گردشگری در ایران/

"برگ جهان" در روستایی دلفریب در نزدیکی "تهران" + تصاویر

برگ جهان و مسیرهای زیبای کوچه باغ‌های روستا یکی از زیباترین و جذاب‌ترین روستاهای استان تهران به شمار می‌آید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ تنفس هواي پاک و ديدن آسمان آبي غنيمتي است که شما مي توانيد طي مدت يک ساعت و در فاصله حدود 50 کيلومتري هر کجاي اطراف تهران به آن برسيد. آب و هواي برگ جهان در بهار و تابستان معتدل و مطبوع و در پاييز و زمستان سرد است.

البته درست است که هواي روستا در پاييز سرد است، اما ديدن اين روستا را در پاييز به شما توصيه مي‌کنيم. زيبا‌ترين مناظر ممکن را در پاييز برگ جهان مي‌بينيد. درختان روستا در اين فصل ترکيبي از رنگ‌هاي گرم نارنجي و زرد و قرمز و قهوه‌اي مي‌شوند و ناخودآگاه گرما را مهمان وجودتان مي‌کنند.

 
 
اما رودخانه برگ جهان، از ارتفاعات اطراف روستای برگ جهان سرچشمه می‌گیرد و پس از پیوستن به رودخانه رودبار به سد لتیان می‌ریزد. نمایی از روستای برگ جهان روستای با چشم‌اندازهای جذاب ارتفاعات اطراف گسترده باغات سرسبز و مزارع پیرامون حواشی رودخانه برگ جهان و مسیرهای زیبای کوچه باغ‌های روستا یکی از زیباترین و جذاب‌ترین روستاهای استان تهران به شمار می‌آید که در مسیر رودخانه اش 20 آبشار  است این روستای زیبا با مناظر دلفریب و جلوه‌های کم‌نظیر به ویژه در بهار و تابستان هزاران گردشگر شهری را به سوی خود جلب می‌کند.

 

 روستاي برگ جهان از توابع لواسانات داراي آبشاري زيبا است که با يک کوهپيمايي يک ساعته به آن خواهيد رسيد. بعد از رسيدن به لواسان به سمت افجه و سپس روستاي برگ جهان ادامه مسير دهيد تا آبشار برگ جهان در شمال شرقی روستا یکی از جاذبه‌های گردشگری برگ جهان را ببينيد. این آبشار در مسیر صعود به قله‌های سرسیاه غار قرار گرفته و همچنین مقصد طبیعت‌گردانی است که به قصد پیاده روی و کوهپیمایی به این روستا عزیمت می‌کنند.

 

 بعد از گذشت تقریبا پنج دقیقه پیاده روی از داخل روستا از یک پل ماشین رو که در طرف راست قرار دارد عبور کرده ، بعد از قرار گرفتن در مسیر باغ‌ها راه اصلی را ادامه داده و بعد از گذشتن 10 دقیقه به دو راهی رسیده که سمت راست آن به رودخانه می‌رسد در صورت کم آب بودن رودخانه از آن گذشته و با حرکت در جهت خلاف جریان آب به سمت محل تلاقی رودخانه‌ها و بعد به سمت آبشار می‌رسيد.اما راه سمت چپ کمی بالاتر از پای کوه گذشته و به همان محل تلاقی رودخانه‌ها می‌رسید.

انتهای پیام/
برچسب ها: گردشگری ، روستا ، طبیعت ، سفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار