شواهد نشان می دهند:

سرعت قابل ملاحظه گسترش "بیماری‌های قلبی" در کشورهای در حال توسعه

شواهد موجود نشان می دهند که سرعت گسترش بیماری‌های قلبی و عروقی در کشورهای در حال توسعه بسیار قابل ملاحظه بوده و در مقایسه با گسترش این بیماری‌ها در کشورهای توسعه یافته بیشتر است.

داوود رضایی منش دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: بیماری‌های عفونی و قابل واگیر اگر چه در اغلب مناطق دنیا شیوع کمتری یافته‌اند، اما همچنان تعداد بسیار زیادی از مردم جوامع مختلف را مبتلا کرده و مرگ و میر زیادی را موجب می‌شوند.

وی افزود: همزمان بیماری‌های مزمن نیز بسیار شایع شده‌اند و در مقایسه با بیماری‌های واگیردار و عفونی خطرات و آسیب‌های سلامتی بیشتری را متوجه مردم کرده‌اند.

رضایی منش با بیان اینکه روند ابتلا به بیماری‌های مزمن به ویژه بیماریهای قلبی در کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته تا حدودی متفاوت است، تاکید کرد: شواهد موجود نشان می‌دهند که سرعت گسترش بیماری‌های قلبی و عروقی در کشورهای در حال توسعه بسیار قابل ملاحظه بوده و در مقایسه  با گسترش این بیماری‌ها در کشورهای توسعه یافته بیشتر است.

وی یادآور شد: در واقع می‌توان گفت که در حال حاضر کشورهای در حال توسعه، بیماری قلبی و عروقی چند سال قبل کشورهای توسعه یافته را تجربه می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار