درخواست روزنامه‌های صهیونیستی از نتانیاهو برای متوقف ساختن جنگ

روزنامه‌های صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" و "هاآرتص" امروز دوشنبه از نتانیاهو خواستند تا جنگ را متوقف و از انجام عملیات زمینی در نوار غزه خودداری نماید.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری فلسطین الیوم، روزنامه‌های صهیونیستی "یدیعوت آحارونوت" و "هاآرتص" امروز دوشنبه از بنیامین نتانیاهونخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستند تا اقدام به آتش‌بس کرده و از تشدید اوضاع  در نوارغزه از طریق عملیات نظامی زمینی خودداری نماید.

یدیعوت آحارونوت از قول "ناحوم برنیاع" تحلیلگر باسابقه این روزنامه نوشت: جنگ، جنگ میان خوب وبد نیست، میان ملتی که تمامشان از افراد خوب هست و ملتی که تمامشان از حیوانات بشرنما هست نیست، بلکه دو ملت وارد جنگ مرگ و زندگی برسر یک سرزمین شده‌اند.

تحلیلگر این روزنامه می‌گوید: اعتراف به مشروعیت طرف دیگر اولین گام در هر راه حلی است و این امیدوار کننده‌تر از سخنان رادیکالی بی پایه و اساس که طرف دیگر را رد میکند، است.

تحلیلگر این روزنامه سپس مدعی می‌شود: حقائق در غزه مشخص است؛ حماس در آنجا حاکم است و حماس سازمانی تروریستی است که از مشکلات اقتصادی و سیاسی رنج می‌برد و هر زمان که  احساس میکند که هوا کم دارد به تنها سلاحی که در اختیارش است یعنی همان موشک‌ها، پناه می‌برد.

وی سپس می‌گوید: اسرائیل می‌تواند حماس را از بین ببرد اما بهای آن گزاف خواهد بود؛ اما بجای آن می‌تواند با حماس مذاکره کند و درهای غزه راباز نماید. در این باره مشکلات بسیاری وجود دارد اما هنوز امید وجود دارد؛ و اسرائیل می‌تواند اینکار را با میانجی‌گری ابومازن(محمودعباس) نیز انجام دهد.

برنیاع همچنین می‌گوید: اسرائیل نمی‌تواند که سرش را در برف بکند وامید داشته باشد که حملات نیروی هوایی و گنبد آهنین مشکل را حل بکند. در روزی که عملیات نظامی پایان یابد دستگاه‌ها در غزه شروع به کارمیکند وحماس قوی خواهد شد بطوری که بتواند برای دور بعدی موشک بسازد.

همچنین روزنامه هاآرتص نیز در سرمقاله خود از دولت رژیم صهیونیستی خواست تا اقدام به جستجوی راه‌حل های سیاسی که به نفع این رژیم باشد، کند.

این روزنامه در سرمقاله خود نوشت: در این مرحله، حتی اعلام آتش بس برای چند ساعت، به نفع اسرائیل خواهد بود و به اسرائیل مشروعیت بین‌المللی از دست‌ رفته‌اش را در پی انتشار تصاویر کشته شدگان درغزه، برمی‌گرداند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار