کاهش چشمگیر مرگ و میر ناشی از ایدز ‬‬در جهان

مطالعه جدید شامل 50،000 انسان بزرگسال نشان می دهد میزان مرگ و میر کلی در افراد HIV مثبت بسیار کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، کاهش خطر مرگ به علت بیماری ایدز، بیماری های قلبی عروقی و بیماری های کبدی، در مقایسه با یک دهه پیش بسیار کاهش یافته است و روش های مراقبتی و درمان بیماران بسیار پیشرفت کرده است.

تعداد افرادی که در سطح جهانی با HIV زندگی می کنند در حدود 35،300،000است که 1.6 میلیون مرگ از بیماری های مرتبط با ایدز تنها آمار مرگ و میر بوده است.

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری بیماری ها (CDC)، بیش از 1.1 میلیون نفر در ایالات متحده در حال حاضر مبتلا به عفونت HIV زندگی می کنند، و تقریبا 1 در 6 (15.8٪) بی اطلاع هستند که آنها هم مبتلا به ویروس ایدز می باشند. تخمین زده می شود 15529 نفر با تشخیص AIDS در ایالات متحده در سال 2010 از بین رفته اند.

یک مطالعه بین المللی بزرگ در نشریه پزشکی لانست منتشر شده است که نشان می دهد مرگ و میر در بیماری های دیگر بیشتر از ایدز است
و میزان آن در بیماری های مختلف به شرح زیر است:

بیماری ایدز (29٪)
سرطان،سرطان ریه (15٪)
بیماری های کبد، عمدتا به دلیل هپاتیت (13٪)
بیماری های قلب و عروق (11٪).

تجزیه و تحلیل های محققان نشان می دهد
در مقایسه با یک دهه پیش خطر مرگ از علل مربوط به ایدز، بیماری های قلبی عروقی و بیماری های کبدی کمتر بوده است.

محققان بیان می کنند که کاهش میزان مرگ و میر می تواند به دلیل تغییرات در سرکوب های ویروسی و یا تغییر در تعداد سلول های CD4 است و با درمان های لازم و مراجعه منظم بیماران به مراکز درمانی نیز از دیگر دلایل سرکوب شدن این ویروس در بدن بماران بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایدز ، بیماری ، مرگ ، آمار ، سرکوب ، ویروس ، سلول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار