دادستان شهرستان ساری گفت:پزشکی قانونی نقش تعیین کننده دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری؛دادستان شهرستان ساری امروز در نشست روسای پزشکی قانونی، روسای زندان و کارشناسان پزشکی قانونی، با اشاره به شناسایی 6 نوع سرقت و هفت نوع کلاهبرداری مجازی با پیچیدگی‌های خاص آن، اظهار داشت: اکنون شاهد جرایمی هستیم که نیاز به امکانات و بسترهای قوی برای دستگیری مجرمان است که در این زمینه کارهای خوبی صورت گرفته، و نمی‌گذاریم عده‌ای با شگردها و ترفندهای خود، امنیت اجتماعی را خدشه‌دار کنند.


حجت‌الاسلام جعفری با اشاره به اهمیت کار پزشکی قانونی در کنار دستگاه‌های قضایی، گفت: 1200 عنوان مجرمانه در قوانین داریم که بخش فراوانی از آن به حوزه پزشکی قانونی باز می‌گردد.


دادستان مرکز مازندران نقش پزشکی قانونی را نقشی تعیین‌ کننده و اساسی در احقاق حقوق جامعه هدف دانست و اذعان داشت: پزشکی قانونی با علم به مسایل حوزه کارشناسی و تخصصی خود، قاضی دادگاه که عالم به مسایل حقوقی و قضایی است را در صدور احکام، یاری می‌رساند.


وی افزود: در این گونه مسایل، کار پزشکی قانونی باید با ظرافت و درایت بیشتری باشد، چه اینکه از این دست پرونده‌ها بسیار فراوان دیده شده است که گاه به فرار مجرم از قانون منجر شده، و گاه با ورود هوشمندانه پزشکی قانونی، دستگاه قضا از نیت مجرم آگاه شده و حکم واقعی، صادر شده است.


گفتنی است؛در پایان جلسه پرسش و پاسخ بین روسای زندان‌ها، کارشناسان پزشکی قانونی و روسای پزشکی قانونی استان با دادستان ساری و رئیس پزشکی قانونی مازندران، برگزار شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: نقش ، پزشکی ، قانونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.