سورنا ستاری خبر داد

واگذاری عاملیت صندوق نوآوری به دانشگاه آزاد اسلامی

معاون علمی فناوری رییس جمهوری با اشاره به اعلام آمادگی برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: هدف اصلی ما از همکاری با دانشگاه آزاد تغییر نگرش این دانشگاه و حرکت آن به سمت پژوهش محوری و درآمد زایی از اين طريق است.

به گزارش خبرنگار فناوری‌های نوین باشگاه خبرنگاران و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر سورنا ستاری معاون علمی فناوری رییس جمهوری، در حاشیه بازدید رییس دانشگاه آزاد و هیات همراه وی از پارک فناوری پردیس، گفت: تامین 12 درصد از درآمد دانشگاه آزاداسلامی از طریق تاسیس شرکت‌های دانش بنیان هدف گذاری درستی است که توسط دکتر میرزاده در دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته است.

معاون علمی فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه سال گذشته پارک فناوری پردیس هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان فروش از طریق شرکت‌های دانش بنیان داشته است، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با امکانات گسترده‌ای که دارد می‌تواند عاملیت صندوق نوآوری را داشته باشد.

وی در جلسه‌ای که صبح امروز با حضور دکتر میرزاده ومسئولان دانشگاه آزاد برگزار شد ضمن ارائه گزارشی از فعالیت این پارک و ساخت و سازهای صورت گرفته، گفت: شرکت‌های دانش بنیان با استقرار در پارک فناوری از مزایای بسیاری بهره‌مند می‌شوند.

ستاری با بیان اینکه سال گذشته این پارک هزار و 500 میلیارد تومان فروش درآمد از طریق شرکت‌های دانش بنیان داشته است، افزود: بیش از 200 عضو هیات علمی در این پارک با ما همکاری دارند و 60 درصد شرکت‌ها در حوزه ICT فعالیت دارند.

ستاری با تاکید بر اینکه فرهنگ سازی درحوزه اقتصاد دانش بنیان بسیار مهم است، گفت: باید بسیاری از تابوهای شکل گرفته در کشور را بشکنیم.بسیاری از دانشگاه‌های خارج از کشور 70 درصد درآمد‌هایشان از طریق تکنولوژی و ارتباط با صنعت است و دانشگاه باید خودش درآمد زایی داشته باشد.

به گفته معاون علمی و فناوری رئیس جمهو، کشور ما در حوزه پژوهش کم سرمایه گذاری نمی‌کند ولی متاسفانه نتیجه گیری نمی‌شود چرا که روش‌های پژوهش ما غلط است و باید روش‌ها و دیدگاه‌های خود را عوض کنیم و باید نحوه تعریف پروژه‌ها در دانشگاه‌ها تغییر کند.

وی خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دارای یک میلیون و 700 هزار دانشجو و یک سرمایه بزرگ برای کشور است و ما آمادگی همکاری کامل در یک الگوی مناسب با این مجموعه دانشگاهی را داريم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.