معاون درمان در بازديد از روند اجراي طرح تحول سلامت در تبريز:

براي اجراي كامل برنامه تحول سلامت، رضايتمندي و انگيزه كادر درمان مهم دارد

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طي بازديد از دانشگاه علوم پزشكي تبريز گفت: اين ديدار، برنامه ريزي شده براي ارزيابي، پايش و نظارت بر اجراي دقيق برنامه هاي تحول نظام سلامت است .

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، محمد آقاجانی در خصوص نتايج اين بازديد ابراز داشت: خوشبختانه برنامه تحول نظام سلامت کشور به خوبي در حال اجرا است و ميزان پرداختي مردم براي خدمات بستري در بيمارستان ها به طور بارزي كاهش پيدا كرده و پرداختي ها به زير ده درصده رسيده است.

وی تاکید کرد: همينطور از جهت عدم ارجاع بيمار به خارج از بيمارستان، براي خريد دارو، ‌لوازم، تجهيزات پزشكي و گرفتن خدمات تصويربرداري و آزمايشگاهي اين موضوع حل شده است.

معاون درمان در خصوص مشكلات اجراي این طرح در استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: زير ساخت هاي استان در حوزه سلامت مشكلاتي دارد كه يكي از آن ها مشكل كمبود تخت در بيمارستان هاي عمومی و مرجع است كه اين كمبود كاملا محسوس است و تا چند ماه آينده در سراسر كشور اين تجهيزات را تامين خواهيم كرد.

وی ابراز امیدواری کرد: اميدواريم تاپايان سال بتوانيم بخش قابل توجهي از كمبود تجهيزات پزشكي كشور را برطرف كنيم.

آقاجاني تاكيد كرد: براي اجراي كامل برنامه تحول سلامت، رضايتمندي و انگيزه كادر درمان بسيار اهميت دارد كه خوشبختانه برنامه جامعي را براي ارتقا كيفيت خدمات پرستاري و بهبود وضعيت معيشيتي و دريافتي آنها در وزارت بهداشت درحال برنامه ريزي است كه بزودي برنامه را اعلام خواهيم كرد تا همكاران عزيز و پرستاران از لحاظ معيشتي و دريافتي تقويت شوند و با انگيزه مضاعف در بيمارستان ها خدمت كنند.

گفتني است طرح تحول نظام سلامت با حضور رئيس كشوري ستاد اجرايي طرح تحول سلامت به همراه كارشناسان مربوطه بعد از گذشت سه ماه از زمان اجرا در بيمارستان هاي دانشگاه علوم پزشكي تبريز، مورد نظارت قرار گرفت كه نتايج حاكي از اجراي درست و مطلوب طرح در اين دانشگاه بود.

براساس این گزارش؛ دكتر آقاجاني در ادامه سفر به تبریز با حضور در بيمارستان امام رضا(ع) تبریز (بزرگترين مركزآموزشي درماني شمالغرب كشور) ضمن بازديد از بخش هاي گوارش، ريه، اعصاب، ارتوپدي و ICU و قسمت ترخيص اين بيمارستان با بيماران و پرسنل بيمارستان از نزديك ديدار كردند.

سال 93؛ سال طلایی در حوزه سلامت کشور

براساس این گزارش، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز گفت: به طور یقین می توان گفت سال 93، سال طلایی در حوزه سلامت کشور بوده و دولت تدبیر و امید اقدامات بسیار ارزشمندی در این حوزه انجام داده است.

 محمد حسین صومی در ادامه گفت: با توجه به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، تکلیف دانشگاه های علوم پزشکی در ارایه خدمات به مردم به خوبی مشخص شده است.

وی با اشاره به مصوبه مجلس در خصوص اختصاص 10 درصد هدفمندی یارانه ها به این وزارت در سال 92 گفت: متاسفانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی سال های 90 تا 92 در بدترین شرایط مالی قرار داشت و این مصوبه در دولت اجرایی نشد.

صومی با بیان این که این دانشگاه از برای تامین تجهیزات، دارو، لوازم مصرفی و حقوق پرسنل یکهزار و 960 میلیارد ریال بدهکار است افزود: این مجموعه با وجود بدهی با تمام توان، برای ارایه خدمات مطلوب به مردم تلاش می کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: با اجرای برنامه های تحول نظام سلامت، قدرت ارایه خدمات مورد نیاز در داخل بیمارستان های دولتی برای بیماران افزایش یافته و هیچ بیماری به خارج از بیمارستان هدایت نمی شود.

 صومی اظهار کرد: همچنین با اجرای این طرح، وضعیت بیمارستان های استان اصلاح و بهبود یافته و کرامت انسانی هر فرد حفظ شده به طوری که تعداد مراجعان به مددکاران بیمارستان به صفر رسیده است. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار