ارومیه/

محکومیت 743 میلیون ریالی برای قاچاقچی ارز در ماکو

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی از محکومیت 743 میلیون ریالی برای متهم پرونده قاچاق ارز در ماکو خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،محمد اقوامی اظهار کرد: مأموران هنگ مرزی ماکو در بازرسی‌های بدنی از مسافران متردد از این منطقه، مقادیری ارز قاچاق کشف و پرونده‌ای در همین راستا تشکیل شد.

وی با اشاره به اعلام شکایت گمرک از این پرونده، گفت: پرونده مزبور پس از سیر مراحل قانونی برای رسیدگی به شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی تصریح کرد: بر این اساس علاوه بر ضبط ارز مکشوفه، متهم پرونده به پرداخت 743 میلیون و 361 هزار ریال جزای نقدی محکوم شده است.

اقوامی در ادامه به پرونده قاچاق پوشاک در میاندوآب اشاره کرد و افزود: به دنبال کسب اخباری مبنی بر ورود کالاهای فاقد مجوز ورود از طریق بیراهه به شهرهای عمقی کشور، در جریان ایست و بازرسی، از یک دستگاه خودرو تعداد 394 ثوب البسه قاچاق کشف کرده‌اند.

وی با اشاره به ارجاع پرونده به تعزیرات حکومتی میاندوآب پس از شکایت و اعلام جرم گمرک، گفت: در نهایت این پرونده در شعبه ویژه رسیدگی به جرائم قاچاق کالا و ارز رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی با توجه به دفاعیات بلا وجه متهم، گفت: علاوه بر ضبط البسه قاچاق کشف شده، متهم پرونده محکوم به پرداخت 137 میلیون و 282 هزار ریال جریمه نقدی نیز محکوم شده است.

وی همچنین به دنبال پرونده‌های رسیدگی شده طی روزهای گذشته در تعزیرات حکومتی استان، به پرونده دیگری در زمینه قاچاق پارچه و شلوار مردانه در میاندوآب اشاره کرد و افزود: متهم این پرونده نیز پس از رسیدگی به پرونده مربوطه، محکوم به پرداخت 92 میلیون و 49 هزار ریال جزای نقدی به نفع دولت شده است.

اقوامی با بیان این مطلب گفت: تعزیرات حکومتی استان تمام تلاش خود را برای حفظ حقوق شهروندان انجام داده و در اسرع وقت به پرونده‌های وارد شده به تعزیرات حکومتی استان رسیدگی می‌کند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: تعزیرات ، قاچاقچی ، ماکو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.