پژمان‌فر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ناظران هیئت نظارت بر مطبوعات و صدا و سیما بعد از تعطیلات مجلس مشخص می‌شوند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه کاندیداهای این کمیسیون برای عضویت در هیئت نظارت بر مطبوعات و صدا و سیما مشخص شده‌اند گفت: ناظران مجلس در این دو هیئت پس از رای‌گیری که در اولین جلسه صحن مجلس بعد از تعطیلات مجلس انجام خواهد شد، تعیین می‌شود.

"نصرالله پژمان فر" نماینده مردم مشهد و کلات و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره پایان مهلت ناظران فعلی مجلس در "شورای نظارت بر صدا و سیما" و "هیئت نظارت بر مطبوعات" گفت: طبق آیین نامه داخلی مجلس، افراد متقاضی عضویت در این سمت‌ها می‌بایست در کمیسیون فرهنگی حاضر می‌شدند و رزومه‌ای از سوابق خود را بیان می‌کردند.

وی افزود: این مراحل در کمیسیون فرهنگی انجام و نهایتا آقایان "رسایی" و "نبویان" به عنوان کاندیداهای کمیسیون فرهنگی برای عضویت در هیئت نظارت بر مطبوعات و آقایان "کیایی‌نژا"د، "نوباوه‌وطن"، "جعفرپو"ر و "شجاعی کیاسری" برای عضویت در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما به صحن علنی معرفی شدند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: متاسفانه به دلیل عدم رای آوری "آقای مطهری" در کمیسیون فرهنگی، شاهد یک کار سیاسی در صحن علنی بودیم در حالی که کمیسیون فرهنگی در این رابطه به مرّ آیین‌نامه عمل کرده و پای آن نیز محکم ایستاده است.

پژمان‌فر ادامه داد: کمیسیون فرهنگی مجلس عملکرد مطهری در هئیت نظارت بر مطبوعات را در دوره پیشین بررسی و وی را واجد شرایط در این خصوص تشخیص نداد، اما این به معنای آن نیست که چون آقای مطهری واجد شرایط شناخته نشده باید آیین نامه مجلس تغییر داده و یا تفسیر کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با یادآوری این که تاکنون برای انتخاب این ناظران در صحن علنی مجلس رای‌گیری صورت نگرفته، خاطر نشان کرد: طبیعتا این موضوع در اولین جلسه صحن علنی مجلس پس از تعطیلات تابستانی نمایندگان در دستور کار قرار گرفته و تعیین تکلیف می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار