در دومین جلسه از سلسله نشست های روز جهانی قدس مطرح شد؛

مجموعه شعر "قدس ما را آزاد خواهد كرد" منتشر می شود

هفتادمین جلسه هم اندیشی و دومین جلسه از سلسله نشست های روز جهانی قدس در ماه مبارك رمضان با عنوان "قدس ما را آزاد خواهد كرد" برگزار شد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، هفتادمین جلسه هم اندیشی و دومین جلسه از سلسله نشست های روز جهانی قدس در ماه مبارك رمضان با عنوان "قدس ما را آزاد خواهد كرد" با حضور ناصر ضرابی مدیر دفتر ادبیات بیداری حوزه هنری، رضا اسماعیلی شاعر و ابولفضل صالحی نیا مدیركل آفریقا و عربی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سه شنبه 17 تیر ماه برگزار شد. 

در ابتدای این مراسم كه با همكاری موسسه ندا با دفتر ادبیات بیداری حوزه هنری برگزار شد، آخرین اخبار تحولات فلسطین به همراه تحلیل توسط كارشناسان ارائه شد.

همچنین ناصر ضرابی مدیر دفتر ادبیات بیداری حوزه هنری با بیان این كه جلسات "قدس ما را آزاد خواهد كرد" در راستای توصیه های مقام معظم رهبری شكل گرفته است، اظهار كرد: به عنوان اولین قدم حاصل فراخوانی كه ماه رمضان سال گذشته با عنوان "قدس ما را آزاد خواهد كرد" ارائه شده بود در قالب كتابی مشتمل بر آثار 29 شاعر به دست ناشر سپرده شد و اكنون آماده چاپ است.

وی افزود: بررسی تاثیر اندیشه مقاومت و بیداری بر قلم نویسندگان، ادیبان و شعرای كشورمان مسئله ای است كه به سادگی نمی توان از آن گذشت و باید بحث های مفصلی را درباره آن بیان داشت.

در ادامه این مراسم، رضا اسماعیلی شاعر آیینی كشورمان با اشاره به سفرهایی كه به لبنان و سوریه به همراه اهالی ادب و فرهنگ داشته است، عنوان كرد: در این سفرها از اردوگاه های فلسطینی ها بازدید كردیم و نگاه روشن تر و واقعی تری نسبت به آن ها یافتیم.

وی گفت: احساس می كنم خلاء هایی در زمینه ادبیات قدس و فلسطین وجود دارد. بسیاری از شاعران متعهد و انقلابی كشورمان علاقه مندند تا با اهالی ادبیات فلسطین دیدار داشته باشند و به گفت و گو بپردازند و جامعه ادبی ما نیازمند است كه سفرهایی به این مناطق داشته باشد تا بتواند با واقعیت ها رو به رو شود و آثارشان را بر اساس توهمات خود ننویسد.

اسماعیلی با بیان این كه تا به حال چهار دوره كنگره بین المللی ادبیات مقاومت اسلامی را برگزار كرده است، عنوان كرد: هر سال حدود 30 تا 40 شعر مقاومت در این كنگره شركت می كردند و بسیاری از آن ها به دلیل محدودیت هایی كه در كشورشان داشتند تقاضا می كردند كه ما این كنگره را در كشور آن ها هم برگزار كنیم.

وی همچنین یكی از تازه ترین اشعارش را كه با موضوع قدس سروده است برای حضار خواند.

ابولفضل صالحی نیا مدیركل آفریقا و عربی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در پایان این مراسم به توضیحاتی پیرامون چگونگی فعالیت های این سازمان پرداخت.


انتهای پیام /اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار