حماس از تشکیل کمیسیون مستقل تحقیق درباره جنایات رژیم صهیونیستی استقبال کرد

جنبش حماس از طرح سازمان ملل برای تعیین گروهی با هدف تحقیق درباره جنایات رژیم اسرائیل در نوار غزه استقبال کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، "سامی ابو‌زهری"، سخنگوی حماس، روز دوشنبه (۲۰ مرداد، ۱۱ اوت) در یک نشست خبری گفت: "ما از تصمیم شورای امنیت برای تشکیل یک گروه تحقیق بین‌المللی با هدف بررسی جنایات جنگی در غزه استقبال می‌کنیم."

شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه "علم علم‌الدین" از انگلیس، "دودو دینه" از سنگال و "ویلیام شاباس" از کانادا را به عنوان اعضای کمیسیون مستقل تحقیق این شورا برای بررسی جنایات جنگی رژیم اسرائیل در غزه منصوب کرد. ریاست این گروه را شاباس بر عهده خواهد داشت.

این گروه تحقیق گزارش خود را تا مارس ۲۰۱۵ به شورای حقوق بشر سازمان ملل ارائه خواهد داد.
جنگنده‌های رژیم اسرائیل از ۱۷ تیر (۸ ژوئیه) مناطق متعددی در نوار غزه را بمباران و خانه‌ها را تخریب و خانواده‌های فلسطینی زیادی را زیر آوارها مدفون کردند. همچنین، تانک‌های رژیم اسرائیل ۲۶ تیر (۱۷ ژوئیه) حملات زمینی به نوار غزه را آغاز کردند.

به گفته منابع پزشکی، شمار قربانیان حملات رژیم اسرائیل به غزه به ۱۹۴۴ تن رسیده است. همچنین، این حملات تاکنون نزدیک به ۱۰ هزار مجروح بر جای گذاشته است.

بر اساس گزارش‌ها، نزدیک به ۴۷۰ تن از قربانیان حملات رژیم اسرائیل به غزه کودکان بودند. همچنین، حدود یک سوم مجروحان این حملات را کودکان تشکیل می‌دهند.

نوار غزه از ژوئن سال ۲۰۰۷ تحت محاصره رژیم اسرائیل قرار دارد که کاهش سطح زندگی و فقر را برای مردم این بخش از سرزمین فلسطینی به همراه داشته است.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار