سفر فرصتی برای با هم بودن

سفر از دیر‌باز با آدمی بوده است، از زمان کوچ اجداد ما، برای یافتن محیط زندگی بهتر قابله امروز که سفر را راهی برای فرار از زندگی روزمره خود می‌دانیم.

 ناهید غند‌ی روانشناس عمومی در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، گفت: همه ما از قبل برنامه‌ریزی‌هایی را داریم اما نداشتن مهارت در سفر می تواند از لذت آن برای ما کم کند.

باید یاد بگیریم که سالم سفر کنیم تا از آن لذت ببریم و از سختی‌ها نیز خاطره‌ای شیرین بسازیم.سفر فرصتی برای یادگیری است و خود را در آن محک می‌زنیم که مهارت‌های رفتاری خود را افزایش می‌دهیم.

وی افزود: در سفر ما یک مسافر‌یم فارغ از مقام و جایگاهی که در خانه و در محل کار خود داریم، پس باید بیاموز‌یم و تمرین کنیم تا خودمان باشیم. از دیگر مزایای سفر تقویت روان است، چون بر پایه ارتباط متقابل شکل می گیرد که لازمه سفر کردن است و هرچه انعطاف پذیری و تعامل ما با اطرافیان بهتر باشد از سفر لذت بیشتری می‌بریم.

از غند‌ی ادامه داد: سفر کردن می‌تواند اطرافیان از جمله اعضای خانواده‌مان را بهم نزدیک کند و از بزرگ‌ترین مزایای سفر در دنیای مدرن و ماشینی امروزی است زیرا بد‌لیل مشغله های مختلف کاری شاید کمتر فرصتی پیش بیاید که اعضای خانواده دور هم جمع شوند و از کنار هم بودن لذت ببرند که سفر این فرصت را در اختیار خانواده می‌گذارد.

این روانشناس خاطرنشان کرد: طبیعت ما را به صبر تشویق می‌کند و رسم محبت بدون توقع را می‌آموزد.توقعات خود را پایین بیاوریم و زود رنج نباشیم تا اگر مسائل کوچکی مثل خواب شدن ماشین پیش‌ آمد، ناراحت نشویم و توانایی‌ها و صبر خود را بالا ببریم تا سفر خاطره انگیز‌ی را برای خود و خانواده‌مان رقم بزنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرصت ، کوچ ، سفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار