کرمانشاه/

در 5 سال گذشته هیچ نوزاد هموفیلی در کرمانشاه متولد نشده است

مسئول انجمن کانون بیماران هموفیلی استان کرمانشاه گفت: در پنج سال گذشته هیچ نوزاد هموفیلی در استان متولد نشده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه ؛به گفته طوفان تمام بیماران هموفیلی استان تحت پوشش بیمه خدمات درمانی بیماران خاص قرار دارند و داروهای آنها بصورت رایگان و با استفاده از دفترچه بیمه در اختیار آنها قرار می گیرد.

وی افزود: متاسفانه با کمبودهای دارویی که در دو سال گذشته به وجود آمد این بیماران تنها می توانستند سهیمه 10 روز خود را دریافت کنند و در ماه مجبور بودند حداقل سه بار به منظور دریافت دارو به مرکز استان مراجعه کنند.

وی نبود مرکزی ویژه درمان بیماران خاص را از دیگر مشکلات این بیماران عنوان کرد و اظهار کرد: طرح راه اندازی این مرکز در استان کرمانشاه در دولت قبل مطرح شد، اما به دلیل برخی مشکلات این طرح حتی به مرحله اجرایی شدن هم نرسید.

مسئول انجمن کانون بیماران هموفیلی استان کرمانشاه از وجود این مرکز در استانهایی مانند کرمان، تهران و فارس خبر داد و اظهار کرد: ضرورت ساخت چنین مرکزی به منظور خدمات رسانی بهتر و مطلوب به بیماران خاص از جمله بیماران هموفیلی به شدت احساس می شود.

طوفان در ادامه با اشاره به وجود انواع بیماری هموفیلی از جمله هموفیلی نوع A، نوع B ، وان ویل براند و فاکتور 10 عنوان کرد: هموفیلی بیماری خونریزی دهنده ارثی است که بر اثر کمبود فاکتورهای انعقادی خون ایجاد می شود.

وی تصریح کرد: عامل این بیماری بر روی کروموزوم X مادران ناقل قرار داشته که از آنها به فرزندان پسر به ارث می رسد.



برچسب ها: کرمانشاه ، هیچ ، نوازد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.