مرضیه گرد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اجرای بسته دوم حمایتی از سال تحصیلی جدید/ اولویت خرید خدمات آموزشی با مقطع ابتدایی است

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش گفت: به دلیل کمبود نیروی انسانی و تراکم جمعیت دانش آموزی در مقطع ابتدایی اولویت اجرای خرید خدمات آموزشی با این مقطع تحصیلی است.

 مرضیه گرد در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در خصوص بسته‌های حمایتی وزارت آموزش و پرورش از مدارس غیر دولتی گفت: با توجه به رویکرد دولت و همچنین برنامه مشارکت در امر آموزش و پرورش که از برنامه‌های مورد رأی مجلس بود و وزیر آموزش و  پرورش هم  آن را در دستور کار قرار داشت برنامه‌ای است که با حمایت مردم و کمک مردم بتوانیم بخشی از وظایف که مردم در امر آموزش و پرورش می‌توانند به ما کمک کنند، در اختیارشان بگذاریم.

وی با اشاره به این که مدرسه داری توسط مدیران شایسته و توانمند یکی از کارهای اثرگذاری است، افزود: به منظور توسعه مدارس غیر دولتی با نظارت وزارت آموزش و پرورش، بسته حمایتی در نظر گرفته شد.

گرد در ادامه با اشاره به ویژگی‌ بسته‌های حمایتی اظهار کرد: از جمله کارهایی که برای این بسته‌ها صورت می‌گرفت، چرخه صدور مجوز تصریح و زمان بندی فعالیت‌هایی برای شناخت مدرسه مناسب، انجام گزینش و تولید فضا برای آن‌ها بود که در اولویت قرار گرفت.

وی با اشاره به این که خرید خدمات آموزشی بسته دوم حمایتی است افزود: بسته دوم برنامه خرید خدمات آموزشی است که به موجب آن دانش آموزانی که در مدارس دولتی به دلیل تراکم بالای جمعیت در کلاس دچار مشکل هستند و نمی‌توانند آموزش لازم را از معلمان دریافت نمایند به مدارسی که دارای فضای خالی هستند انتقال داده می‌شوند.

گرد ادامه داد: در بسیاری از مناطق در نواحی استان‌ها ظرفیت کلاس‌ها طبق تعاریف 35نفر است اما به دلیل وجود مشکلاتی گاه ظرفیت به 45نفر و 50نفر نیز می‌رسند. همچنین در مدارس دولتی به ویژه در مقطع ابتدایی که امسال با مشکلاتی نیز همراه بوده‌ایم گاه کلاس‌های 48نفره و 53 نفر ثبت نامی داشتیم این در حالی  است که در بخش غیر دولتی با مدارسی با ظرفیت نوسازی مناسب مواجه هستیم که می‌توانند تعدادی از این دانش آموزان را در خود جای دهند.

وی با اشاره به این که خرید خدمات آموزشی مبتدی برای ارتقاء کیفیت در امر آموزش و پرورش است، گفت: خانواده‌های دانش آموزان می بایست رضایت کامل در این خصوص داشته باشند، همچنین برای همه تقبل نخواهد شد و تنها کمکی به نفع دانش آ‌موزان همان محل و منطقه است و البته شرایط ویژه‌ای برای آن  دیده نشده و به تشخیص مسئولین آموزش و پرورش با رعایت اولویت دانش آموزان خانواده شهدا، فرهنگیان، دانش آموزان کم بضاعت است.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که آیا دانش آموزانی که به مدارس غیر دولتی منتقل می‌شوند هزینه‌ای می بایست پرداخت نمایند، افزود: هزینه را آموزش و پرورش با توافق باموسس مدارس غیر دولتی پرداخت می‌نمایند و دانش آموزان هزینه‌ای را پرداخت نمی‌کنند.

گرد در خصوص زمان اجرای این طرح گفت: به شدت نگران تراکم جمعیت دانش آموزان در مقطع ابتدایی هستیم و امیدواریم برای سال تحصیلی جدید اجرا شود.

البته این بسته مشمول دانش آموزان متوسطه اول و دوم هم می‌شود اما به دلیل کمبود نیروی انسانی و تراکم جمعیت دانش آموزی در مقطع ابتدایی اولویت با این مقطع تحصیلی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار