اصغرزاده:

اگر دولت روحانی قادر به گلزنی نیست لااقل خوب بازی کند

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اگر تیم دولت بخواهد مثل تیم‌های فوتبالی بازی کند و به رغم بهره‌گیری از ستاره‌های زیاد بر ترکیب خود و یا وجود نیمکت ذخیره‌های پر و پیمان قادر به گلزنی نیست چه سود، و همه امیدها و آرزوهای مردم برای تغییر وضع موجود از دست خواهد رفت.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، "ابراهیم‌ اصغرزاده" فعال سیاسی اصلاح‌طلب، طی گفتگویی دولت یازدهم را در تاسیس مجدد دستگاه دیپلماسی بر مبنای عقل موفق توصیف کرد و اظهار داشت: گرچه متأسفانه به دلیل بی‌برنامگی‌،دستگاه دیپلماسی کشور یکسره گروگان پرونده هسته‌ای شده است و کمتر به دیگر روندهای بین‌المللی می‌پردازد اما مأموریت اصلی دستگاه دیپلماسی باید این باشد که ایران را به کشوری پیش‌بینی پذیر و قابل اتکاء‌ در‌ معادلات بین‌المللی و منطقه‌ای تبدیل کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: گرچه متأسفانه به دلیل بی‌برنامگی‌،دستگاه دیپلماسی کشور یکسره گروگان پرونده هسته‌ای شده است و کمتر به دیگر روندهای بین‌المللی می‌پردازد اما مأموریت اصلی دستگاه دیپلماسی باید این باشد که ایران را به کشوری پیش‌بینی پذیر و قابل اتکاء‌ در‌ معادلات بین‌المللی و منطقه‌ای تبدیل کند.

وی در این گفتگو که با روزنامه آرمان انجام داده است، در ارزیابی عملکرد دولت دکتر روحانی، این دولت را با تیم فوتبال قیاس کرده و دراین باره گفته است: اگر تیم دولت بخواهد مثل تیم‌های فوتبالی بازی کند و به رغم بهره‌گیری از ستاره‌های زیاد بر ترکیب خود و یا وجود نیمکت ذخیره‌های پر و پیمان قادر به گلزنی نیست چه سود، و همه امیدها و آرزوهای مردم برای تغییر وضع موجود از دست خواهد رفت.

 این فعال سیاسی اصلاح‌طلب هشدار داده است: ستاره چنین دولتی حتی زودتر از دولت پوپولیستی و کم‌ستاره احمدی‌نژاد که بارها گل به خودی می‌زد، افول خواهد کرد.

اصغر زاده همچنین تاکید می‌کند: اگر دولت روحانی قادر به گلزنی نیست لااقل خوب بازی کند، الان فرصت مناسبی است تا دولت روحانی در داخل کشور برای اجرای حقوق شهروندی اولویت قائل شود و بر اساس سوگندی که خورده است در مقابل هر اقدام فراوانی و مغایر حاکمیت ملی واکنش نشان دهد و طبیعتا با دست پر خواهد توانست پرچم صلح‌طلبی و دموکراسی ‌خواهی در منطقه را به دست گیرد.

وی درباره سفر آینده حجت‌الاسلام روحانی به نیویورک و حضور در مجمع عمومی سازمان ملل گفته است:‌ آقای روحانی در سفر آینده خود به نیویورک و مجمع عمومی سازمان ملل می‌تواند با دنیا از در آشتی‌جویی و نیاز به صلح دموکراتیک در منطقه سخن بگوید و مخصوصا در دیدار تاریخی با اوباما و گفت‌وگو بر سر تأسیس دولت فلسطین می‌تواند تأثیر شگرفی در آینده منطقه بگذارد اما اگر بخواهند این فرصت را از دست بدهند جایشان در میان تیم‌های پایین جدول لیگ باقی خواهد ماند.

اضغرزاده دیدار روحانی با اوباما را اتفاقی مهم و در نتیجه مذاکرات هسته‌ای تاثیرگذار دانسته و اضافه می‌کند: همانقدر که گفت‌وگو و تعامل با آمریکا از موضع ضعف موجب شکست ملی می‌شود گفت‌وگو در موضع برابر و حتی در معامله دوجانبه با آمریکا برای ایران پیروزی محسوب شده و باعث ارتقای منزلت و موقعیت ما در سطح جهانی می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار