کره شمالی به مرحله حذفی جام جهانی راه یافت!

کشوری که در جام جهانی نبود اما به مرحله حذفی راه یافت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، با وجود اینکه تیم کره شمالی اصلا به رقابت های جام جهانی 2014 برزیل راه پیدا نکرده، یکی از رسانه‌های دولتی کره شمالی مدعی شده است که تیم فوتبال این کشور در مرحله گروهی مسابقات جام جهانی پیروز شده است.
این رسانه کره ای با انتشار فیلمی مدعی شده کره شمالی با پیروزی 7 بر صفر در مقابل ژاپن، 4 بر صفر در مقابل آمریکا و 2 بر صفر در مقابل چین به راحتی از مرحله گروهی صعود کرده و در مرحله حذفی در برابر پرتغال قرار گرفته است.
جالب آن که بعضی از مردم این کشور  این خبر را باور کرده اند.
این فیلم همچنین تصاویری را از کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی نشان می‌دهد که تصویرش روی یک صفحه نمایش بزرگ در ورزشگاه ریودوژانیرو به نمایش در آمده است.
اگرچه این خبرکذب محض است اما به نظر نمی‌آید که این مساله برای کره شمالی نیز بی‌پایه و اساس باشد.
براساس گزارش پایگاه اخبار ورزشی "ردیت" صدای گوینده این خبر با حرکت لب‌هایش هماهنگ نیست، لهجه گوینده خبر نیز کاملا اشتباه است.
اما این حقیقت وجود دارد که بیشتر بازی‌های جام جهانی 2014 با 24-35 ساعت تاخیر در کره شمالی پخش می شود و تمامی ساکنین این کشور از آنچه که در واقع در این مسابقات اتفاق می افتد، مطلع هستند .
کره شمالی تاکنون تنها دو بار در سال‌های 1966 و 2010 به جام جهانی راه یافته که آخرین بار در افریقای جنوبی 2-1 مغلوب برزیل،7-0 مغلوب پرتغال و 3-0 مغلوب ساحل عاج شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار