معاون وزیر صنعت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

929 شهرک صنعتی مصوب داریم/ صنایع کوچک قابلیت اشتغال 196 هزار نفر را دارند

معاون وزیر صنعت با بیان اینکه صنایع کوچک قابلیت اشتغال‌زایی برای 196 هزار نفر دارند، گفت: لازم است شورای اشتغال روش انجام کار را اعلام کند تا عملیات ثبت‌نام آغاز شود.

سید محمدعلی سید ابریشمی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،‌ با بیان اینکه مراسم ایجاد نواحی صنعتی و صنایع کوچک 21 مردادماه برگزار می َود، اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای فرهنگی عمومی کشور، 21 مردادماه به عنوان روز حمایت از صنایع کوچک شناخته شده است.

وی افزود: امسال برای اولین بار به مناسبت پنجاهمین سال،‌ برنامه ویژه‌ای را جهت جلب توجه تمام مردم و سرمایه‌گذاران تدارک دیده‌ایم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: هم‌اکنون که کشور با رکود و مشکل اشتغال مواجه است سرمایه‌گذاری در صنایع کوچک می‌تواند یک راه حل بسیار مثبت برای اشتغالزایی و رفع رکود باشد.

سید ابریشیمی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر 929 شهرک صنعتی مصوب داریم گفت: از این تعداد 731 شهرک با زیرساخت‌های لازم ( آب، برق، گاز، مخابرات، آسفالت، جاده دسترسی و در برخی از شهرک‌ها سیستم تصفیه فاضلاب )  به بهره‌برداری رسیده ‌اند.

وی با اشاره به اینکه ساخت و ساز در اختیار مدیریت شهرک‌ است افزود: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی مجوزهای لازم و حدود مشخصی را برای ساخت و ساز صادر می‌کند و شهرداری مداخله‌ای در این موضوع نمی‌کند.

* 32 هزار واحد صنعتی در داخل شهرک‌ها فعالیت می‌کنند
 
معاون وزیر صنعت با بیان اینکه حدود 81 هزار واحد صنعتی پروانه بهره‌برداری گرفته‌اند گفت: از این تعداد بیش از 32 هزار واحد در داخل شهرک‌های صنعتی مستقر که عمده آنها واحدهای صنایع کوچک هستند یعنی زیر نیم هکتار مساحت و کمتر از 50 نفر پرسنل دارند.

وی با اشاره به اینکه واحدهای داخل شهرک‌های صنعتی به 2 دسته تقسیم می‌شوند ادامه داد: 32 هزار واحد به بهره برداری رسیده و حدود 30 هزار واحد در دست ساخت و ساز است.

سید ابریشمی همچنین تصریح کرد: سال گذشته به بیش از 2 هزار پرونده واحدهایی که ساخت و ساز نکرده بودند رسیدگی شد که حدود 460 واحد به افراد علاقمند به سرمایه‌گذاری واگذر گردید.
 
وی با بیان اینکه 14 هزار واحد صنایع کوچک متوقف در کشور داریم گفت: از این تعداد حدود 5 هزار و 300 واحد در داخل شهرک‌ها قرار دارند.
وی افزود: از این رو ما پیشنهادی را مبنی بر ارائه تسهیلات به این ولاحدها به دولت ارائه کردیم.

به گفته معاون وزیر صنعت حدود 45 درصد از این واحدهای متوقف قابلیت بازگشت به چرخه تولید را دارند.

وی با بیان اینکه صنایع کوچک قابلیت اشتغال‌زایی برای 196 هزار نفر دارند گفت: لازم است در شورای اشتغال روش انجام کار را اعلام کند تا عملیات ثبت‌نام آغاز شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: صنایع ، نواحی صنعتی ، رکود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.