دولت موافقت کرد

اختصاص تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت به آسیب‌دیدگان ناشی از سیل، برف و کولاک زنجان

هیئت دولت با اختصاص یک میلیارد و ششصد میلیون ریال تسهیلات بانکی به آسیب‌دیدگان ناشی از سیل برف و کولاک در استان زنجان موافقت کرد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت ، هیئت وزیران در جلسه 93.4.15 به پیشنهاد معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و به استناد اصل 138 قانون اساسی با پرداخت یک میلیارد و ششصد میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت از محل منابع داخلی بانک‌ها با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به شرح جدول زیر به آسیب‌دیدگان ناشی از وقوع سیل، برف و کولاک در استان زنجان با کارمزد چهار درصد و ضمانت زنجیره‌ای موافقت کرد.

بر این اساس طول مشارکت مدنی و فروش اقساطی جمعا پانزده سال (سه سال مشارکت مدنی و دوازده سال فروش اقساطی) برای واحدهای احداثی می‌باشد. بدهی احتمالی سالهای قبل آسیب‌دیدگان به بانک‌ها مانع از دریافت تسهیلات نیست‌.

 

همچنین طبق مصوبه هیئت وزیران مبلغ بیست میلیارد و دویست و هشتاد میلیون ریال به صورت هزینه‌ای و تملک دارایی سرمایه‌ای از محل منابع ماده 12 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور موضوع بند ش ماده 224قانون برنامه پنجم توسعه به شرح زیر در اختیار استانداری زنجان قرار می‌گیرد تا برابر مقررات و قوانین مربوط هزینه شود.

 
 
بر اساس مصوبه هیئت وزیران معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور پرداخت یارانه سود (مابه‌التفاوت سود تعیین‌شده سهم متقاضی تا نرخ‌های مصوب شورای پول و اعتبار) و مانده مطالبات معوق شامل اصل و سود تسهیلات اعطایی به خسارت‌دیدگان ناشی از سیل برف و کولاک در استان زنجان را تضمین و تعهد می‌نماید تا پس از اعلام بانک مرکزی در لوایح بودجه سال بعد پیش‌بینی و به شبکه بانکی پرداخت شود. این تضمین نافی مسئولیت بانک‌های عامل در وصول مطالباتشان نیست .

این مصوبه در تاریخ 93.4.18 از سوی معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شده است .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار