اظهارات معاون اجرایی رییس جمهوری درباره گلایه برخی نمایندگان مردم اصفهان

معاون اجرایی رییس جمهوری گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین انصاری معاون پارلمانی رییس‌جمهوری از علت درخواست جمعی از نمایندگان مردم اصفهان با رییس جمهوری مطلع بوده و حتی از این نمایندگان محترم خواسته بود که کمی تأمل کنند تا برای دیدار با دکتر روحانی، هماهنگی لازم و تعیین وقت صورت گیرد؛ با این حال، نمایندگان تصمیم به حرکت به سمت نهاد ریاست جمهوری گرفتند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران،‌ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، معاون اجرایی رییس جمهوری در این باره گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین انصاری معاون پارلمانی رییس‌جمهوری از علت درخواست جمعی از نمایندگان مردم اصفهان با رییس جمهوری مطلع بوده و حتی از این نمایندگان محترم خواسته بود که کمی تأمل کنند تا برای دیدار با دکتر روحانی، هماهنگی لازم و تعیین وقت صورت گیرد؛ با این حال، نمایندگان تصمیم به حرکت به سمت نهاد ریاست جمهوری گرفتند.

شریعتمداری افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین انصاری در همین حال، طی تماسی تلفنی از مجلس، به وقت‌های قبلی و دیدارهایی که در مجلس وعده کرده بودند اشاره کرد و موضوع نمایندگان مردم اصفهان را با بنده در میان گذاشت. همچنین از یک سو به ضرورت حفظ شأن و حرمت نمایندگان مردم و از سوی دیگر به اینکه این نمایندگان وقت قبلی برای دیدار با رییس جمهوری ندارند، اشاره کرد و خواست تا اینجانب پیگیر وضعیت ایشان و دعوت از آنها برای حضور در نهاد ریاست جمهوری و اخذ مطالبات ایشان برای انتقال به رییس جمهوری شوم.

معاون اجرایی رییس جمهوری با بیان اینکه رییس حوزه معاونت اجرایی رییس‌جمهوری جهت دعوت نمایندگان محترم مردم اصفهان برای ورود به نهاد ریاست جمهوری، در محل استقرار نمایندگان در درب شمال شرقی دفتر رییس‌جمهوری (این درب محل ورود مراجعین به دفتر رییس جمهوری نیست) حاضر شد، خاطرنشان کرد: نمایندگان محترم دعوت رییس حوزه معاونت اجرایی رییس جمهوری را قبول نکرده و گفته بودند «شریعتمداری اگر می‎‌خواهد صحبت‌های ما را بشنود، خودش بیاید».

شریعتمداری خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید مبنی بر حفظ آرامش در کشور و جو صمیمی بین دولت و مجلس، خواسته نمایندگان را جامه عمل پوشانده و در محل درب شمال شرقی دفتر رییس جمهوری حاضر شده و با نمایندگان حاضر که از دوستان‌مان نیز هستند گفت‌وگو و با اشاره به تشریفات دیدار با رئیس قوه مجریه، از نمایندگان خواستم مطالبات خود را با بنده در میان بگذارند تا به رییس جمهوری منتقل کنم اما تنها درخواست نمایندگان، دیدار با شخص رییس‌جمهوری، آن هم بدون هماهنگی قبلی بود.

وی تصریح کرد: از آنجا که تنظیم دیدار با رییس جمهوری از حوزه معاون اجرایی رییس جمهوری خارج است، ضمن پوزش از نمایندگان محترم، برای حضور در جلسه‌ای که قرار بود در محل دفتر دکتر جهانگیری با حضور وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جهاد کشاورزی برگزار شود، از نمایندگان خداحافظی کردم.

معاون اجرایی رییس جمهوری با تأکید بر احترامی که دولت خدمتگزار برای نمایندگان مجلس شورای اسلامی قائل است، یادآور شد: علاقه‌مند بودیم روز یکشنبه 19 مرداد ماه در محیطی مناسب در خدمت نمایندگان مراجعه‌کننده باشیم اما دوستان می‌خواستند به هر ترتیب ممکن، موفق به دیدار با شخص رییس‌جمهوری در همان زمان شوند.

شریعتمداری در پی اظهارنظر برخی نمایندگان با این مضمون که «چطور وزرا و معاونان وزرا هر زمانی که بخواهند به مجلس می‌آیند اما درباره نمایندگان برخورد دیگری صورت می‌گیرد»، اظهار داشت: آیا وزرا بدون وقت قبلی می‌توانند به دیدار رییس محترم مجلس شورای اسلامی بروند؟ ضمن اینکه وزرا و معاونان ایشان با هماهنگی قبلی برای پاسخ به سوالات نمایندگان در مجلس و کمیسیون‌ها حاضر می‌شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار