عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

نگران تامین منابع مالی طرح تحول در آینده هستیم

با توجه به اینکه طرح تحول هنوز در گام‌های نخستین خود است به شدت نگران تامین منابع مالی برای این طرح در سال آینده هستیم.

شهلا میرگلو بیات عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  اظهار داشت: طرح تحول هنوز در گام‌های نخست خود است و بخش اعظم بودجه حوزه سلامت به این طرح اختصاص یافته است و با توجه به اینکه شاید در سال آینده نتوان همچون سال جاری به تقویت چند برابری بودجه سلامت بپردازیم به شدت نگران تامین منابع مورد نیاز این طرح در سال آینده هستیم.

وی گفت: متاسفانه در اجرای این طرح اولویت بندی‌های لازم انجام نشده است و یکی از اقداماتی که به تازگی صورت گرفته افزایش چند برابری حقوق پزشکان عمومی در این طرح است که گرچه اقدامی خوب به شمار می‌رود اما در شرایطی که منابع مالی محدود اس، تن دادن به چنین اقدامی به عدم رضایت پزشکان و بالا رفتن توقعات آنها می‌انجامد که به شدت برای آینده طرح تحول نظام سلامت خطرآفرین است.

وی تصریح کرد: نباید فراموش شود که اعتبارات این طرح از محل مالیات بر ارزش افزوده تهیه شده است و حذف آن در درمان و حقوق پرسنل یعنی پایان دادن به عمر این طرح، چرا که در آینده چنین منابعی در اختیار این طرح گذاشته نخواهد شد.

وی یادآور شد: فقدان برنامه‌های بهداشتی نیز در طرح تحول موجب خرج تراشی بیشتر در این طرح شده که در آینده آن را با چالش‌های بیشتری مواجه ساخته است.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار