رئیس انجمن سینماداران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

سینما‌ها دست به گریبان بانک‌ها هستند/ ایوبی به وعده‌های خود عمل نکرده است

محمد قاصد اشرفی گفت: مشکلات مالی سالن‌های سینما تا حدی است که بسیاری از سالن‌ها دست به گریبان بانک‌ها و حتی در مزایده بانک هستند.

محمد قاصد اشرفی رئیس انجمن سینماداران در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران گفت: اگر بخواهیم رئیس سازمان سینما را در دوره جدید بررسی کنیم، نباید از این نکته غافل شویم که با عملی شدن وعده رئیس جمهور در بازگشایی خانه سینما نوعی ثبات و آرامش ایجاد شد که این باعث جلب اعتماد سینماگران نسبت به حجت الله ایوبی گردید.

وی افزود: حداقل انتظار ما از یک مدیر فرهنگی ایجاد آرامش بین اصناف است، در حالی که اختلافات درون صنفی همچنان پابرجاست و هنوز تعددی از اصناف موفق به جذب در سینما نشده‌اند که این عملکرد مثبت محسوب نمی‌شود.

قاصد اشرفی در ادامه گفت: در خصوص سالن‌های سینما، حجت‌الاسلام ایوبی در زمان تصدی دو وعده داد: یکی بخشیدن 5 درصد عوارض شهرداری و دیگر بخشیدن 8 درصد مالیات،که هنوز هیچ یک از این دو عملی نشده است.

وی عنوان کرد: اگر این اتفاق رخ می‌داد علاوه بر سالن‌های سینما، این مبلغ وارد چرخه تولید می‌شد و به صاحبان فیلم‌ها نیز کمک بسیاری می‌کرد.

رئیس انجمن سینماداران اظهار داشت: تاکنون ایوبی موفق به انجام چنین کاری نشده است و من واقعا اطلاع ندارم تا چه حد در این مورد رایزنی کرده، اما خود ما پیگیر این موضوع هستیم و حتی من شخصا در جلسه شورای شهر آن را مطرح کردم.

وی بیان کرد: وزارت ارشاد با توجه به حجم بالای کاری، نمی‌تواند تمام مشکلات موجود را رفع کند، بلکه نهادهای دیگر همچون فرمانداری‌ها و بالاخص شهرداری می‌توانند کمک شایان توجهی به حل معضلات سالن‌های سینمایی داشته باشند.

قاصد اشرفی تصریح کرد: در هیچ کجای دنیا از سالن‌های سینمایی عوارض شهرداری گرفته نمی‌شود اما در اینجا نه تنها به ما کمکی نمی‌شود، بلکه ما را در تنگنای اقتصادی هم قرار می‌دهند.

وی ادامه داد: مشکلات مالی سالن‌های سینما تا حدی است که بسیاری از سالن‌ها دست به گریبان بانک‌ها و حتی در مزایده بانک‌ها هستند.

رئیس انجمن سینمادارران افزود: در جلسه‌ای که روز سه شنبه برگزار شد همه گله‌مند بودند از هیأت مدیره انتقاد و اظهار نگرانی می‌کردند که اگر وضعیت به همین منوال باشد، قادر به ادامه حیات نیستند و حتی خود من در شرایط بسیار بدی قرار دارم.

وی در ادامه گفت: از دیگر مشکلات سالن‌های سینمایی، تک سالنِ بودن این سینماها است که حق انتخاب را از مخاطبان می‌گیرد، با این وجود تبدیل این سینماهای تک سالنِ به پردیس سینمایی بودجه هنگفتی می‌طلبد که توانایی گسترش سالن‌ها را از سینماداران سلب می‌کند.

قاصد اشرفی عنوان کرد: البته اقدام مدیر سازمان سینمیی در دیجیتالی شدن کل سالن‌های سینمایی کشور، اقدام بسیار مثبتی بود، ضمن اینکه امکان اکران همزمان فیلم‌ها حتی در شهرستان‌های بسیار دور است.

رئیس انجمن سینماداران تصریح کرد: فیلم‌ها نیز در این دوره با فروش خود، کمک شایانی به سالن‌های سینما کردند که البته این، بستگی به خود فیلم‌ها داشت.

وی اظهار داشت: البته در مرحله اول ایوبی خوب عمل کرد و با تشکیل کارگروه‌هایی سعی در برداشتن گام‌هایی داشت،‌اما در عمل چیزی مشاهده نشد.

قاصد اشرفی بیان کرد: زمانی که شورای عالی سینما تشکیل شد، با وجود این که تک تک اعضا، مثبت، دلسوز و کاردان هستند اما یک نماینده سینمادار برای آنجا در نظر گرفته نشد، که بتواند مشکلات سالن‌های سینما را به گوش بالاترین مقام اجرایی کشور برساند.

وی عنوان کرد: در هر حال انتظار داریم کیفیت تولید فیلم بالا برود تا وضعیت سالن‌های سینمایی بهبود پیدا کند.

قاصد اشرفی در خصوص مرحله اول انتخابات روز چهارشنبه انجمن سینماداران خاطر نشان کرد: چون برخی از نامزدها در سفر بودند و جلسه به حد نصاب نرسید، به روز 25 شهریور ماه موکول شد.

انتهای پیام /



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.