ساری/

تامین اجتماعی مازندران 213 میلیارد تومان مطالبات معوق دارد

معاون بیمه‌ای تامین اجتماعی مازندران درباره مطالبات معوق تامین اجتماعی در استان گفت: یکی از مشکلات سازمان در استان افزایش مانده مطالبات معوق از بخش‌های حقیقی و حقوقی دستگاه‌های دولتی است که بیش از 213 میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری؛فلاح در نشست هم‌اندیشی تشکل‌های کارگری و بازنشستگی در ایام گرامیداشت هفته تامین اجتماعی اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی یک نهاد عمومی غیر‌دولتی است که بخش عمده منابع مالی آن از محل وصول حق بیمه با مشارکت بیمه شده و کارفرما تامین می‌شود.

وی بیان داشت: این نهاد متکی به منابع دولتی نیست و سهم هر یک از شرکا اجتماعی آن را قانون تعیین کرده و به همین دلیل دارایی و سرمایه‌های آن متعلق به اقشار تحت پوشش در نسل‌های متوالی است.

فلاح اذعان داشت: تکیه گاه اصلی این صندوق بر پایه مشارکت سه‌جانبه کارفرمایان، بیمه‌شدگان و دولت شکل گرفته است که در بخش‌های مختلف سیاست‌گذاری تصمیم‌گیری و تامین منابع مالی نقش به‌سزایی دارند.

این مسئول گفت: به عبارتی این سازمان با توجه به کارکردهای مختلف آن در زمینه‌های مختلف یک فرصت برای دولت‌ها در تمام اعصار بوده چرا که در قبال دریافت حق بیمه خدمات خود را در قالب انواع تعهدات اعم از کوتاه‌مدت و بلندمدت به جامعه هدف ارایه می‌کند که برابر استاندارد های تعیین شده توسط سازمان بین‌المللی کار و سازمان بین‌المللی تامین اجتماعی تنظیم شده بالاترین حد این استانداردها را در میان کشورهای منطقه به خود اختصاص داده است.

معاون بیمه‌ای تامین اجتماعی مازندران ادامه داد: در حال حاضر نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه‌ این سازمان هستند که در مازندران براساس آخرین آمار موجود جمعیت تحت پوشش اعم از بیمه شده و مستمری‌بگیر اصلی و تبعی چیزی حدود یک میلیون و 768 هزار نفر که ضریب نفوذ بیمه‌ای معادل 58 درصد جمعیت استان بوده که از میانگین کشوری که 50 درصد بوده بیشتر است.

وی گفت: از این تعداد کل بیمه شده اصلی استان اعم از اجباری، اختیاری، مشاغل آزاد، رانندگان، ساختمانی و توافقی حدود 584 هزار نفر که با افراد تبعی آن یک میلیون و 545 هزار نفر و تعداد مستمری‌بگیران اعم از بازنشسته از کارافتاده و بازمانده حدود 99 هزار و 200 نفر که با افراد تبعی آن 223 هزار نفر هستند./ز

برچسب ها: مطالبات ، معوق ، مازندران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.