برای جلوگیری از خروج نخبگان از كشور مدیریت جهادی با عزم ملی نیاز است

در سال های اخیر نخبگان زیادی برای ادامه تحصیل از كشور خارج شدند كه این موضوع باعث از دست رفتن سرمایه های انسانی شده است و برای جلوگیری از خروج نخبگان از كشور مدیریت جهادی با عزم ملی نیاز است.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مركز آزمون، علوی فاضل با اعلام این خبر گفت:وجود جاذبه های تحصیل در خارج از كشور و تبلیغات منفی علیه دانشگاه های داخلی باعث شده عدۀ زیادی از داوطلبان ادامۀ تحصیل در مقاطع كارشناسی ارشد و دكترای تخصصی راهی كشورهای دیگر شوند.

رییس مركز آزمون با تأكید بر اینكه برای جلوگیری از خروج نخبگان نیاز به مدیریت جهادی با عزم ملی است، خاطرنشان كرد: در صورتیكه دانشگاه آزاد اسلامی بتواند در كنار سایر دانشگاه های كشور امكان ادامه تحصیل را برای داوطلبان در مقاطع تحصیلات تكمیلی ایجاد كند، این اقدام می تواند باعث كاهش هزینه های تحصیلی داوطلبان، حفظ و تقویت نهاد خانواده و ایجاد آرامش بیشتر در كل جامعه شود.

 وی در ادامه گفت: تصحیح الگوی پذیرش دانشجو یك اقدام اساسی فرهنگی است كه دانشگاه آزاد اسلامی با توجه و تأكید بر آن از تبعات منفی خروج نخبگان از كشور جلوگیری به عمل می آورد.

معاون دانشگاه آزاد در ادامه افزود: سیاست های اصلی دانشگاه آزاد اسلامی بالا بردن كیفیت آموزشی است كه طرح تجمیع واحدها و پردیس های علوم و تحقیقات كه اخیراً به تصویب رسید در راستای همین موضوع شكل گرفته است.

وی در پایان اظهار امیدواری كرد: دانشگاه آزاد اسلامی بتواند با پذیرش مناسب دانشجو در كشور و رعایت بومی گزینی، عدالت آموزشی را با توجه به نیازهای داوطلبان تحصیلات تكمیلی بیشتر فراهم كند، ضمن اینكه طرح پذیرش دانشجوی بومی تا حد زیادی از مهاجرت داوطلبان برای ادامه تحصیل به شهرهای بزرگ بیشتر جلوگیری می كند. 



انتهای پیام/
برچسب ها: نخبگان ، مدیریت ، عزم ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۶:۲۴ ۰۲ مرداد ۱۳۹۳
با سلام..مسئولین عزیز لطفا خودتون رو گول نزنید و وانمود هم نکنید مطلع نیستید!! فقط دو چیز میتونه نخبه ها و مغزهارو در ایران نگهداره یا باعث برگشتشون بشه..1.پول و امکانات 2.امنیت روانی و اجتماعی...اگه دست از این خسیس بازیاتون بردارین و مثل کشورهای دیگه که واسه یه پروژه یا طرح یا اختراع یه نخبه و مبتکر حتی تا ده دوازده میلیارد تومن هم میدن شماهم یه خودی نشون بدین و دستتون نلرزه همه تو این مملکت میمونن و ده بیست سال نشده بجای امریکا ایران میشه ابرقدرت..ماه قبل خواستم خوارزمی ثبت نام کنم دوستم گفت ارزشی نداره خودتو خسته نکن بهم گفت بواسطه یکی از اقوامش داره میره امریکا به منم کمک میکنه.! خوب بنظرتون مشکل واقعا کجاست..!!!؟
آخرین اخبار