شیراز/

فارس رتبه ششم کشور از لحاظ سطح زیر کشت سیب زمینی

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از تولید سالانه 222 هزارتن سیب زمینی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ دهقان ادامه داد: ایران با داشتن 166 هزار هکتار اراضی زیرکشت سیب زمینی، چهارمین تولید کننده این محصول در جهان است.

وی گفت: در استان فارس 6 هزار و 406 هکتار از اراضی کشاورزی در سال زراعی 93-92 به کاشت این محصول اختصاص یافت.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه استان فارس رتبه ششم کشور را از لحاظ سطح زیر کشت سیب زمینی به خود اختصاص داده است، افزود: حدود 78 درصد کشت سیب زمینی استان فارس در فصل بهار و در شهرستان‎های شمالی استان و 6 درصد در فصل پائیز درشهرستان‎های جنوبی و 16 درصد کشت زمستانه در شهرستان‎های مرکزی انجام می‎شود.

دهقان بیان کرد: بیشترین سطح زیر کشت سیب زمینی در فارس مربوط به شهرستان‏های شمالی استان است و امسال اقلید با 1 هزار و 700 هکتار، خرم بید با 1 هزار و 200 هکتار، آباده 830 هکتار، بوانات با 500 هکتار و سرچهان با 300 هکتار مقام اول تا پنجم سطح زیر کشت در این استان را به خود اختصاص دادند.

این مسوول ادامه داد: جهت بهبود کمی و کیفی محصول سیب زمینی در استان تاکنون کارهای خوبی از قبیل مصرف کودهای ریز مغذی و بیو لوژیک، سالم سازی بذر مصرفی کشاورزان، نظارت کامل و توصیه های فنی و علمی به کشاورزان از طریق به کار گیری مهندسین ناظر و همچنین کارشناسان زراعت شهرستان های استان، نظارت کامل بر مراحل تولید بذر سیب زمینی و ایجاد مزارع نمایشی در خصوص مسائل بهزراعی سیب زمینی انجام شده است.

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی کمبود انبارهای فنی و استاندارد جهت نگهداری سیب زمینی بذری و کمبود صنایع فرآوری پس از تولید را از مهمترین مشکلات سیب زمینی کاران فارس عنوان کرد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: فارس ، ششم ، سیب زمینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.