کارشناس بازار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بازار سرمایه همچنان چشم انتظار رشد به سر می‌برد

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه بازار این هفته کار خود را با روند صعودی آغاز کرده است گفت: در روز شنبه جاری شاخص کل بورس تهران با رشد 139.5 واحد به سطح 73 هزار و 555 واحد رسید.

محمدرضا گیو کی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص بازار این هفته بیان کرد: به نظر می‌رسد بورس تهران در پی جبران افت های اخیر خود برآمده به طوری که بیشتر روزهای هفته را با روند صعودی طی کرده است.

وی با اشاره به اینکه بازار این هفته کار خود رابا روند صعودی آغاز شده اظهار داشت: در روز شنبه جاری شاخص کل بورس تهران با رشد 139.5 واحد به سطح 73 هزار و 555 واحدی رسید.

کارشناس بازار سرمایه درخصوص تأثیرگذاری نمادها بر روند معاملات این هفته گفت: بیشترین تاثیر مثبت را شبندر ، تاپیکوو شخارک بر شاخص داشته است.

گیو کی در خصوص معاملات این هفته در  فرابورس اظهار داشت: فرابورس هم شاهد صعود 7.5 واحدی شاخص بوده که مارون و زاگرس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.

معاونت مالی و اداری شرکت پارس نمودگر در خصوص تاثیر لیزینگی ها بر بازار این هفته تصریح کرد: در این هفته گروه لیزینگی ها رشد خوبی داشته و مقاومت های قبلی آنها تبدیل به حمایت برای این بخش شده است.

وی افزود: بحث افزایش سرمایه شرکت این گروه ، نیز در صورت ابلاغ بخشنامه لیزینگ ساختمان مطرح می شود.

کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر روند تولید خودرو گفت: در کل با رونق نسبی تولیدی خودرو در کشور و با توجه به افزایش قیمتها خریداران خودروهای صفر کیلومتر باردیگر رو به شرکتهای لیزینگ روی آورده و همین موضوع باعث رونق فعالیت این شرکت‌ها شده است.

وی درخصوص عملکردبانکها و تاثیر آن بربازار سرمایه اظهار داشت: بانکهابا نوسان بسیار کمی روبه رو بوده  وچشم‌ این بخش به بسته حمایتی دولت دوخته شده است.

گیو کی در خصوص کارکرد گروههای پالایشگاهی تصریح کرد: در گروه پالایشگاهی با توجه به ابهامات و جلسات متعدد روند متعادلی طی می‌شود که با توجه به اخبار مربوط به گزارش سه ماهه خوب توجه فعالان بازار سرمایه را تاحدودی به خود جلب کرده است.

کارشناس بازار سرمایه در پایان در خصوص فلزات عرضه شده در بورس کالا خاطرنشان کرد: گروه فلزات اساسی این هفته در بورس کالا خوش درخشیدند که علت آن را می‌توان در افزایش نرخ جهانی فلزات جستجو کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بازار ، سرمایه ، گزارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار