کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

جذابیت "اوراق تسهیلات مسکن" با حذف دلالان

اصولیان گفت: خارج شدن دست دلالان از بازار سرمایه باعث تعادل در خرید اوراق خواهد شد و هر قدر شرایط بهبود یابد جذابیت اوراق مسکن بالا رفته و از قیمت آن کاسته خواهد شد.

محمد اصولیان کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص قیمت اوراق مسکن بیان کرد: قیمت اوراق مسکن در بازار بورس تابع عرضه و تقاضا است.

وی در این خصوص ادامه داد: همزمان با افت بورس یک مقدار از تقاضاهای سفته‌بازی برای اوراق تسهیلات مسکن کاهش پیدا کرده است.
کارشناس بازار سرمایه در خصوص نوسانات اوراق مسکن اظهار داشت: دلیل نوسان غیرعادی اوراق مسکن در قبل از ماه مبارک رمضان کارهای سفته‌بازی بود که به علت افزایش وام صورت گرفت.

وی در رابطه با افزایش سطح وام‌ مسکن ادامه داد: وام مسکن از 25 میلیون به 35 میلیون رسیده و با اضافه شدن 10 میلیون وام جعاله باعث افزایش سفته‌بازی و تقاضای غیرواقعی در تسهیلات اوراق مسکن شده است.
اصولیان در مورد تقاضای سفته‌بازی تصریح کرد: تقاضای سفته‌بازی در کوتاه مدت باعث شده، تقاضا از عرضه پیشی بگیرد و این امر منجر به افزایش قیمت و کسب بازدهی برای نوسانگیران شده است.

وی در خصوص عوامل تعادل در بازار اوراق مسکن دو عامل را بیان کرد: یکی سیاست بورس برای عدم فروش این اوراق تا دو ماه پس از تحویل می‌باشد و دیگری حمایت دولت از بورس که باعث شد بخش‌های دیگر بورس هم برای سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت و بلندمدت جذاب شود.

وی در پایان ادامه داد: با خارج شدن دست دلالان از بازار سرمایه باعث تعادل در خرید اوراق خواهد شد و هر قدر شرایط بهبود یابد جذابیت اوراق مسکن بالا رفته و از قیمت آن کاسته خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تسهیلات ، مسکن ، دلالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار