کتاب "قدیس" رمانی دیگر از کافه کتاب + فیلم و تصاویر

این هفته به مناسبت ایام شهادت مولی‌الموحدین حضرت امیرالمومنین علی (ع)، بسته خبری کافه کتاب رمانی را معرفی کرد که زندگی حضرت امیر را در قالب رمانی امروزی با ویژگی‌های داستانی و جذاب نهفته در دل زندگی یک کشیش مسیحی گنجانده است.

رمان قدیس کتابی که این هفته به شما معرفی می کنیم؛ شاید واژه قدیس برایتان یادآور حواریون مسیحی باشد، اما قدیس این هفته ما داستان دیگری دارد.

میهمان این هفته کافه کتاب آقای "ابراهیم حسن‌بیگی" است که در رمان‌نویسی دستی بر آتش دارد.


ایشان توانسته است در این رمان ابعادی از زندگی مولا علی(ع) را در قالب یک داستان متفاوت و آمیخته با زندگی یک کشیش مسیحی (با آن سبک زندگی خاص) و گرایشات او به سوی شخصیت مولا علی(ع) به واسطه اتفاقاتی که می‌افتد بیان کند.

ابراهیم حسن بیگی نویسنده رمان قدیس گفت: من می خواستم تصویر مولا علی (ع) را در زندگی افراد بگویم، در قالب رمانی که حوادث و مسائل آن در روز اتفاق می افتد و پرهیز داشتم از اینکه یک رمان تاریخی بنویسم و صرفا زندگی حضرت علی (ع) را بازگو کنم که علما در کتابها و منابر زیاد گفته اند.


این رمان داستان یک کشیش مسیحی ساکن مسکو روسیه است که علاقه زیادی به جمع کردن نسخ خطی دارد. در این داستان پای افراد مشهودی چون جورج جرداق هم باز می شود.

استاد حسن بیگی به محمد مسعود مصدرالامور مدیر بسته خبری کافه کتاب این نکته را هم خاطرنشان کرد که: ماجرای این کشیش و علاقه اش به جمع آوری نسخه های خطی همراه با یکسری حوادث پلیسی هم هست، به طوری که سارقین نسخه های خطی می خواهند این کتاب را از دست این کشیش دربیاورند.


در مجموع دو سال و نیم وقت کمی نبود. من برای هیچ رمانی به اندازه این رمان این همه وقت و انرژی نگذاشته بودم.

رمان قدیس با اینکه یک رمان با داستان امروزی است، اما از منابع معتبری همچون نهج البلاغه هم بهره برده.

استاد حسن بیگی در ادامه افزود: شما یک رمان 500 صفحه ای نمی خوانید که بخواهید از همه ابعاد زندگی حضرت مولا سر دربیاورید. در کتاب کلام حضرت امیر در نهج البلاغه در جای جای داستان چینش شده است.


در قسمتی از کتاب می خوانیم:

بعد کشیش لبخندی زد و به پسرش سرگی نگاه کرد و ادامه داد؛ درست مثل آن شبهایی که موقع خواب برایت کتاب می خواندم، البته اینبار نه برای خواب که برای بیداریت می خوانم.

کافه کتاب شما را به خواندن این رمان جذاب همراه با یک فنجان قهوه داغ دعوت می کند.

تا کتاب و کافه کتابی دیگر...

برای دیدن فیلم و تصاویر اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۵
واااای عالی بووووود مرسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۲۰ آذر ۱۳۹۴
با سلام
خواستم از آقای حسن بیگی به خاطر این اثر به یاد موندنیشون تشکر کنم
خیلی عالی بود
خدا قوت