ابوترابی‌فرد در نطق پیش از دستور:

مسئولان با نقدپذیری و سعه‌صدر راه را برای برون رفت از تنگناها هموار کنند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولین نظام با نقد همراه با بصیرت، انصاف و با سعه صدر، راه را برای برون رفت از تنگناها و رسیدن به اقتدار و جایگاهی که زیبنده نظام جمهوری اسلامی است، هموار کنند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسن ابوترابی‌فرد که در غیاب علی لاریجانی ریاست جلسه علنی امروز سه شنبه 21 مرداد را برعهده داشت در نطق پیش از دستور خود گفت: با توجه به مجموعه مذاکرات، گفتگوها، نقدها و تحلیل‌ها در موضوع مسئله هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران نکاتی را در آغاز جلسه امروز محضر برادران و خواهران گرانقدر و ملت عزیز تقدیم می‌کنم. 

وی ادامه داد: باید توجه داشت در حالی غرب و قدرت‌های به اصطلاح بزرگ مثل آمریکا تصمیم به ارجاع پرونده ایران در موضوع هسته‌ای به شورای امنیت ملی گرفتند که در ایران حدود 194 سانتریفیوژ نسل اول فعال شده بود و آن‌ها با اراده جدی بر توقف فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی این اقدام را اجرایی کردند و سپس با تشدید تحریم‌ها به منظور فلج نمودن اقتصاد ملی از تمام ظرفیت خود بهره گرفتند برای نخستین بار بانک مرکزی یک کشور تحریم شد.
 
نایب رئیس مجلس افزود: چالش‌های جدی فراروی فروش نفت و فرآورده‌های نفت و گاز جمهوری اسلامی خلق کردند. اراده ملت ایران، مدیریت قاطع و هوشمندانه سکاندار موحد نظام رهبر معظم انقلاب اسلامی راه را برای حرکت همراه با اقتدار ملت ایران و برون رفت از تنگناها و چالش‌های خلق شده هموار کرد.
 
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد تصریح کرد: تحریم و تهدید نه تنها به عنوان مانع فراروی حرکت انقلاب ایفای نقش نکرد بلکه اولا موضوع هسته‌ای را به یک مسئله جدی و قطعی ملی تبدیل کرد، ثانیا ریل حرکت اقتصاد را به سمت برون رفت از وابستگی به درآمدهای حاصل از نفت و روی آوردن به تولید کالا و خدمات دانش بنیان هدایت کرد.  
 
وی گفت: سایت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی با تکیه بر ظرفیت‌های علمی کشور به موقعیت‌های جدیدی دست یافت 194 سانتریفیوژ مبدل به 19 هزار سانتریفیوژ فعال گردید با اراده غرب برای عدم دستیابی ایران به اورانیوم غنی شده 20 درصد برای راکتور تهران جوانان هوشمند ایران اسلامی توانستند نیاز جمهوری اسلامی را در داشتن اورانیوم با غنای 20 درصد نیز تامین کنند.
 
نایب رئیس مجلس تصریح کرد: با حرکت پرشتاب و عزت آفرین علمی و سیاسی و همبستگی ملی نگاه غرب از تهدید و تحریم به سمت مذاکره و گفتگو تغییر جهت داد.
 
وی ادامه داد: درخواست‌های مکرر از سوی سران قدرت‌های به اصطلاح بزرگ و 1+5 نهایتا به مواضع روشن رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرودین سال 1392 انجامید. معظم له با تبیین خطوط قرمز اجازه مذاکره در موضوع هسته‌ای را با توجه به قرار گرفتن ایران در یک موضع اقتدار و ظرفیت کامل برای دفاع از منافع ملی صریحا بیان داشتند و براین حقیقت تاکید نمودند که آمریکا و غرب سر سازش با اراده ملت‌های مسلمان ندارند و من به این مذاکرات خوش بین نیستیم آن‌ها اگر در مسئله هسته‌ای در برابر اراده ملت ایران شکست سختی را تحمل کنند در حوزه‌های دیگری مانند مسئله خنده‌آور حقوق بشر نیز به چالش با جمهوری اسلامی ادامه خواهند داد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در این راستا با تبیین راهبرد روشن نظام جمهوری اسلامی و اقتدار برآمده از حماسه خرداد سال 92 تیم مذاکره کننده با حمایت از مجلس شورای اسلامی، ملت عزیز و در چارچوب خطوط تعریف شده برای دفاع از منافع ملی و پاسداری از آن وارد گفتگو شدند.
 
وی افزود: امیدواریم که گفتگوها و مذاکرات با تامین منافع ملی و با تکیه بر اقتدار ملت ایران حمایت قاطع مجلس شورای اسلامی بتواند ظرفیت جدیدی را برای ملت ایران خلق کند و در این عرصه نیز مانند عرصه‌های رویارویی نظام جمهوری اسلامی با استکبار جهانی در سه دهه گذشته به پیروزی عزت بخشی دست بیابیم.  
 
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد گفت: در این راستا با توجه به تجارب گذشته دولتمردان در طول تاریخ سیاسی ایران و زیاده خواهی استکبار جهانی آمریکا جهان‌خوار جمعی از دانشگاهیان و چهره‌های سیاسی در گفتگوها و نشست‌ها نگرانی‌ها و دغدغه‌های خود را در این حوزه بیان می‌دارند طرح این دیدگاه‌ها در راستای حراست از منافع ملی است به منظور نگرانی از آن است که مبادا در عرصه گفتگو و مذاکره نسبت به منافع ملی و دستاوردهای هسته‌ای جمهوری اسلامی کمترین زاویه‌ای ایجاد شود.  
 
وی تصریح کرد: باید به این نگاه منتقدانه از موضع یک مدیر و یک مسئول به عنوان یک سرمایه نگاه کرد و او را پشتوانه مذاکرات برای حراست از منافع ملی و به اصطلاح برای دستیابی به برد بالاتر قرار داد.  
 
حجت‌الاسلام ابوترابی فرد گفت: مسئولین ارشد نظام بدانند اگر این دغدغه‌ها و نگرانی‌ها نبود قطعا شما از آرامش لازم برخوردار نبودید این دغدغه و نگرانی را به عنوان سرمایه بدانید.   
 
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم که مسئولین نظام آحاد مردم با نقد همراه با بصیرت و انصاف و مسئولین با سعه صدر و پذیرش نقدها راه را برای برون رفت از تنگناها و رسیدن به اقتدار و جایگاهی که زیبنده نظام جمهوری اسلامی است هموار نمایند.  
 
انتهای پیام/  
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار