آنچه در ذره بین این هفته گذشت

از ایجاد یک روستای نوظهور در مازندران تا واردات کفن و سنگ قبر به کشور + فیلم

ذره بین این هفته چهار سوژه از جمله ایجاد یک روستای نوظهور تا واردات سنگ قبر و کفن را مورد بررسی قرار داد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، سند اولین سوژه ذره بین این هفته به نام ادارات خاص اصناف خورد ، سوژه ای که آن را خود مخاطبان با ذره‌بین در میان گذاشتند و از 20:30 خواستند که عملکرد بعضی از ادارات ثبت اسناد را بررسی کند.

دوربین ذره بین هم گلایه‌‌های مردم را نشان داد ، گلایه‌هایی از قبیل انجام نشدن کار ارباب رجوع و معطلی بیش از حد آنان در ادارات.


حتی عده ای مدعی بودند که برای پیشرفت کارشان از آنان تقاضای رشوه شده است.


دوربین ذره بین هم که به صورت مخفی به یکی از این ادارات ثبتی که این مشکل را داشت ،رفت و این موضوع را اثبات کرد.


علاوه بر این مشکلات بیرون اداره ثبت هم پاتوق کارچاق‌کن‌های بازنشسته‌ای بود که ادعا داشتند با گرفتن پول می توانند مشکل پرونده‌های ارباب رجوع را رفع کنند.


خبرنگار ذره بین در دومین سوژه خود از یک روش نوین زمین خواری گفت. ماجرا از این قرار است که اخیراً کنار روستای ورلیک مازندران و در دل جنگل روستای به نام اجت ثبت شده است.


روستایی که از نشان بتنی منابع طبیعی که نمایانگر ممنوعیت دخل و تصرف در جنگل بود نیز فراتر رفته است و اکنون شاهد ساخت جاده و تیر برقهایی تا دل جنگل هستیم.


جاده‌ای که با بالا رفتن از آن به روستای نوظهور با کلی ساخت و ساز می‌رسیم.


به گفته اهالی در پی چند ماه روستایی بدون هیچ هویتی تاسیس شد و حتی کد روستا و کد شورایی هم گرفته‌اند اما طبق اسناد جهاد کشاورزی منطقه اجت به عنوان چراگاه تعیین شده است ، نه روستا.

ساخت و ساز غیر مجاز در منابع طبیعی و همچنین قطع درختان از دیگر معضلات این منطقه است.

اهالی ورلک خیلی تلاش کردند تا جلوی این کار را بگیرند اما نتوانستند کاری از پیش ببرند که پیگیری‌های خبرنگاران ذره بین نیز همین موضوع را اثبات می کند.


افشار معاون وزیر جهاد کشاورزی در این خصوص گفت: از دید ما آنجا روستا نیست و این منطقه باید به صورت طبیعی باقی بماند این افراد مجوزی ندارند و این موضوع قطعاً باید پیگیری شود.


خبرنگار 20:30 در سوژه بعدی خود پای چای را به 20:30 کشاند.

بر اساس این گزارش مجلسی‌ها در جریان تحقیق و تفحص از چای به یک موضوع عجیب و البته قابل تأمل برخوردند.


به گفته رجایی رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس بخشی از چای سنواتی کشور که قابلیت استفاده انسانی را نداشته است از کشور خارج شده و تحت عنوان چای دیگر کشورها مجدداً به داخل کشور برگشته است.


این یعنی دورریز چای کشورمان به اسم چای خارجی با چند برابر قیمت به خودمان فروخته می شود که حتی کارشناسان خبره هم این موضوع را تأیید کرده‌اند.


بررسی کارشناسان نشان می دهد که حتی پای معروفترین برندهای خارجی نیز در این ماجرا دیده می شود.


رجایی ادامه داد: چرا مبادی ورودی کشور ما باید آنچنان بی حساب و کتاب باشد که این چای با این مشخصات وارد کشور شود.


ذره بین 20:30 در آخرین سوژه خود دست بر روی وارداتی گذاشت که بلای جان نساجی‌ها شده است.

به گفته هندویی رئیس خانه صنعت و عمران مازندران همه می دانند که یکی از بزرگترین مشکلات صنعت ما در واحدهای نساجی است.

ما نساجی مازندران، نساجی بهشهر و نساجی های بزرگی در اصفهان داشتیم که بسته شده است و حتی به کفن هم رحم نمی کنیم و آن را وارد می کنیم.

دوربین 20:30 نیز این موضوع را اثبات کرد و کفنهای وارداتی از چین و تایلند را نشان داد که علاوه بر کفن در این بین سنگ قبرهای وارداتی نیز نکته قابل توجهی بود.

سنگهایی که از چین وارد می شوند این در حالی است که در ایران سنگ به صورت فراوان و جود دارد و احتیاجی به واردات آن نیست اما هنوز عده‌ای از دلالان و واسطه‌ها برای سود بیشتر این اقدام را انجام می‌دهند.


برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

برچسب ها: مدعی ، اثبات ، موضوع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار