شماره ۶۷؛

بهترین و کاربردی‌ترین نرم افزار‌ها در هفته‌ای که گذشت + دانلود ۱۳۹۳/۰۵/۱۰

از این بسته می‌توانيد بهترين و کاربردی‌ترین نرم‌افزارهای اين هفته دريچه را دانلود کنيد؛ نرم افزارهایی که به انتخاب شما کاربران محترم جمع آوری شده است.

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ بسته هفتگی جمعه‌ها شما را با بهترین و کاربردی‌ترین نرم افزارها آشنا می‌کند. نرم افزارهای کاربردی برای گوشی‌های همراه سیستم عامل اندروید و IOS گرفته تا رایانه که در هفته گذشته جزو پرکلیک‌ترین‌های صفحه دریچه فناوری اطلاعات در یک هفته گذشته بود.

 

 



 

برای رایانه؛
امروز ویروس‌ها و فایل‌های مخرب رایانه‌ای به یک معضل جدی تبدیل شده‌اند، ویروس‌ها گستره وسیعی دارند و حداقل کاری که می‌توانند بر روی رایانه‌هایمان داشته باشند، پاک کردن اطلاعات و برنامه‌های مهم کاربردی است. اما راه مقابله با آن‌ها مستلزم به کارگیری نرم افزارهای به روز و کارآمد است مثل نرم افزار Advanced System Protector که از رایانه شما محافظ می‌کند.

 

 


 

SpeedyFox؛
اگر از کاربران مرورگرهای فایرفاکس و گوگل کروم باشید حتما متوجه شده‌اید که بعد از استفاده طولانی مدت از این مرورگرها سرعت آن‌ها به کلی کاهش می‌یابد، البته کند شدن سرعت مرورگر به دلایل مختلفی همچون افزایش کوکی‌های اینترنتی و SQLITE databases بستگی دارد. برای رفع کامل این مشکل دریچه افزونه کوچک SpeedyFox را برای شما معرفی می‌کند. افزونه SpeedyFox با بهینه سازی بخش تنظیمات کوکی‌ها و نیز فشرده سازی حجم SQLITE databases باعث افزایش سرعت اجرای فایرفاکس و سایر فرایندهای وابسته به آن می‌شود.

 

 


 

برای رایانه؛
پی دی اف فرمتی رایج برای کتاب‌های الکترونیک است، این فرمت به عنوان راه حلی آسان برای نمایش پرونده‌های متنی مشابه متون چاپ شده به کار می‌رود، یعنی امکان ویرایش در این گونه فایل‌ها وجود ندارد. PDF مخفف شده سر واژگان Portable Document Format یعنی سند قابل حمل می‌باشد، به همین جهت است که امروزه بیشتر دانشجویان برای ارائه مقالات و مهندسان برای ارائه مستندات خود از این فرمت محبوب استفاده می‌کنند.

 

 


 

برای رایانه؛
استفاده از نرم افزارها و سایت های مترجم بسیار رایج شده است و در صدر تمامی مترجم ها گوگل ترنسلت قرار دارد، ولی این مترجم هم ایرادت خاص خود را دارد. نرم افزار Dictionary .NET یک برنامه کم حجم و کاربردی برای ترجمه متون به 66 زبان زنده دنیا است و از زبان فارسی هم به صورت کامل پشتیبانی می کند و قادر خواهید بود زبان هایی مانند: انگلیسی، ایتالیایی، فرانسویی، پرتغالی، چینی و ... را به فارسی ترجمه کنید. برنامه فقط یک مترجم نیست! بلکه می توان از آن به عنوان یک فرهنگ لغت کامل نیز نام برد، زیرا علاوه بر ترجمه، اطلاعاتی کامل درباره هر یک از کلمات مورد نظر ارائه می دهد. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: جستجوی و استفاده از منابع موجود در ویکی پدیا، قابلیت ترجمه سایت ها، رابط کاربری هوشمند و ... اشاره کرد.
 

 


 

برای رایانه؛
پوسته‌های ویندوز هفت و هشت با فرمت Themepack می‌باشند که مجموعه‌ای تصویر به همراه رنگ‌هایی خاص دارند، این تصاویر به صورت زمان بندی هستند و هر چند دقیقه یکبار عوض می‌شوند. Flowers and Foliage یک پوسته زیبا با 10 تصویر زمینه زیباست که از سوی شرکت مایکروسافت عرضه شده است. این پوسته که برای ویندورهای هفت و هشت بوده، تصاویری از گل‌های تابستانی را به رایانه شما می‌آورد. رنگ‌های موجود در این پوسته، رنگ‌هایی شاد هستند که محیط دسکتاپ رایانه شما را دگرگون خواهند کرد. در ادامه می‌توانید بخشی از تصاویری که در این پوسته بکار رفته‌اند را ببینید.

 

 


 

برای رایانه؛
ساخت تصاویر گرافیکی و به ویژه متنوع دارا طرفداران فراوانی است، حال برای ایجاد تصاویر متنوع و خلاقانه نیازی به صرف زمان زیادی نیست، زیرا این برنامه Wordaizer به شما کمک می کند تا تصاویری را خلق کنید که همه را به تعجب وادار کنید، برنامه محیطی را فراهم می کند تا با استفاده از حروف لاتین تصاویر مختلف اعم از اجسام، حیوانات، منظره ها و ... را ایجاد کنید. در ابتدا باید کلمات مورد نظر خود را انتخاب و وارد رابط کاربری نرم افزار کنید، پس از آن می توانید سبک های مورد نظر خود را از لحاظ رنگ و شکل تعیین کنید.
 

 


 

برای رایانه؛
پوسته‌های ویندوز هفت و هشت با فرمت Themepack می‌باشند که مجموعه‌ای تصاویر به همراه رنگ‌هایی خاص دارند، این تصاویر به صورت زمان بندی هستند و هر چند دقیقه یکبار عوض می‌شوند که این کار باعث می‌شود تا محیط دسکتاپ شما یک نواخت نباشد. Captured Moments یک پوسته زیبا با 12 تصویر زمینه زیباست که از سوی شرکت مایکروسافت عرضه شده است. این پوسته که برای ویندورهای هفت و هشت بوده، تصاویری متفاوت را به رایانه شما می‌آورد. رنگ‌های موجود در این پوسته، رنگ‌هایی شاد هستند که محیط دسکتاپ رایانه شما را دگرگون خواهند کرد. در ادامه می‌توانید بخشی از تصاویری که در این پوسته بکار رفته‌اند را ببینید.
 

 

 


 

پشتیبانی از ۴۴ زبان برنامه نویسی؛
برنامه Notepad ابزاری کم حجم بوده که در تمامی نسخه‌های سیستم عامل ویندوز موجود است، اما این برنامه کامل نیست و اشکالاتی دارد، خصوصاً برای کاربران فارسی زبان و یا به طور کلی کاربرانی که زبان رایانه آن‌ها از راست به چپ می‌باشد و قسمت اعظم و مهم ماجرا ذخیره نکردن اطلاعات به صورت پیش فرض در UTF-8 است اما دریچه با معرفی نرم افزار رایگان ++Notepad مشکل را برای شما آسان کرده است.

 

 


 

برای اندروید؛
این نرم افزار "Test Your Hearing" ویژه تست جنبه های مختلف شنوایی گوش های ما است، برنامه دارای دو تست ساده و دقیق برای تشخیص میزان و وضعیت عملکردی گوش های شما است. برنامه با ارسال فرکانس های مختلف می تواند به شما بگوید آیا مشکل شنوایی دارید یا این که عملکرد گوش های شما در چه حدی است. توجه داشته باشید که باید طبق دستور العمل برنامه عمل کنید و فقط یک بار می توانید بر روی هر یک از گوش های خود تست کنید. در ضمن در نتیجه تست برنامه تفاوت میزان شنوایی هر یک از گوش های شما را با نمودارهای علمی ارائه می کند.
 
 

 


 

برای اندروید؛
وقتی حرف از اندازه گیری محیط یا اندازه یک مکان به میان می آید، اولین چیزی که در ذهن ما تداعی می شود استفاده از متر است، اما این روش در دنیای تکنولوژی منسوخ به نظر می رسد، زیرا نرم افزارهایی طراحی شده اند که می توانید با استفاده از آن ها به آسانی محیط و اندازه ی ساختاری محیط های بزرگ و کوچک را با دقت بالا و سرعت باور نکردنی محاسبه کنید. Measure Map نرم افزاری است که با بهره گیری از جدیدترین نقشه های مکان یابی در جهان می تواند تمامی اطلاعات مورد نظر شما در رابطه با مکان های مختلف را ارائه کند. برنامه می توانید اطلاعات به دست آمده در واحد طول را به صورت متر، فوت، یارد، کیلومتر و ... ارائه دهد، همچنین در بخش اندازه محیطی می تواند اطلاعات را در واحدهای متر مربع، هکتار، مساحت و ... ارائه کند.
 

 


 

ویژه اندرویدی ها؛
قارچ یکی از مواد با ارزش از لحاظ ارزش غذایی است، همچنین پرورش قارچ یکی از راه های بسیار درآمد زا و با صرفه ی اقتصادی بالا است، که اگر زیر نظر متخصصین و مهندسین مشاور انجام پذیرد می تواند در کوتاه مدت به سود آوری بالا و با کمترین خسارت برسد. در این برنامه "آموزش پرورش قارچ" رایگان علاوه بر معرفی مفاهیم کلی و مواد و دستگاه های مورد نیاز می توانید با مراحل ذکر شده به صورت تصویری آشنا شوید. از مطالب موجود در این برنامه می توان به مواردی چون: کشت و پرورش قارچ خوراکی، چگونگی پرورش قارچ خوراکی، اهمیت اقتصادی قارچ، تقسیم بندی قارچ ها و ... اشاره کرد. آموزش تصویری، رابط بصری زیبا و ممانعت از به خواب رفتن دستگاه بخشی از ویژگی های نرم افزار معرفی شده هستند.
 
 

 


 

برای IOS؛
اکثرا روشی که ما برای برقراری ارتباط بین رایانه و گوشی هوشمند استفاده می کنیم، استفاده از کابل رابط است. اما با وجود بسترهای ارتباطی پیشرفته مانند شبکه های بی سیم و اینترنت باید روش استفاده از کابل رابط را منسوخ بدانیم. نرم افزار FileExplorer به شما کمک می کند تا به صورت بی سیم و با استفاده از اینترنت یا شبکه وای فای بین گوشی دارای سیستم عامل ios و رایانه ارتباط برقرار کنید و اقدام به جا به جایی انواع فایل ها اعم از: فیلم، عکس، نرم افزار، فایل های فشرده و ... کنید. برنامه معرفی شده از سیستم عامل های ویندوز، مک و لینوکس به صورت کامل پشتیبانی می کند و می تواند تمامی خواسته های شما را برآورده کند.
 
 

 


 

ویژه اندرویدی ها؛
آیا می خواهید با ایده های نوین، وزن خود را کمتر کنید؟ بسياري از ما ممكن است تاكنون بيشتر روش‌هاي كم كردن وزن را امتحان كرده اما نتيجه دلخواه را نگرفته باشيم. بدون شک با راهکارها و ایده های نوین این برنامه به نتایج مطلوب تری خواهید رسید، این نرم افزار "ایده های کاهش وزن" با دارا بودن 200 مطلب تخصصی کمک می کند تا به وزن ایده آل خود برسید. از مطالب کاربردی برنامه می توان به مواردی چون: کالری سوزاندن بدون زحمت، رژیم لاغری با مترو و اتوبوس، آب کردن شکم در 6 هفته، 10 غذای برتر برای کاهش وزن، کم کردن وزن در محل کار و ... اشاره کرد. امکانات برنامه عبارت اند از: جستجو در مطالب موجود، قابلیت به اشتراک گذاری، امکان ایجاد لیست علاقه مندی ها و ... .
 
 

 


 

ویژه اندرویدی ها؛
وارد دنیای ادویه ها شوید و از نگاهی دیگر با ادویه ها آشنا شوید. ادویه ها یکی از اصلی ترین طمع دهنده های غذاها هستند، برای استفاده بهتر از ادویه می توانید با دانلود برنامه "معجزه ادویه ها" از تمامی مطالب مربوط به ادویه ها مطلع شوید. برخی از مطالب موجود در برنامه عبارت اند از: خواص و ویژگی های ادویه ها، راه های شناخت ادویه ها، معرفی ادویه ها، توصیه مصرف انواع ادویه جات و هشدار در مورد استفاده از برخی ادویه ها. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: قابلیت جستجوی پیشرفته، امکان افزودن مقالات دلخواه به قسمت علاقمندی ها، قابلیت اشتراک گذاری تمامی مطالب و ... اشاره کرد.
 
 

 


 

ویژه اندرویدی ها؛
عقل حکم می‌کند اگر فهمیدیم چیزی درست و عاقلانه‌ است و به درد بقیه هم می‌خورد، آن با دیگران هم در میان بگذاریم. در برنامه اندرويدی "چگونه عاقل تر شويم؟" سعی شده است مواردی مفید برای استفاده از عقل گنجانده شود. اين برنامه کمک می‌کند بفهمید چقدر عاقل هستید و به چه نحویی می‌توانیم عاقل‌تر شویم. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: بروز رسانی برنامه در صورت دسترسی به اینترنت، قابلیت به اشتراک گذاری مطالب با دیگران، پیشنهاد راهکارهای علمی برای استفاده بهتر از عقل و ... اشاره کرد.
 
 

 


 

ویژه اندرویدی ها؛
برای اولین بار در ایران برنامه ای تهیه شده است، که در آن برنامه مهمترین اطلاعاتی که یک شخص علاقه مند به صنعت مرغداری باید بداند وجود دارد، تا نیاز افرادی که دسترسی به منابع از جمله اینترنت یا کتابهای مرجع را برآورده کند. این کتاب "اصول پرورش طیور" شامل سه فصل است، که در فصل اول در رابطه با اصول پرورش طیور و دو فصل بعد درباره مهمترین بیماری ها و واکسن های موجود برای طیور توضیح می دهد. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: بررسی کامل بیماری ها و واکسن های موجود برای هر کدام از بیماری ها، توضیح شرایط مختلف پروش طیور، رابط کاربری مناسب برای مطالعه راحت تر کاربر و ... اشاره کرد.
 
 

 


 

ویژه اندرویدی ها؛
وضو گرفتن برای بسیاری از ما ناخوشایند و مشکل است بعضی وقت ها با خود می گوییم کاش می شد نماز را بی وضو خواند مخصوصا در فصل سرما دشواری آن به نظرمان دو چندان می شود. اما اگر کمی در مورد وضو و تأثیرات مثبت آن بر روی روح و جسممان بیشتر بدانیم شاید ترجیح بدهیم که همه با وضو باشیم. حال این نرم افزار "شگفتی های وضو" شما را با فواید وضو گرفتن در زمینه های خواص درمانی، فلسفی، خواص پزشکی، آثار وضو، دعاهای وضو و ... آشنا می کند. از امکانات و ویژگی های این نرم افزار آموزنده می توان به مواردی چون: دسترسی کامل به اینترنت در محیط برنامه، رابط کاربری زیبا و روان، استفاده از منابع معتبر برای جمع آوری مطالب و ... اشاره کرد.
 
 

 


 

ویژه اندرویدی ها؛
ما روزانه بارها از کلمه "بسم الله الرحمن الرحیم" در زندگی خود استفاده می کنیم، اما تا به حال اسرار و فواید این کلمه را دیدگاه ائمه معصوم بررسی کرده اید؟ نرم افزار "فواید بسم الله" مجموعه ای سخنان امامان و پیامبر (ص) در رابطه با فواید استفاده از "بسم الله الرحمن الرحیم" در امور مختلف زندگی را در درون خود گنجانده است. در برنامه معرفی شده از فواید کلمه بسم الله الرحمن الرحیم در اموری مانند: هنگام خواب، هنگام وضو، قبل و بعد از غذا، هنگام سوار شدن، برخاستن به موقع از خواب، شروع هر سوره با بسم الله و ... سخن گفته شده است. از ویژگی های نرم افزار می توان به مواردی چون: استفاده از منابع معتبر، رابط کاربری زیبا، بررسی از جوانب مختلف و ... اشاره کرد.
 
 

 


 

برای اندروید؛
حکیم ابوالقاسم فردوسی از سخن سرایان نامی ایران و سراینده شاهنامه حماسه ملی ایران است. وی در سال 329 هجری در طبران طوس دیده به جهان گشود. پدرش از دهقانان طوس بود که ثروت و جایگاه خاصی داشت. فردوسی به خواندن داستان و تاریخ اطلاعات مربوط به گذشته ایران عشق می‌ورزید. همین علاقه به داستان‌های کهن بود که او را به فکر انداخت تا شاهنامه را به نظم در آورد.

 

 






گردآوری از: سالار واعظی


 • دریچه فناوری اطلاعات مجله خبری


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین مرتضایی
۱۳:۴۱ ۱۷ مرداد ۱۳۹۳
با توجه به سلامت ودلسوزی سازمان صدا وسیما نسبت به رشد وتعالی ملت که همیشه نقش پدرانه خود را نسبت به سلامت روانی مردمان این مرز وبوم به اثبات رسانیده است .وتنها پایگاه امنی برای پنا ه ملت ما گردیده لازم است که شما برادران عزیز اقدام به تهیه تمام نرم افزارهای کاربردی مورد نیاز اقشار در زمینه های مختلف نموده وهمیسه اخرین ورژن ان را جهت دانلود واستفاده کاربران با ادرس دهی مشخص وشفاف اماده ودر اختیار داشته باشید .ما اطمینانی که یه شما داریم وبه دلیل سلامت وپاک دستی کارمندانتا ن ضمن تشکر وقدر دانی منتظر روزی هستیم که هر نرم افزار مورد نیاز را در این قسمت براحتی پیدا واز ان استفاده نماییم .انتظار ما از این بخش تهیه اخرین ورژن های نرم افزاری می باشد .
Iran (Islamic Republic of)
جعفر
۲۱:۱۷ ۱۰ مرداد ۱۳۹۳
مثل همیشه عالی
آخرین اخبار