مدیر کل امور دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم:

اعلام "نمرات دانشجویان غیر ایرانی" در دروس زبان فارسی تا پایان مرداد

زبان فارسی در دانشگاه‌های کشور جهت پذیرش دانشجوی غیر ایرانی در حال گسترش است چنانچه نمرات این دانشجویان در دروس زبان فارسی تا پایان مرداد ماه اعلام می‌شود.

حاج صمد جباری مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در خصوص بحث آموزش زبان فارسی به دانشجویان غیر ایرانی که در دانشگاه‌های کشور مشغول تحصیل هستند باید بگویم که در این راستا ساماندهی مراکز آموزش زبان فارسی شکل گرفته است و در دانشگاه‌های کشور رو به گسترش است.

وی افزود: قبلا آموزش زبان فارسی برای دانشجویان غیر ایرانی تنها مربوط به دانشگاه‌ بین‌المللی امام خمینی بوده است که هم‌اکنون این امر در سایر دانشگاه‌های کشور در حال افزایش است.

جباری تصریح کرد: البته در این راستا گسترش زبان فارسی دانشجویان غیر ایرانی به 3 دسته تقسیم می‌شوند. دسته‌ی اول که مربوط به دانشجویان تاجیکستان و افغانستان می‌شود که از نظر گویشی به زبان فارسی در کشور ما بسیار نزدیک هستند، دسته دوم مربوط به دانشجویان کشورهای عربی است که تشابه زیادی از لحاظ حروف بین زبان فارسی ما و زبان عربی آنها وجود دارد و دسته سوم نیز شامل دانشجویان غیر ایرانی می‌شود که هم از لحاظ حروف و هم از لحاظ گویش با ما متفاوت هستند که البته برای تمامی این دانشجویان آموزش زبان فارسی صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: میزان نمره این دانشجویان غیر ایرانی در خصوص دروس مربوط به آموزش زبان فارسی تا پایان مرداد ماه اعلام می‌شود تا دانشجویان از لحاظ ثبت نام و معرفی دانشگاه با مشکلی روبه رو نشوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.