یوسفی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

توسعه فرودگاه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با سرمایه داخلی

مدير عامل سازمان منطقه ويژه پارس از توسعه فرودگاه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با سرمایه داخلی خبر داد و گفت: فرودگاه بين المللي خليج فارس و مجتمع بندري پارس با توان پهلو دهي 25 كشتي به صورت همزمان از ظرفيت هاي منطقه براي جذب سرمايه گذاران داخلي و خارجي است.

مهدی یوسفی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: وجود ذخاير عظيم گاز ميدان گازي پارس جنوبي، استقرار صنايع پايين دستي صنعت نفت و وجود پالايشگاه هاي متعدد گازي كه خوراك اصلي مجتمع هاي پتروشيمي را تامين مي كند از پتانسيل هاي بالقوه منطقه براي جذب سرمايه گذاران داخلي و خارجي به شمار مي رود.
 
یوسفی تصریح کرد: هم اکنون توسعه فرودگاه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز در دستور کار قرار دارد که جزو طرحهای اولویت دار بوده و به احتمال زیاد با سرمایه گذاری داخلی انجام می شود.
 
وي  وجود فرودگاه بين المللي خليج فارس و مجتمع بندري پارس با توان پهلو دهي 25 كشتي به صورت همزمان را از ديگر ظرفيت هاي منطقه براي جذب سرمايه گذاران داخلي و خارجي عنوان كرد.
 
*** ایجاد اورژانس هوایی در منطقه ویژه اقتصادی

 
یوسفی تاکید کرد: ایجاد اورژانس هوایی و احداث یک مرکز سوانح و سوختگی از دیگر برنامه هایی است که در دستور کار قرار دارد تا بتوان با تقویت ظرفیتهای رفاهی، دغدغه های نیروهای داخلی و خارجی را به کمترین میزان ممکن رساند.
 
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان این که این سازمان وظیفه اداره و راهبری حوزه عملیاتی پارس جنوبی، پارس ٢ و پارس شمالی را زیر نظر وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران عهده دار است، گفت: هدف اصلی ما برنامه ریزی، ایجاد زیر ساختهای نرم افزاری و سخت افزاری لازم برای توسعه صنایع بالادستی، میان دستی و پایین دستی با رویکرد توسعه اقتصادی است، از این رو تمرکز خود را روی ایجاد ٢٩ فاز اسمی پارس جنوبی در قالب ٢٤ فاز قرار داده ایم.
 
 انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار