رئیس کمیسیون عمران مجلس

وقف مشارکتی ، نوعی به روزرسانی وقف در جامعه است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس گفت : وقف مشارکتی نوعی به روز رسانی وقف با توجه به نیازهای روز جامعه است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، سید مهدی هاشمی، رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی بااشاره به اهمیت وقف در جامعه ، گفت: وقف از جمله مصادیق خیریه‌ و نیک دستی دین مبین اسلام است.

وی با اشاره به اینکه آثار وبرکات اجتماعی وقف از جنبه‌های مختلف و به گونه‌ای آشکار در جامعه ایران قابل مشاهده است  ادامه داد : در واقع وقف یک حرکت انسانی در جامعه دینی است که بر اساس اختیار در جامعه‌های مختلف صورت می‌گیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود:وقف یک روش برای خدمت رسانی به مردم است که در راستای اطاعت از خداوند متعال انجام می شود.

وی با اشاره به  اینکه متاسفانه در نگاه ویژه ای به وقف نشده تصریح کرد:بعد از انقلاب اسلامی این مهم رشد صعودی به خود گرفته که از برکات انقلاب اسلامی است.

هاشمی با تاکید بر اینکه وقف مشارکتی که از سوی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور مطرح شده است، نوعی به روز رسانی وقف با توجه به نیازهای روزجامعه امروزی است  اظهار داشت :این موضوع خود می تواند، موجب جلب نظر بیشتر و البته مشارکت مردم در انجام امور خیرخواهانه شود .

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال جدید بر مبنای اقتصاد وفرهنگ از سوی رهبر انقلاب ، ادامه داد :یکی از سنت های حسنه ای که سازمان اوقاف و امورخیریه کشور متولی آن است برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم است که تاثیر آن نه تنها در کشورمان بلکه موجب همبستگی بیشتر بین مسلمانان کشورهای دیگر می شود.


انتهای پیام/
برچسب ها: وقف ، کمیسیون ، جامعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار