کواکبیان در ضیافت افطاری حزب اسلامی کار؛

جلسه ی مشترکی میان احزاب،وزارت کشور و کمیسیون شوراها تشکیل شود

دبیر کل حزب مردم سالاری گفت: وزارت کشور یا از طریق ارائه لایحه و یا از طریق هم اندیشی با کمیسیون شوراهای مجلس باید در بحث تنظیم قانون احزاب وارد شود؛چرا که هر قانونی پیرامون احزاب حتی از سوی پارلمان نشینان در این برهه تصویب شود وزارت کشور دولت یازدهم هم در آن دخیل است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری امشب در ضیافت افطار حزب اسلامی کار با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی پبرامون مصوبه ی مسکوت گذاشته شده ی مجلس در باب احزاب و محدویت های در نظر گرفته شده برای برخی احزاب و چهره های حزبی گفت:‌ کمیسیون شورای مجلس باید نظارت و دیدگاه های تمامی احزاب فعال در کشور را در این زمینه مد نظر قرار دهد.

وی ادامه داد: ما در مجلس هشتم طرحی را در جهت افزایش نقش احزاب در انتخابات و استانی شدن انتخابات ارائه کردیم که این طرح با جزئیاتی مواجه شد و سرانجام ما طرح مذکور را پس گرفتیم.

کواکبیان در ادامه اظهار داشت: مسئولان هماهنگی جبهه اصلاحات در رابطه با مصوبه ی اخیر مجلس پیرامون نحوه ی فعالیت احزاب نامه ای را برای آقای لاریجانی ارسال کرده است.

دبیرکل حزب مردم سالاری با اشاره به بحث لایحه ی احزاب که چندی پیش از سوی وزارت کشور دولت یازدهم ارائه شد،تصرح کرد: وزارت کشور یا از طریق ارائه لایحه و یا از طریق هم اندیشی با کمیسیون شوراهای مجلس باید در بحث تنظیم قانون احزاب وارد شود؛ چرا که هر قانونی پیرامون احزاب حتی از سوی پارلمان نشینان در این برهه تصویب شود وزارت کشور دولت یازدهم هم در آن دخیل است.

کواکبیان در پایان خاطرنشان کرد: ما پیشنهاد می کنیم که یک جلسه ی مشترکی میان احزاب،وزارت کشور و کمیسیون شوراها تشکیل شود و در آن جلسه قانون احزاب مورد چالش کاری قرار گیرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار