انتقاد کوچک‌زاده از اظهارات زنگنه در صحن علنی

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اظهارات وزیر نفت مبنی بر اینکه دوران بخور بخور تمام شده، گفت: تنها وزیری که از دولت قبل در این دولت به کار گرفته شده رستم قاسمی وزیر سابق نفت است، اگر در دوران رستم قاسمی و وزیری هامانه که هر دو در دولت شما به کار گرفته شده‌اند بخور بخور بوده پس شما زیر سوال خواهید رفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "مهدی کوچک‌زاده" نماینده مردم تهران به ری، شمیرانات و اسلامشهر در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز چهارشنبه 22 مردادماه اظهار داشت: بهشت موعود ما در مقاومت و ایستادگی مؤمنانه در جهنمی دنیای است که به دست غارتگران اشغالگر و کودک‌کش در جهان محرومان و پابرهنه‌گان برپا شده است که فرمود: مبادا یک عمر یا لیتنا کنا معک لقلقه‌ی زبانمان بوده باشد و نینوا که شد پایمان بلزد و اعمال نامه شمر فریبمان دهد و بهشت میز مذاکره توأم با حرکت‌های نابه‌جا با قداره بندان و اربابان کودک‌کش فریبمان دهد.
 
وی ادامه داد: ما یقین داریم که گرگ خو‌ن‌خوار و گاو شاخ‌دار زبان منطق را نمی‌فهمند و با گفتگو  و منطق استیفای حق مظلوم صورت نخواهد گرفت، ان‌شاءالله نتیجه مذاکرات جاری که رهبر انقلاب نیز به آن خوش‌بین نیستند حداقل آن‌ها به این اصل مسلم عقلی واقف گرداند.
 
نماینده مردم تهران افزود: وزیر نفت در برنامه تلویزیونی چند شب گذشته عنوان کرد، دوران بخور بخور تمام شد، حافظه تاریخی وی را اشارت می‌دهم به اینکه اولاً تنها وزیری که از دولت قبل در این دولت به کار  گرفته شده رستم قاسمی وزیر سابق نفت است، اگر در دوران رستم قاسمی و وزیری هامانه که هر دو در دولت شما به کار گرفته شده‌اند بخور بخور بوده  پس شما زیر سوال خواهید رفت.
 
کوچک‌زاده اظهار داشت: به شما یادآوری می‌کنم که در دوران همان بخور بخوری که آقای وزیر نفت گفت کاری شد که امروز هوای تهران به جای اینکه دو برابر آلوده باشد نصف آلوده است، چرا؟ چون شهامت آن مرد که رفته است در اجرای طرح سهمیه بندی بنزین موجب شد امروز به جای 140 میلیون لیتر بنزین 70 میلیون لیتر بنزین مصرف شود که همین یکی کافی است.
 
وی ادامه داد: طرح آن مرد دوران بخور بخور باعث شد که امروز  20 میلیارد دلار بنزین کمتر خریداری و سوخته می‌شود.
 
نماینده مردم تهران خطاب به زنگنه با بیان اینکه از زبان دکتر روحانی شما که بخور بخور را به رخ ما می‌کشید، معرفی کنم؟ گفت: شما قرارداد کرسنت را منعقد کردید که در آن قیمت گاز (بر اساس ملاحظات تخصصی عدد و رقم قابل درک برای عموم جامعه را می‌گویم)  17.5 دلار در هزار مترمکعب به امارات داد که برای چندین سال غیرقابل بازگشت است، در همان زمان قطر به امارات گاز را 65 دلار در هزار مترمکعب می‌داد.

کوچک‌زاده ادامه داد: این همان قراردادی است که دکتر حسن روحانی که آن موقع دبیر شورای امنیت بود درباره‌اش طی نامه‌ی شماره 1914-220/1 مورخ 80.8.9 به رئیس جمهور آن زمان می‌گوید آیا کرسنت دارای اعتبار برای عقد قراردادی چندصد میلیون دلاری است و ضمانت معتبری دارد؟

وی با بیان اینکه عین نوشته دکتر روحانی این است که آیا این قرارداد با قرارداد فروش گاز قطر به دبی (پروژه دلفین) مقایسه شده است؟ ادامه داد: ظاهرا قطر بسیار گران‌تر به امارات می‌فروشد. آیا پیش‌بینی 70 درصد گاز به صورت Take or Payکافیست؟ ظاهرا در امور قراردادها 90 درصد پیش‌بینی شده است. آیا تحلیل در سکوی مبارک تاثیری بر تفاهم‌نامه 1971 بین ایران و شارجه نخواهد داشت؟ علاوه بر سوالات فوق، مطالعه اقتصادی طرح نیز ضروری است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: چرا یک سال این سوالات دکتر روحانی توسط زنگنه بی‌پاسخ گذاشته می‌شود که دوباره رئیس جمهور وقت از دبیر شورای امنیت وقت که دکتر روحانی است، می‌پرسد نظرت در مورد این طرح چیست؟

وی با بیان اینکه دوباره در تاریخ 82.9.9 دکتر روحانی می‌گوید قرارداد کرسنت وجود مثبت و منفی زیر را دارد، افزود: دکتر روحانی دو نکته مثبت می‌گوید و خود هر دو نکته را نفی می‌کند. اول اینکه ارتباط با امارات گرچه خوب است اما این قرارداد با یک شرکت کوچک و کم‌اعتبار اماراتی است، دوم ورود به بازار خلیج‌فارس وجه مثبت دیگری است گرچه در مقایسه با اقدامات قطر و کنترل همه  بازارهای بزرگ منطقه  حجم این قرارداد قابل ملاحظه نیست.

این عضو کمیسیون آموزش با بیان اینکه دکتر روحانی 5 نکته منفی در مورد این قرارداد می‌گوید، ادامه داد: دکتر روحانی درآخر نامه خود در مورد قرارداد کرسنت به کسی که امروز وزیر نفت کرده است می‌گوید این قرارداد در شرایط فعلی هیچ منفعت  اقتصادی و سیاسی هم برای ما نخواهد داشت.

نماینده مردم تهران خطاب به زنگنه با بیان اینکه آقای بخور بخور امروز در دادگاه‌های بین‌المللی می‌خواهند از جیب ملت ایران میلیاردها دلار پول به خاطر قراردادی که تو بستی،‌ بردارند گفت: حالا قضاوت کنید در دوران آن مرد که رفت بخوربخور بود یا شما که این همه مدعی و پررو هستید.

انتهای پیام/

برچسب ها: تهران ، لیتر ، بنزین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۲ مرداد ۱۳۹۳
سلام ودرود فراوان برنمایندگان انقلابی ودلسوز نظام
آخرین اخبار