مشارکت خیرین در بخش سلامت لازمه توسعه کشور است

قائم مقام وزیر در امور مشارکت های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیریه های حوزه سلامت کشور خواستار استفاده از توان خیرین در بخش سلامت شدند.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،  کلنگ احداث مرکز سلامت مادر و جنین با حضور قائم مقام وزیر در امور مشارکت های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیریه های حوزه سلامت کشور در نیشابور به زمین زده شد.

سید محمدهادی ایازی در این مراسم گفت: مرکز تشخیص درمانی، آموزشی و پژوهشی سلامت مادر و جنین و سلول‌های بنیادی در بیمارستان حکیم با کمک خیرین احداث خواهد شد.        

قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های اجتماعی اظهار کرد: برآورد اولیه هزینه‌های ریالی احداث فضای فیزیکی 150 میلیارد ریال است که باید با مشارکت بخش خصوصی و خیران ساخته شود.

ایازی با بیان اینکه در حال حاضر نیشابور 500 تخت بیمارستانی کمبود دارد،و با مشکل کمبود تخت بیمارستانی در نیشابور مواجهه هستیم، گفت: در دولت قبلی قول احداث بیمارستان 320 تخته خوابی داده شد، ولی اعتباری برای آن پیش‌بینی نشده و امیدواریم بتوانیم امسال در حوزه بهداشت و سلامت شهرستان نیشابور کمک و یاری رسانیم.

ایازی گفت : عدم وجود آنژیوگرافی در بیمارستانهای نیشابور باعث اعزام بیمارن به شهرهای همجوار شده است و ساخت بیمارستان 320 تختی در نیشابور از دولت قبل مصوب شده است وجزو طرحهای ملی می باشد.

وی همچنین گفت:مجمع خیرین در شهرستان نیشابور باید شکل بگیرد و بخش سلامت از کمک های مالی مردم در ساخت مراکز درمانی استفاده نماید  و خیرین نیز می توانند در توسعه و ساخت بخش های بیمارستان نیشابور اقدامات خوبی انجام دهند.

نقش ویژه خیرین در توسعه بخش سلامت

براساس این گزارش، دبیر کل  خیرین سلامت وزارت  بهداشت کشور نیز گفت: نقش  خیرین در توسعه بخش سلامت بسیار مهم می باشد.

سید رضا  نیری  از پیشکسوتان انقلاب در اولین جلسه هم اندیشی نقش خیرین در توسعه بخش سلامت در نیشابور گفت: بسیاری از مراکز درمانی و پژوهشی در کشور توسط خیرین راه اندازی شده وبا مشارکت مردم به بیماران نیازمند خدمات درمانی ارائه می کنند.

 نیری همچنین گفت: انجام کار خیر و ساخت مراکز درمانی در کشور نیاز وزارت بهداشت می باشد و خیرین برای ساخت این مراکز باید به یاری وزارت بهداشت بشتابند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار