در نشست خبری آخرین تحولات میدانی جنگ غزه در باشگاه خبرنگاران؛

خالد القدومی: مصر باید میانجی گر باشد نه مبدع تفاهم نامه جدید/ ابوشریف: سناریوی دروغ‌پردازی رژیم‌صهیونیستی در اعلام آمار کشته شدگان در سرزمین‌های اشغالی

نماینده جهاد اسلامی در تهران گفت: در برخی موارد صهیونیست‌ها به آمار ما اشاره می‌کنند اما معمولا در چنین جنگ‌هایی سانسور خبری دارند و از مزدورانی که اجیر کرده‌اند استفاده می‌کنند و آمار کشته شدن آن‌ها را اعلام نمی‌کنند شاید برخی از این مزدوران یهودی افراطی باشند اما بدون خانواده و زن و فرزند هستند، اینگونه افراد را معمولا صهیونیست‌ها آمار کشته شدن آن‌ها را اعلام نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "خالد القدومی" نماینده حماس در جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری که امروز در باشگاه خبرنگاران با همکاری موسسه راهبردی دیده‌بان برگزار شد درباره آخرین وضعیت فلسطین گفت: تقریبا سه روز پیش درخواستی برای اهداف انسانی به منظور آتش بس شد که همزمان برای قرارگرفتن گروه مذاکره کننده در قاهره برای اهداف انسانی در غزه بود.  
 
وی تصریح کرد: این یک آتش بس موقت بود نه دائمی، البته این آتش بس برای این توافق شده بود که در ساعت پایانی یعنی ۸ صبح روز جمعه اگر شرایط مقاومت مورد قبول واقع نشود، دیگر آتش بسی در کار نخواهد بود و این توافق ما بود.  
 
نماینده جنبش حماس اظهار داشت: وقتی که ما شرایط خود را بیان کردیم پس از پایان آتش بس از دو طرف مواضع منفی را شاهد بودیم.  
 
وی ادامه داد: اول از طرف رژیم صهیونیستی که همیشه به دنبال وقت کشی و بازی سیاسی است که به هیچ کدام از شرایط ما پاسخی نداد و طرف دیگر برادران مصری بودند که به جای اینکه میانجی گر باشند موضوع تفاهم نامه جدیدی را به ما ارائه دادند.  
 
القدومی افزود: میانجی گر مصری که ما شرایط خود را به آن اعلام کردیم، باید میانجی گر باشد نه اینکه بیاید تفاهم نامه جدیدی از خود ابداع کند.  
 
نماینده جنبش حماس بیان داشت: نکته مثبت در مذاکرات این بود که گروه‌های فلسطینی به صورت یکپارچه حضور داشتند که طی آن گروه حماس، جهاد اسلامی و تشکیلات خودگردان در یک گروه مذاکره کننده قرار گرفتند و یک خواسته داشتند که این امر برای فلسطین مثبت بود و مواضع گردان‌های نظامی قسام و قدس هم یکی بود.

وی ادامه داد: گروه‌های مقاومت نظامی به گروه مذاکره کننده پیغام دادند این شرایط ما است و بدون در نظر گرفتن آن به مذاکره نیایند و تا این لحظه ما هیچ پاسخ مشخصی از طرف صهیونیستی دریافت نکردیم.
 
نماینده جنبش حماس در تهران تصریح کرد: گروه‌های مقاومت به دنبال کار جدی هستند و در این رابطه دو نکته وجود دارد یکی اینکه گروه‌های مقاومت توانستند درد بسیار بزرگی را به صهیونیست‌ها وارد کنند نکته دیگر این که انتظار داریم مذاکرات همپای دستاوردهای ما در کنار عملیات نظامی قرار گیرد.
 
القدومی افزود: امروز شهدای ما به هزار و 900 نفر رسیده است و هیچ آرامش و آتش بس واقعی وجود ندارد چرا که هواپیماهای بدون سرنشین صهیونیستی در تمام زمان آتش بس به دنبال اهداف خود بودند و نتانیاهو هیچ تعهدی را به طرف مقابل برای این آتش بس نداده است و با این وضعیت بحرانی غزه انتظار داریم مذاکرات غزه به جایی برسد.
 
نماینده جنبش حماس در تهران ادامه داد: پس از ساعت 8 صبح که پایان آتش بس بود با پاسخ هواپیمای بدون سرنشین صهیونیست‌ها را داده و نشان دادیم که برای خواسته‌های خود جدی هستیم.

*ابوشریف: عرب‌ها از سال ۲۰۰۲ تصمیم گرفتند که با رژیم صهیونیستی عادی سازی کنند


ابوشریف نماینده جهاد اسلامی در تهران با بیان اینکه ما به عنوان گروه مقاومت تنها با رژیم اسرائیل روبرو نبوده گفت: متاسفانه ما با یک نظام سلطه بزرگ روبرو‌ هستیم، عرب‌ها از سال ۲۰۰۲ تصمیم گرفتند که با رژیم صهیونیستی عادی سازی کنند و سازش داشته باشند.  
 
وی تصریح کرد: همیشه کشورهای عربی معتقدند مذاکرات صلح راهبردی برای کشورهاست و این موضوع همیشه بر روی میز مذاکره آن‌ها بوده است.  
 
نماینده جهاد اسلامی در تهران با بیان اینکه از سالهای پیش تا به امروز کشورهای عربی منطقه تلاش کردند که محور مقاومت را مورد هدف قرار داده، اظهار داشت: اگر ریشه عملکرد آن‌ها را در منطقه ببینید حتما درک خواهید کرد که چطور به دنبال نابود کردن فلسطین هستند.  
 
وی با اشاره به موضوع بهار عربی ادامه داد: گروه مقاومت نفسی تازه کرد و بعد از مدتی اوضاع به وضعیت سابق برگشت و دشمنان فشار زیادی را وارد می‌کنند که پیروزی رقم نخورد.  
 
ابوشریف اظهار داشت: برخی از کشورهای منطقه به دنبال این هستند که مقاومت شکست بخورد و متاسفانه در راستای اهداف رژیم صهیونیستی حرکت می‌کنند و متاسفانه طرفی که از سوی رژیم صهیونیستی آمده، از سمت حکامی است که خواهان مذاکره هستند بنابراین می‌گوییم که جنگ ادامه دارد و پایان نداشته و فلسطینیان تا دم جان دادن مقاومت را ادامه خواهند داد.  
 
نماینده جهاد اسلامی با بیان اینکه تمامی گروه‌های مردمی خواهان اجرای حداقل خواسته‌هایشان هستند، بیان کرد: ناگفته نماند گروه‌های مردمی از خط مقاومت جدی حمایت کرده و تا آخرین لحظه ایستاده‌اند، اما آنچه که در مذاکرات دیده‌ایم راه جنگ طولانی خواهد بود.

ابوشریف افزود: خواسته‌های ما کاملا مشروع، منطقی و انسانی است ما فعلا نخواستیم که قدس شریف آزاد شود بلکه ما فعلا می‌خواهیم که محاصره هشت ساله غزه تمام شود، خواسته‌های ما فعلا این است و این خواسته کاملا انسانی است.  
 
وی ادامه داد: تصور کنید که یک باریکه کوچک که چهار جنگ در 4 سال به خودش می‌بیند، در سال 2008 و 2009 نزدیک به 22 هزار منزل ویران شد و در این سال‌هایی که گذشت قطره چکانی اجازه دادند که مصالح ساختمانی به غزه بیاید، ما اجازه نمی‌دهیم که این محاصره ادامه پیدا کند و ما اجازه نمی‌دهیم که این گذرگاه‌هایی است که یا زیر دست صهیونیست‌ها باشد یا زیر دست مصریان چرا که ما می‌خواهیم این گذرگاه‌ها فقط برای خود فلسطین باشد.
 
نماینده جهاد اسلامی در تهران تصریح کرد: ما یقین داریم که فقط با رژیم صهیونیستی روبه رو نیستیم بلکه با یک موضع عربی مواجه هستیم که کاملا با ادبیات مقاومت مخالف هستند.
 
نماینده جنبش حماس در تهران در پاسخ به باشگاه خبرنگاران در پاسخ به این سوال که تاکنون چه تعداد نظامی یا شهرک نشین توسط نیروی مقاومت به درک واصل شده است گفت: براساس آمارهایی که رژیم صهیونیستی ارائه داده است، 64 کشته و 400 زخمی اما آمارهایی که ما در اختیار داریم و مستند است 1336 کشته و زخمی است.
 
ابوشریف افزود: روزنامه هاآرتص یک مقایسه‌ای کرده بین جنگ 2009 و 2014 و در این مقایسه بیان می‌کند که در روز 27 جنگ هزار و 336 زخمی آمار داده بود که زخمی شده‌اند در علم نظامی و کارشناسی نظامی هر هزار زخمی محسوب می‌شود یعنی از هر هشت زخمی یک کشته؛ آمار ما نشان می‌دهد که 140 کشته از این‌ها به هلاکت رسیده‌اند
 
وی افزود:  در برخی موارد صهیونیست‌ها به آمار ما اشاره می‌کنند اما معمولا در چنین جنگ‌هایی سانسور خبری دارند و از مزدورانی که اجیر کرده‌اند استفاده می‌کنند و آمار کشته شدن آن‌ها را اعلام نمی‌کنند شاید برخی از این مزدوران یهودی افراطی باشند اما بدون خانواده و زن و فرزند هستند، این گونه افراد را معمولا صهیونیست‌ها آمار کشته شدن آن‌ها را اعلام نمی‌کنند.
 
نماینده جهاد اسلامی در تهران تصریح کرد: در خود بافت صهیونیستی طبقه بندی وجود دارد که بافت شرقی و غربی هستند و کمترین و بی‌اهمیت‌ترین بافت بافت اتیوپی یا سیاه پوست هستند که معمولا رژیم صهیونیستی به سراغ چنین خانواده‌های فقیری می‌روند و آن‌ها در برابر گرفتن مبلغی پول حاضر می‌شوند تا اسم کشته آن‌ها اعلام نشود.
 
نماینده جنبش حماس در تهران افزود: لذا فرق بسیار زیادی است با آن چه که صهیونیست‌ها از کشته شدگانشان اعلام می‌کنند و آن چرا را که ما اعلام می‌کنیم، البته در ادوگاه جنین نیز 53 نظامی صهیونیست نیز کشته شدند اما آن‌ها فقط گفتند که حدود 13 نفر از آن‌ها کشته شده‌اند، این آمار به دلیل این است که بیشتر آنان مزدور بودند.

*بیانات رهبری انقلاب ایران روحیه مضاعفی را به مردم فلسطین در مقابل هجمه دشمنان عطا کرد

خالد القدومی نماینده جنبش حماس در ایران پیرامون شکایت فلسطینی‌ها از دادگاه‌های بین المللی افزود: ما همواره گفته‌ایم که جنایت جنگی صهیونیست‌ها بایستی با رویکرد قانونی مواجه شود، اما در این زمینه دو مشکل وجود دارد، اول آنکه از سه نوع محاکمه صحبت می‌کنیم: جنایات بین المللی که در دادگاه لاهه می‌تواند بررسی شود، اتفاقیه رم و دادگاه حقوق بشری که در کشورهای مختلفی وجود دارد.  
 
وی ادامه داد: تشکیلات خودگردان فلسطین عضو این دادگاه بین المللی که باید در این زمینه منطبق بر این تشکیلات اقدام کنیم، اما متاسفانه تاریخ تکرار می‌شود و رئیس تشکیلات خودگردان از نماینده خود در سازمان ملل خواسته است این شکایت را پس بگیرد و دادگاه لاهه نیز به این دلیل که عضویتش زیرنظر سازمان ملل است می‌گوید؛ نمی‌توانیم از این شکایت صرف نظر کنیم.  
 
القدومی با بیان اینکه هر شخص حقیقی می‌تواند شکایتی را تنظیم کند، گفت: یکی از بازماندگان کشتگان صبرا و شتیلا خود از این جنایت جنگی شکایتی تنظیم کرد، بنابراین خود افراد می‌توانند بدون توجه به تشکیلات خودگردان شخصا شکایتی را مطرح کنند.  
 
نماینده جنبش حماس در ایران اظهار داشت: موضوع مهم‌تر دادگاهی است که در کشورهای مختلف وجود دارد که در این زمینه حماس فعالیت می‌کند تا چهره‌های نظامی رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهیم تا نتوانند به راحتی نقل مکان داشته باشند، خدا را شکر می‌کنیم که در کشورهای هلند، آفریقای جنوبی و برزیل توانسته‌ایم به نتایج ملموسی برسیم.  
 
ابوشریف در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه مقام معظم رهبری طی بیاناتی فرمودند؛ باختری مانند نوار غزه بایستی مسلح شود، به نظر شما بیانات مقام معظم رهبری در روند پیروزی مقاومت از نگاه شما چگونه است، گفت: بیانات مقام معظم رهبری کاملا مهم و حیاتی است، ایران اسلامی کشوری بسیار بزرگ و تاثیرگذار در منطقه است.  
 
وی ادامه داد: زمانی که رهبری انقلاب چنین فرمایشاتی دارند حتما تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت، این مواضع رهبری معظم ایران روحیه مضاعفی را به مردم فلسطین در مقابل هجمه دشمنان اعطاء کرد.  
 
نماینده جنبش جهاد اسلامی در تهران پیرامون مسلح کردن کرانه باختری نیز بیان کرد: بدانید که کرانه باختری کاملا تحت اشغال صهیونیست هاست و آن‌ها هروقت دلشان بخواهد در هر مکانی وارد می‌شوند، البته براساس توافق اسلو کرانه باختری تحت سیطره کامل صهیونیست هاست.

ابوشریف اظهار داشت: متاسفانه برخی از افسران امنیت ملی به اصطلاح فلسطین به دست صهیونیست‌ها و برخی اعراب آموزش دیدند و مشکل بزرگ ما هماهنگی امنیتی تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی است.  
 
وی ادامه داد: اوضاع غزه که امروز به این وضع افتاده به خاطر عدم هماهنگی و همکاری امنیتی بین غزه و رژیم صهیونیستی است، البته در سال ۲۰۰۷ که مقاومت رای مردمی را به دست آورد و توانست قدرت را در غزه بگیرد، روز به روز بر قدرت مقاومت افزوده شده و ما به عنوان گروه‌های مقاومت همیشه از تشکیلات خودگردان خواسته‌ایم که همکاری امنیتی با رژیم صهیونیستی متوقف شود.  
 
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین بیان داشت: کرانه باختری در سال هایی که سلاح به دست بود و ستیز صهیونیستی داشتند، حدود ۱۱۰۰ نفر از صهیونیست‌ها را کشتند و ساخت دیوار حائل به همین خاطر بود البته گروه‌های مقاومت منحصر به فرد و ویژه‌ای در آنجا ایجاد شد همانند گروه‌های مقاومت غزه و حتی بهتر از غزه.  
 
ابوشریف تصریح کرد: اردوگاه جنین که تقریبا یک کیلومتر مساحت دارد، فرماندهی عملیاتش برعهده شائول موفاز بود و آریل شارون که در آن موقع نخست وزیر بود دوبار در این عملیات شرکت کرد و ۱۳ روز طول کشید آنجا را اشغال کنند، البته پس از اینکه کاملا ویران شده بود و گروه‌های اندکی از مقاومت در آنجا بودند بنابراین الگوهای رزمندگی، شجاعت و مقاومت در کرانه باختری همانند غزه وجود دارد و هر روز در حال مبارزه هستند.

القدومی با اشاره به رابطه ایران و حماس از آغاز جنگ غزه اظهار داشت: من تاکید می‌کنم رابطه ما با جمهوری اسلامی ایران رابطه‌ای دیرینه است و نمی‌خواهیم راجع به اختلافات جزئی صحبت کنیم هم چنین ما بر سر موضوع فلسطین هیچ اختلافی نداریم و در راستای این موضوع همیشه رایزنی‌ و دیدارهای لازم را انجام دادیم.  
 
نماینده جنبش حماس در تهران تصریح کرد: در هفته اول تجاوزات رژیم جنایتکار صهیونیستی به غزه مسئولان ایرانی فورا با حماس تماس گرفتند و در این رابطه تماس‌ها و دیپلماسی فعالی را اتخاذ کردند چرا که مسئولیت جنبش عدم تعهد بر عهده ایران بود.
 
القدومی افزود: با توجه به این که ایران ریاست جنبش عدم تعهد را برعهده داشت در نتیجه دیپلماسی مناسبی برای رسیدن به یک راهکار مناسب در جهان و منطقه ایجاد کرد. 

وی تاکید کرد: من نیز با برادرم ابوشریف دیدارهایی را با مسئولان سیاسی ایران و هلال احمر داشتم با وزیر بهداشت ایران بابت اعلام آمادگی بسیار تشکر می‌کنم هم چنین محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران اعلام کرد که یک هواپیمای امدادرسانی به غزه آماده است.
 
نماینده جنبش حماس در تهران ادامه داد: از طرفی دیگر امیرعبداللهیان و لاریجانی نیز اعلام کردند که آماده پذیرش مجروحان هستند؛ هم چنین آقای لاریجانی در اجلاس تروئیکا بر باز شدن گذرگاه‌ها نیز تاکید کرد.  

*رژیم صهیونیستی دشمن مصر هم هست
 
القدومی تاکید کرد: آن چه در موضوع انسانی با آن روبه رو هستیم بسته شدن گذرگاه‌ها از جمله رفح است.
 
ابوشریف با اشاره به این که طرح مصری طرحی غیرمنصفانه بود گفت: این طرح ظالم و مظلوم را در کنار هم قرار داده است که گویی ما اشغالگر هستیم نه رژیم صهیونیستی و در آن خواسته شده بود که آتش بس باید بین دو طرف صورت گیرد و این در حالی است که آغاز کننده جنگ رژیم صهیونیستی بود.
 
وی ادامه داد:این طرح هیچ چیز جدیدی را به مردم غزه نمی‌داد جز آرامش در مقابل آرامش صهیونیست‌ها و ما با این طرح با عنوان یک طرح منفی رفتار نکردیم بلکه گفتیم این طرح دارای نکات منفی است.
 
نماینده جنبش حماس در تهران افزود: متاسفانه پس از این طرح رژیم صهیونیستی که گویی چراغ سبز را دیده است ادامه هر چه بیشتر جنایات خود پرداخت و در نهایت دیدیم که این طرح طرحی دیکته شده از سوی صهیونیست‌ها بود هم چنین برخی از کارشناسان و صاحب نظران نیز اعلام کردند که این طرح جانبدارانه بوده است.

وی ادامه داد: اندک گروهی از فلسطین باید بازگردانیم و یک ماه طول کشید که خواسته مردم غزه را قبول و رایزنی کنند.
 
ابوشریف با بیان اینکه همیشه در مذاکرات قاهره طرف مصری به حماس اعتراض داشته، افزود: در حالی که می دانیم حماس جزء بزرگتری از فلسطین است برای ما روشن است که تا این حد در جنگ موضع منفی داشته باشند.
 
وی بیان کرد: در دوران حسنی مبارک طرف مصری برابر فلسطین تعامل می کرد و در دوران السیسی جانب داری آن کاملا واضح بود.
 
نماینده جهاد اسلامی در تهران اظهار داشت: افزون بر اینکه غزه برای مصر خیلی مهم است و خط مقدم آن قرار داشته، خیلی ها می خواستند که مصر قربانی فلسطین شود.
 
وی افزود: آنها خودشان جنگ داشته و شهید داده اند، انتظار داریم که مصر حمایت از فلسطین را ادامه دهند و رژیم صهیونیستی دشمن مصری ها هم است.

القدومی ضمن محکوم کردن حمایت جانبدارانه بان‌کی مون درباره تسلیحات موشکی مقاومت و مدت ادامه جنگ گفت: موشک‌ها و قدرت مقاومت به صورت طولانی مدت ادامه می‌یابد چرا که هدف ما پایان جنگ در فلسطین است.
 
ابوشریف در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه گفته شده است ترکیه از سوی گروه‌های فلسطینی در مذاکرات اختیار تام دارد آیا این را قبول می‌کنید، اظهار داشت: از ابتدای این تجاوز مواضع ترکیه خوب بوده است و ما از آن‌ها تشکر می‌کنیم به این دلیل که روابط مصر و حماس تیره شده بود و روابط ترکیه نیز براساس همین مسئله تحت تاثیر قرار گرفت بنابراین آن‌ها می‌خواهند شرایط مقاومت برای ادامه را بدانند.
 
وی با بیان این که ترکیه و قطر طرح مستقلی از سوی خود برای حل بحران غزه مطرح نکرده‌ است، گفت: ترکیه و مصر نیز براساس طرح مستقلی که خود ارائه دهند به توافق نزدیکی رسیدند که آن را ارائه دهند، ترکیه و قطر شرایط متفاوتی را درک کرده‌اند اما این دو کشور طرح مستقلی همچون طرح مستقل مصر را ارائه نکرده‌اند چرا که شرایط منطقه‌ای برای آن‌ها ایجاب می‌کند تا مصر پرچم‌دار این گفتگوها باشد.  
 
نماینده جهاد اسلامی در تهران خاطرنشان کرد: به خاطر اوضاع پیچیده منطقه و رویدادهای کشورها بیشترین بحث‌ها مربوط به طرح مصر بوده است البته آمریکا در ابتدا به دنبال این بود اما موقعیت جغرافیایی و حاکمیت مصر اجازه نداد که کشورهای دیگری در این امر دخالت کنند؛ متاسفانه این اتفاقات منطقه‌ای به این جنگ دامن زده است و ما بار دیگر از حمایت مردمی و رسانه‌ای و سیاسی ترکیه در حمایت از فلسطین حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حامی صلح و عدالت
۲۰:۰۷ ۱۸ مرداد ۱۳۹۳
انشاءا..با ایستادگی پیروزی نزدیک است .رژیم جنایتکار صهیونیستی باید درنهایت علاوه بر پذیرش شکست زیاده خواهی خود، جرائم تمام حقوق معنوی پایمال کرده را هم بپردازد..
آخرین اخبار