ترکیه چه جذابیتی برای تیم‌های لیگ برتر دارد؟

تیم‌های لیگ برتر برای آماده سازی و حضور مقتدرانه در فصل چهاردهم اردوهایی در داخل و خارج کشور برگزار می‌کنند. بر این اساس اکثر تیم‌ها ترکیه را به عنوان محل برگزاری اردویشان انتخاب کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیمهای فوتبال استقلال، پرسپولیس، سپاهان، تراکتورسازی، گسترش فولاد و پیکان، استقلال خوزستان، سایپا، راه آهن و ذوب‌آهن کشور ترکیه را برای تشکیل اردوی پیش فصل چهاردهم انتخاب کردند و این احتمال وجود دارد که چند تیم دیگر هم راهی کشور ترکیه شوند.  

اکثر تیمهای لیگ برتر در ابتدای کشورهای دیگر به غیر از ترکیه برای تشکیل اردو انتخاب می‌کنند اما در نهایت طبق عادت همیشگی ترکیه این کشور خوش آب و هوا را برای برپایی اردو برمی گزینند.  

ارزانی هزینه سفر ترکیه، عدم نیاز به ویزا، شرایط آب و هوایی خوب‌، داشتن ارتفاع مناسب برای بدنسازی، داشتن امکانات سخت افزاری مناسب در کمپ‌های تمرینی فاکتورهایی است که تیمها را ترغیب به تشکیل اردو در این کشور می‌کند.  

برپایی اردو در داخل و خارج از کشور بهانه‌ای شد تا وضعیت اردویی تیمها را مورد بررسی قرار بدهیم.  
 
**آبی پوشان عازم ترکیه شدند 
 
تیم فوتبال استقلال برای حضور مقتدرانه در لیگ چهاردهم و برپایی اردو سه شنبه هفته گذشته تهران را به مقصد ترکیه و استانبول ترک کرد.  

آبی پوشان در استانبول در نخستین بازی تدارکاتی به مصاف بورسا اسپور رفت که با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد.    

گفتنی است محمود فکری دستیار قلعه نویی به خاطر آماده نبودن پاسپورتش نمی‌تواند استقلال را در سفر به استانبول همراهی کند.  

همچنین ملی پوشان استقلال در روزهای ابتدایی در اردوی ترکیه نخواهند بود در صورتی که با باشگاه به توافق نهایی برسند این نفرات به آبی پوشان در ترکیه اضافه خواهند شد.  

شایان ذکر است براساس برنامه قرار بود که تیم استقلال یک اردویی در سرعین اردبیل برپا کند که این اردو به دلایلی لغو شود و آبی پوشان به جای این اردو به ترکیه رفتند.  
 
**تغییر مسیر سرخپوشان از ایتالیا به ترکیه  
 
نخستین اردوی سرخپوشان برای آمادگی در لیگ چهاردهم در سرعین اردبیل روز 24 خردادماه برگزار شد. شاگردان علی دایی در این اردوی 13 روزه در اردبیل سه بازی تدارکاتی انجام دادند.  

همچنین این تیم دوبازی تدارکاتی با گسترش فولاد پدیده مشهد انجام داد.پس از منتفی شدن برگزاری اردو تدارکاتی قرمزپوشان در هلند و ایتالیا به دلیل مشکلات روادید، بالاخره سرخپوشان تصمیم گرفتند که اردوی تدارکاتی خود را در ترکیه دنبال کنند.از همین رو کاروان پرسپولیس طبق هماهنگی های انجام شده روز چهارشنبه هفته گذشته عازم ترکیه شد.  

قرمزپوشان 10 روز در ترکیه بین استامبول و ازمیر اردوی خود را تشکیل می‌دهد و بازی های تدارکاتی را با تیم هایی از ازبکستان، گرجستان و ترکیه انجام می دهند.  
 
** برنامه تدارکاتی سپاهان در ترکیه  
 
زردپوشان اصفهانی برای آمادگی و حضور مقتدرانه در لیگ چهاردهم روز یکشنبه اردویی 10 روزه در ترکیه برپا کرد.  

تیم سپاهان روز سه شنبه هفته گذشته با آرسنال مسکو تیم دوم لیگ روسیه یک بازی تدارکاتی برگزار کردند و با نتیجه 3 بر یک به پیروزی رسید. 

حاج صفی به ترکیه نیامده چرا که اجازه از کرانجار گرفته است و 4 روز آخر به اردوی ترکیه اضافه می‌شود.  
 
**تراکتورسازان نخستین تیم حاضر در ترکیه  
 
تراکتورسازی جزو اولین تیمهایی بود که اردوی خود را در کشور ترکیه برپا کرد.  

تیم تراکتورسازی بامداد پنج شنبه 12 تیرماه تبریز را به مقصد ترکیه ترک کرد.  

اردوی دو هفته‌ای تیم تراکتورسازی در کمپ یاتالیا در 80 کیلومتری آنتالیا برپا شده است. اگر تیمهای فوتبال سپاهان و استقلال طبق برنامه قبلی به ترکیه بروند و تغییری در برنامه‌هایشان ایجاد نشود، تراکتورسازی با این دو تیم دیدار تدارکاتی برگزار می‌کند.

همچنین تراکتور در یک بازی دوستانه توانست لگوریای رومانی را با نتیجه 3 بر یک شکست دهد.

سپاهانی ها قرار است یک بازی دوستانه هم با تیم ملی جوانان انجام دهد.
 
** گسترشی‌ها هم به ترکیه می‌روند  
 
تیم فوتبال گسترش فولاد نخستین اردوی آماده سازی خود را در سرعین اردبیل برگزار کرد. سپس اردوی 2روزه در تهران برپا کرد و روز یکشنبه به مصاف پرسپولیس رفت و سپس از آن تمریناتش را در تبریز پیگیری می‌کند طبق برنامه قرار است این تیم برای تشکیل اردو 26 عازم ترکیه شود که این اردو تا 3 مرداد طول می انجامد و گستریشیها دو دیدار تدارکاتی هم مقابل حریفان ترکیه‌ای برگزار خواهند کرد.

**اردوی پیکانی‌ها در ترکیه  
 
تیم فوتبال پیکان برای برپایی اردوی آماده سازی روز دوشنبه 6 تیرماه ساعت 7 بعداز ظهر عازم ترکیه شد. این تیم 10 روز در یکی از کمپ های تمرینی ترکیه حضور خواهد داشت.  

شاگردان ابراهیم زاده 3 دیدار تدارکاتی با تیمهای کشور ترکیه برگزار می‌کند که یکی از این دیدارهایش بازی با یکی از تیمهای لیگ برتر ترکیه است.

پیکانی ها در اولین بازی تدارکاتی شان در ترکیه مقابل لگوریای رومانی به نتیجه تساوی 2 بر 2 دست یافتند و در دومین بازی تدارکاتی به مصاف تیمی از عربستان رفتند که با نتیجه 2 بر یک به برتری رسید.

این احتمال هم وجود دارد که پیکانی‌ها با یکی، دو تیم ایرانی حاضر در ترکیه هم بازی تدارکاتی انجام دهد.  

گفتنی است تیم پیکان نخستین اردویش برای فصل چهاردهم را در سرعین اردبیل برگزارکرد.  

**فولادی‌ها در کرج اردو زدند  

تیم فوتبال فولاد خوزستان نخستین اردوی آماده سازی خود را روز یکشنبه 8 تیرماه در پردیس کرج برپا کرد. بعد از آن روز شنبه 14 تیرماه به اصفهان رفت و یک بازی تدارکاتی با ذوب آهن انجام داد.  

بازیکنان این تیم بعد از بازگشت از اصفهان به خوزستان چند روز استراحت کردند و از امروز تمریناتشان را شروع کردند.  

این تیم پنج شنبه 19 تیرماه در یک دیدار تدارکاتی به مصاف فولاد نوین رفت و دوباره روز دوشنبه 23 عازم کرج می‌شود تا یک بازی تدارکاتی با تیمی که تا الان مشخص نشده برگزار کند.  

شاگردان اسکوپیچ روز جمعه 27تیرماه با تیم نفت مسجد سلیمان در تهران بازی تدارکاتی انجام می‌دهد سپس روز یکشنبه 29تیرماه تهران را به قصد اهواز ترک می‌کند و روزهای 31تیرماه و 3مرداد ماه هم دو بازی تدارکاتی در اهواز انجام می‌دهد. شاید این تیم به اردوی خارجی هم برود. 

بر طبق برنامه قرار بود که تیم فولاد خوزستان اردویی را در ارمنستان تشکیل دهد که بنا به دلایلی این اردو لغو شد. 

**نفتی‌ها در تهران می‌مانند 

تیم فوتبال نفت تهران هم اردوی آماده‌سازی خود را در تهران خواهد داشت و طبق گفته‌های مسئولا این تیم اردویی در خارج از کشور برگزار نمی‌کند.
 
همچنین این تیم چند بازی تدارکاتی باتیم‌های لیگ برتری برگزار خواهد کرد. 

**راه‌آهنی‌ها در ترکیه

 تیم فوتبال راه‌آهن وضعیت مالکیتش مشخص و حمید استیلی به عنوان مالک و سرمربی این تیم انتخاب شد بعدازظهر روز شنبه راهی قزوین شد تا روز پنجشنبه راهی آنکارا شود و در آنجا 3 بازی تدارکاتی انجام خواهد داد.

**اردوی نفت مسجد سلیمان در بروجرد  

نفت مسجد سلیمان تیم تازه لیگ برتری شده از روز چهارشنبه 11تیرماه در شهر بروجرد نخستین اردوی آماده‌سازی خود را برگزار کرد. 

تیم نفت مسجد سلیمان بعد از این اردو 10روزه به مسجد سلیمان می‌رود و از روز جمعه 27 تیرماه اردوی دوم خود را در تهران برگزار می‌کند. 

این تیم طی حضور در تهران 3بازی تدارکاتی انجام می‌دهد که آخرین آن با ملوان خواهد بود. 

**اردوی پدیده مشهد در صربستان 

تیم فوتبال پدیده مشهد هم برای حضور مقتدرانه در لیگ چهاردهم روز شنبه 21 تیر برای برپایی اردوی تدارکاتی راهی صربستان شد. 

این تیم آخرین تمرین خود را در مشهد برگزار کرد و روز شنبه از طریق استانبول به بلگراد رفتند تا اردوی تدارکاتی خود را در این شهر برپا کنند. 

گفتنی است در ابتدا قرار بود اردوی تیم پدیده مشهد در مجارستان برگزار شود که بنا به دلایلی این اردو لغو و اردوی صربستان جایگزینش شد. 

شایان ذکر است، تیم پدیده مشهد نخستین اردوی آماده‌سازی خود را روز شنبه 7تیرماه در زمین دانشگاه تهران برپا کرد. این تیم روز یکشنبه به مصاف نیروی زمینی رفت و روز دوشنبه هم با پرسپولیس دیداری انجام داد که با نتیجه 2بریک شکست خورد. 

**انزلی‌چی‌ها برای برپایی اردوی خارجی مشکل دارند 

تیم فوتبال ملوان بندر انزلی هم نخستین اردوی خود را هفته گذشته در کردان کرج برگزار کرد. این تیم دریک بازی دوستانه با پدیده مشهد به نتیجه تساوی یک بر یک دست یافت. همچنین تیم منتخب کرج را با نتیجه 1برصفر شکست داد. 

گفتنی است تیم ملوان بندرانزلی به خاطر اینکه یک تیم نظامی است و سرباز زیاد دارد برای اعزام بازیکنان سربازش به خارج از کشور با مشکل مواجه است بر این اساس این تیم برای برپایی اردوی خارج از کشور باید در ابتدا مسئله خروج بازیکنان سربازش را حل کند. 

**شاگردان ویسی در ترکیه 

اعضای تیم فوتبال استقلال خوزستان یک اردوی تدارکاتی در بروجرد برگزار کرد.این تیم در یک هفته حضورش در بروجرد با تیم‌های منتخب خرم‌آباد و بروجرد بازی تدارکاتی انجام داد. 

شاگردان ویسی مقابل تیم منتخب خرم‌آباد به نتیجه تساوی دست یافتند اما منتخب بروجرد را با نتیجه دو بر یک شکست دادند. 

همچنین کاروان استقلال خوزستان روز سه شنبه 17تیرماه ساعت 12و 30دقیقه عازم پردیس کرج شد و یک بازی تدارکاتی با امید سایپا انجام داد و روز 20تیرماه هم یک بازی تدارکاتی دیگری هم انجام داد. 

بعد از این اردو به ترکیه می‌رود تا 31تیرماه در استانبول حضوردارد و سه بازی تدارکاتی انجام می‌دهد. 

این تیم 31تیرماه به اهواز باز می‌گردد و یک بازی تدارکاتی هم در اهواز انجام می‌دهد. 

**اردوی نارنجی‌پوشان در تکاب لغو شد 

تیم فوتبال سایپا قرار بود در تکاب آذربایجان شرقی اردوی آماده‌سازی خود را برگزار کند که به دلیل عدم شرایط مناسب این اردو لغو شد. 

گفتنی است نارنجی‌پوشان سایپا روز جمعه راهی ترکیه شدند و در آنجا اردویی برپا کردند. 

تیم سایپا دیدار تدارکاتی با ذوب‌آهن هم انجام داد و با نتیجه 2برصفر به پیروزی رسید. 

** ذوبی‌ها هم عازم ترکیه می‌شوند 

تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان نخستین اردویش را در پردیس کرج برگزار کرد تا 7تیرماه در آنجا بود.

همچنین این تیم دو بازی تدارکاتی با تیم ملی امیدو تیم سایپا کرج انجام داد. 

ذوبی‌ها توانستند تیم ملی امید را با نتیجه 4بر2 شکست دهند اما از سایپایی‌ها با نتیجه 2برصفر شکست خوردند. 

همچنین قرار است یک بازی با نیروی زمینی روز جمعه انجام دهند. بر طبق برنامه قرار است که ذوبی‌ها 23تیرماه عازم ترکیه شوند و تا 30تیرماه آنجا هستند و چند بازی تدارکاتی هم انجام می‌دهند. 

**صبایی‌ها درتهران اردو می‌زند 

تیم فوتبال صبای قم هم اردویش را در تهران انجام می‌دهد و شاید یک اردو خارج از تهران هم برگزار کند.

همچنین این تیم برنامه‌ای برای اردوی خارج از کشور ندارد.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۱۹ ۲۲ تير ۱۳۹۳
براي اين همه هزينه از جيب بيت المال در سال جهاد اقتصادي متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
یاس
۱۲:۱۵ ۲۲ تير ۱۳۹۳
با وجود این همه مناطق خوش آب و هوا در ایران و این اوضاع اقتصادی و ادعای بی پولی باشگاهها خرج کردن این همه پول بی زبون در ترکیه واقعا جای تاسفه!
آخرین اخبار