عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

باید به فکر "بودجه سلامت" 94 باشیم/ حوزه سلامت نیازمند تقویت بخش پیشگیری است

با توجه به اینکه بودجه موردی چیده می‌شود و به صورت دائمی نیست از هم اکنون باید با برنامه ریزی‌های دقیق و کارشناسی شده به فکر تأمین منابع بودجه سلامت در سال 94 باشیم.

احمد آریایی نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه بودجه موردی چیده می‌شود و دائمی نیست باید از الان به فکر تأمین منابع مالی مشخص برای بودجه سلامت در سال 94 باشیم. 

وی افزود: اگرچه سعی شد در سال 93 بودجه سلامت بیش از بودجه سایر سازمانها و نهادها در نظر گرفته شود اما هنوز بخش عمده‌ای از مشکلات این حوزه به خودی خود باقی است و باید به فکر تأمین منابع مشخصی برای حوزه سلامت در بودجه سال 94 باشیم. 

وی با بیان اینکه طرح تحول هم بیش از پرداختن به مقوله پیشگیری و آموزش بر درمان و بستری تمرکز یافت خاطر نشان کرد: شاید بتوان با برنامه ریزی‌های دقیق و سنجیده خلاء موجود در این طرح را برای سال آتی مرتفع نمود. 

وی یادآور شد: آنچه مسلم است، توجه به این نکته می‌باشد که نباید بدون برنامه ریزی بودجه را صرف هزینه‌های درمانی کرد چرا که درمان هرگز بازدهی برای حوزه سلامت به همراه نخواهد داشت. 


انتهای پیام/

برچسب ها: بودجه ، سلامت ، درمان ، پیشگیری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار