نفت در هفته ای که سپری شد؛

تاثیرگذاری سیاست‌های خروج از رکود تورمی تا سال 94/درآمدزایی 3 هزار میلیارد تومانی فازهای پارس جنوبی در سال آینده

تاثیرگذاری سیاست‌های خروج از رکود تورمی تا سال 94، آمادگی شرکت شِل برای پرداخت بدهی نفتی به ایران، رکورد سرعت حفاری دکل سحر 2 در پارس جنوبی و خودکفایی در تولید بنزین از مهمترین عناوین خبرهای منتشر شده در عرصه صنعت در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، از آنجا که صنعت نفت پیش قراول و پیشران اقتصاد کشور است بایستی در تمام حوزه‌های اصلی خود از جمله در عرصه تولید نفت و گاز و پتروشیمی مورد توجه قرار گیرد.

برهمین اساس دولتمردان اقتصادی کشور برای توسعه اقتصادی در عرصه های مختلف همایشی را با عنوان تبیین سیاست‌های راهبردی در خصوص خروج از رکود تورمی برگزار کردند تا بتواند بستر را برای پویایی اثتصاد کشور هموارتر سازند.


وزیر نفت درباره پرداخت بدهی 2.3 میلیارد دلاری شرکت انگلیسی شل به ایران گفت: شرکت شل برای پرداخت بدهی نفتی به ایران آمادگی دارد، اما فعلا امکان نقل و انتقال این بدهی ارزی وجود ندارد.


وزیر نفت گفت: اجرای سیاست های خروج از رکود آثار خود را تا سال 94 نشان خواهد داد.


در سال آینده با راه‌اندازی فازهای پارس جنوبی می‌توانیم 3 هزار میلیارد تومان درآمدزایی داشته باشیم که این موضوع می‌تواند اثر ضد تورمی و ضد رکود را داشته باشد.


مصرف سوخت مايع کشور در هفته منتهي به 17 مرداد امسال با نزديک به 200 ميليون ليتر افزايش نسبت به هفته قبل از آن به 975 ميليون ليتر نزديک شد.


زنگنه با بیان اینکه با تدابیر اتخاذ شده سال جاری 5 میلیارد دلار و سال آینده بالای 10 میلیارد دلار به درآمد دولت اضافه می‌شود، گفت: در این صورت منابعی در اختیار دولت قرار می‌گیرد که می‌تواند باعث تغییر شرایط اقتصادی و خروج از رکود شود.


شعبان پور گفت: شركت نفت و گاز پارس با توجه به در اختيار داشتن بزرگترين مخزن كشور، اين آمادگي را دارد كه از ظرفيت و پتانسيل پژوهشگاه در راستاي رفع نيازهاي پژوهشي خود بهره گيرد.


توانمندي‌هاي پژوهشگاه صنعت نفت بايد از طريق كلاس‌ها و كارگاه‌هاي آموزشي اين مركز به مخاطبان ارايه شود؛‌ در همين راستا روابط با سازمان‌هاي مختلف نفتي ايجاد شده كه دوره آموزشي مديريت پروژه PMIgloo اولين دستاورد آن بوده است.


مديرعامل شركت حفاري شمال از كسب يك ركورد تازه در عمليات حفاري ميدان مشترك پارس جنوبي توسط دكل حفاري سحر2 خبر داد.


مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی کشور از خودکفایی تولید بنزین در کشور خبر داد و گفت: با تکمیل طرح‌های بهبود کیفیت تا اواسط سال 94، بنزین و نفت گاز یورو 4 در هشت کلانشهر کشور و پس از آن در دیگر شهرها و جاده‌ها توزیع می‌شود.


ششمین دوره همایش خودرو،CNG و سوخت‌های جایگزین که قرار بود هفته جاری برگزار شود به دلیل تداخل با جلسه اضطراري هيئت دولت، در خصوص رونمايي از بسته خروج از ركود اقتصادي ، تا اطلاع ثانونی لغو گرديد.


وزارت نفت، وزارت امور اقتصاد و دارايی و سازمان خصوصی‌سازی در بخش واگذاری به تفاهم کلی رسيدند.


کشولی با اشاره به اینکه ایران به زودی صادرکننده سوخت مایع (نفتگاز و نفت کوره) به کشورهای همسایه شرقی (عراق و افغانستان) می شود گفت: نخستین محموله نفتگاز ایران به میزان ٥٠٠ تن به افغانستان صادر شد و برنامه ریزی برای افزایش حجم آن به ١٠٠٠ تن در حال پیگیری است.


تفاهم نامه همكاري علمي، پژوهشي و آموزشي بين واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد و پژوهشگاه صنعت نفت با هدف استفاده بهينه و هم افزايي از توانمندي هاي طرفين براي شكل گيري مجموعه اي از طرح هاي پژوهشي، كاربردي و ملي به امضاء رسيد.


رييس پرديس صنايع پايين دستي پژوهشگاه با اشاره به اینکه پژوهشگاه صنعت نفت، توسعه دانش فني‌هاي را در راس امور خود قرارداده است گفت: پژوهشگاه هم اکنون آماده واگذاري دانش فني توليد گوگرد بنتونيتي، قطعات پليمري و فرآيندهاي مختلف پتروشيمي به بخش خصوصي است.


مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران از افزایش تولید 460 میلیون متر مکعب گاز بیشتر از برنامه مصوب در پالایشگاه های پارس جنوبی خبر داد.


مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: هدف از ایجاد هلدینگ دستیابی به اهداف کلان سازمان درچارچوب خط مشی های پیش بینی شده است، به طوریکه همزمان با حفظ مزیت های رقابتی بخش های مختلف، رابطه متوازنی بین درآمدها و هزینه ها و اجرای تعهدات سازمان به وجود آمده و منابع و امکانات موجود با شرایط بهتری سازماندهی گردند.


مدير عامل سازمان منطقه ويژه پارس از توسعه فرودگاه منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با سرمایه داخلی خبر داد و گفت: فرودگاه بين المللي خليج فارس و مجتمع بندري پارس با توان پهلو دهي 25 كشتي به صورت همزمان از ظرفيت هاي منطقه براي جذب سرمايه گذاران داخلي و خارجي است.


افخمی گفت: مسئولین دولت باید با شناخت و قاطعیت بیشتر از قاچاق سوخت جلوگیری کنند چرا که با گسترش قاچاق تعادل اقتصادی به هم می‌خورد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار