هشدار محیط زیست به گردشگران پارک ملی لار

تفرج بدون برنامه تاثيرات جبران ناپذيري بر پيكره طبيعت وارد می کند/ رعایت فاصله استقرار150 متری از رودخانه ها

رئیس اداره محيط زیست طبیعی استان تهران گفت : تفرج بدون برنامه و خارج از ظرفيت برد زيست محيطي مي تواند تاثيرات مخرب و جبران ناپذيري بر پيكره مناطق طبيعي، پاركهاي ملي و مناطق حفاظت شده وارد كند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران امیرعباس احمدي، رئیس اداره محيط زیست طبیعی استان تهران گفت : يكي از مهمترين اهداف در پاركهاي ملي استفاده هاي طبيعت گردي يا تفرجی در اين پاركها  به منظور آشنايي با پتانسيل هاي طبيعي اين مناطق می باشد.
وی افزود : نکته بسیار مهم در اين خصوص این است كه تفرج بدون برنامه و خارج از ظرفيت برد زيست محيطي مي تواند تاثيرات مخرب و جبران ناپذيري بر پيكره مناطق طبيعي، پاركهاي ملي و مناطق حفاظت شده وارد كند.
احمدی با اشاره به ضرورت برنامه محوری دراستفاده مناطق طبیعی درامر گردشگری تصریح کرد: برنامه ريزي  و مديريت يكي از راهكارهاي كاهش اين مخاطرات بوده كه با استفاده از منابع زيست محيطي، مناطق مستعد تفرج متمركز و گسترده شناسايي و برنامه هاي مربوط به آنها تهيه ،طراحي و مهندسي مي گردند.
وی با بیان اینکه پارك ملي لار به عنوان يكي از پر جاذبه ترين مناطق گردشگري طبيعي استان مطرح می باشد اظهار داشت : این پارک ملی همه ساله با بازگشایی مجدد، پذيراي جمع زيادي از گردشگران بوده و در سال جاري نیز با توجه به افزايش دماي هوا هموطنان عزيز اين استان و استانهاي همجوار براي گذران اوقات فراغت به اين منطقه وارد می شوند.  
رئیس اداره محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه هنوز طرح مديريت منطقه مذكور اجرايي نشده یادآور شد :به منظور حفظ هرچه بهتر منطقه انتظار می رود گردشگران عزيز نسبت به رعايت مواردی چون جمع آوری زباله های خود از منطقه ، حفظ فاصله استقرار150 متری از رودخانه ها ،عدم صید و زنده گیری و عدم آزار و اذیت حیات وحش همكاري لازم را با مامورین اجرایی منطقه  داشته باشند.
وی در پایان گفت : به هر جهت حفظ همه جانبه این منطقه باتوجه به ظرفیت های بالقوه آن بسیار ضروری بوده و استفاده تفرجی و گردشگری از این پارک ملی  نباید منجر به آسیب بنیان های طبیعی آن شود.
 
انتهای پیام/

برچسب ها: لار ، هشدار ، محیط زیست ، گردشگر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مازندرانی
۰۲:۵۸ ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
سد و دشت لار جزء حوزه ی استحفاظی استان مازندران می باشند لطفا آن ها را جاذبه ی گردشگری استان تهران معرفی نکنید.
آخرین اخبار