کسب توفيقات پليس در کاهش جرم سرقت/ پای کارآمدن تمامی واحدهای ناجا برای مقابله‌ای منسجم

رئيس پليس آگاهي ناجاگفت: در اولين ماه تشکيل قرارگاه مبارزه با سرقت، در مقايسه با مدت مشابه در سال قبل، وقوعات کاهش و کشفيات نيز در حوزه جرم سرقت افزايش داشته است اما بايد تاکتيک ها مقابله ای برای تشديد اين روند را ادامه دهيم.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران سردار محمدرضا مقيمي در خصوص تشريح نوزدهمين جلسه قرارگاه مرکزي مبارزه با سرقت گفت: موضوع اصلي تشکيل اين جلسه، آسيب شناسي و لزوم تشويق و تنبيه کارکنان در راستاي مبارزه ای هدفمند با سرقت است که از ابتداي سال با تشکيل قرارگاه مرکزي، آغاز شده است.

وي با تاکيد براينکه يکي از ابزارهاي مديريتي، تنبيه و تشويق کارکنان است، افزود: از زمان تشکيل قرارگاه مرکزي مبارزه با سرقت، اقدامات لازم به 14 استان هدف ابلاغ شد و آنها نيز موظفند در راستاي تحقق اين اهداف تلاش کنند، لذا به منظور ارزيابي از عملکرد اين استان ها، قرار شد الگويي براي تشويق و تنببه آنها تهيه شود که براساس تدبير جانشين فرمانده ناجا سردار اشتري، اين الگوي بايد از طرح مکنا، برداشت شود.

رئيس پليس آگاهي ناجا، با اشاره به اينکه اولويت هاي مبارزه با جرم سرقت و توان مديريتي و اجرايي در هر استان متفاوت است، تصريح کرد: لذا کنترل اقدامات انجام شده در قرارگاه و نتيجه اي که در کشف بدست مي آيد در هر استات با يکديگر تفاوت دارد بنابراين نمي توانيم الگوي مشترکي براي تمامي استان ها داشته باشيم.

سردار مقيمي، يادآور شد: در جلسه امروز که با حضور مسئولان تشکيل دهنده قرارگاه مبارزه با سرقت برگزار شد، هرکدام از رده ها نقطه نظرات خود را در خصوص نحوه رصد فعاليت هاي قرارگاه و چگونگي ارزيابي تشويق و تنبيه مورد بحث و بررسي قرار دادند و در آينده نزديک نيز، دستورالعمل آن نوشته و به رده ها ابلاغ مي شود.

به گفته دبير قرارگاه مرکزي مبارزه با سرقت، 3 ماه پس از تشکيل قرارگاه، اقدامات انجام شده، مورد ارزيابي قرار مي گيرد تا استان هايي که بين خوب و خوب تر هستند، مشخص شوند؛ براساس جمع بندي گزارشات رسيده، استان ها عملکرد قابل قبولي ارائه داده اند.

مقيمي افزود: در اولين ماه تشکيل قرارگاه، در مقايسه با مدت مشابه در سال قبل، وقوعات کاهش و کشفيات نيز در حوزه جرم سرقت افزايش داشته است اما بايد تاکتيک هاي مقابله اي براي تشديد اين روند را ادامه دهيم.

رئيس پليس آگاهي ناجا در خصوص همراهي ساير سازمان ها در جهت کاهش جرم سرقت در کشور نيز اظهار داشت: وزارت کشور نقش هدايتي براي ناجا داشته و ما را نيز پشتيباني کرده البته ما منتظر اقدام سازمان هاي ديگر نيستيم بلکه بايد با آنها به مشارکت بپردازيم و از توانشان استفاده کنيم.

مقيمي با تاکيد براينکه بايد با هم افزايي در اين مبارزه وارد شويم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه تمامي واحدهاي ناجا براي مبارزه اي منسجم پاي کارآمدند و هريک در اين مبارزه، ماموريتي را برعهده گرفته اند.

وي اطلاع رساني به مردم را امري مهم دانست و گفت: اميدوارم با انعکاس اقدامات پليس در راستاي کاهش جرم سرقت در کشور، مردم بداند که چه اتفاقي در کشور در حال وقوع است و پليس به چه توفيقاتي طي اين مدت کوتاه دست پيدا کرده است؛ آگاهي از اقدامات پليس حتي در بازدارندگي جرم در کشور برمجرمان، تاثيرگذار است.

دبير قرارگاه مرکزي مبارزه با سرقت، از افتتاح سالن تيراندازي در پليس آگاهي تهران بزرگ خبر داد و گفت: در سال هاي گذشته با افزايش آموزش، نمره تيراندازي کارکنان آگاهي افزايش يافت و اين سالن نيز در راستاي افزايش مهارت تيراندازي افتتاح شد تا کارآگاهان روزانه از سالن استفاده کنند چرا که مهارت تيراندازي، مهارت کليدي براي کارآگاهان ما محسوب مي شود. اميدوارم هيچ مجرمي از سلاح استفاده نکند تا مجبورشويم متقابلا با آنها برخورد کنيم.

انتهای پیام/
برچسب ها: حوادث ، سرقت ، کاهش ، ناجا ، مقابله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مطلبي
۱۵:۵۹ ۰۵ مرداد ۱۳۹۳
البته باید از زحمات شما تشکر کرد ولی باتوجه به اینکه در کشور به حکم صریح قرآن عمل نمی شود ( آیه 38 سوره مائده) نه تنها شاهد کاهش سرقت نخواهیم بود بلکه همانطور که مشاهده می شود رو به افزون نیز است. منزل ما درتاریخ 23 خرداد سرقت شده ولی متأسفانه در اداره آگاهی فقط تشکیل پرونده می شود و فیلم وعکس و ... که می بریم اصلا به آن توجه نمی شود
آخرین اخبار