کلید واقعی حل بحران عراق در دست کیست؟

کلید و راه حل واقعی بحران عراق، در دست کسی است که دشمنان عراق و تجربه دموکراسی آن را که باید با قانون، ارتش و نیروهای امنیتی پشتیبانی شود، به خوبی می‌شناسد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "پایگاه اطلاع رسانی عراق"؛ نمی‌توان حال و شرایط کنونی عراق را از گذشته فاشیستی و آینده چند گانه ی آن جدا کرد. امروز در عراق، شاهد اختلاف و نزاع بر سر پروژه ای ملی هستیم. در شرایط کنونی که طرح تروریستی فاشیستی با حمایت‌های مالی، نظامی و رسانه ای از جانب سازمان‌های سیاسی و دولت های منطقه ای انسجام خود را حفظ می کنند، به صلاح ملت عراق نیست که اتحاد خود را از دست دهند و با یکدیگر اختلاف داشته باشند.

اتفاقات عراق، باید با عقلی سلیم تفسیر شود و با تدبیری مسوؤلانه برطرف گردد؛ عقل سلیم اتفاقات عراق را با دلایلی سیاسی مرتبط می داند که تاکید می‌کند، ادراه دولت اگر نگوئیم شکست خورده، موفق هم نبوده است؛ چرا که روابط میان رقبای سیاسی، به جای آنکه نرم و قابل انعطاف باشد، تند و غیر قابل انعطاف است...به جای آنکه رقابتی باشد، خصومتی است...و به جای آنکه عاطفی باشد، واکنشی است؛ این ها مقدماتی است که همواره نتایجی بسیار بدی را در پی خواهد داشت.

همچنین، این دلایل سیاسی که از همان روابط سیاسی غیر معمول ناشی شده است، شرایط مناسبی را برای گروه های تروریستی تجزیه طلب و حامیان منطقه ای و بین‌المللی آنها فراهم کرده است.

 راه حل صحیح نیز از همان عقل سلیم بیرون می آید و قطعا این راه حل، خونریزی توسط بیگانگان بین المللی و منطقه ای که از ریختن خون پاک ملت عراق باکی ندارند و با کینه توزی تنها به دنبال منافع خود هستند، نیست.؛ همچنین، این راه حل نباید از عقول مریض خونریزان داخلی که تنها به دنبال تحقق اهداف خود هستند، نشات بگیرد.

کلید و راه حل واقعی بحران عراق در دست کسی است که دشمنان عراق و تجربه دموکراسی آن را که باید با قانون ، ارتش و نیروهای امنیتی پشتیبانی شود، به خوبی می شناسد؛ امروز دشمن اصلی طرح‌های تجزیه طلبانه گروه های تروریستی و حامیان منطقه ای و بین المللی آن است؛ باید دانست که مقابله با این طرح ها که تروریسم با تمام توان خود سعی در اجرای آن دارد، جز با تدابیر نظامی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی محقق نخواهد شد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۵ ۲۷ تير ۱۳۹۳
کلید واقعی حل بحران جهان دست امام زمان است و بس دعا کنین بیاد همچی تمومه .
آخرین اخبار