رئیس کمیته آموزش عالی مجلس:

افزایش تعداد صندلی‌های خالی دانشگاه‌ها /باید به سوی تنوع رشته‌ها پیش رویم

با توجه به اینکه معضل خالی شدن صندلی‌های دانشگاهی بسیار جدی است باید ضمن یک پارچه سازی دانشگاه‌ها تنوع لازم در رشته های دانشگاهی ایجاد شود.

جواد هروی رئیس کمیته آموزش عالی مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران  اظهار داشت: با توجه به اینکه معضل خالی شدن صندلی های دانشگاهی بسیار جدی است باید ضمن یک پارچه سازی دانشگاه ها تنوع لازم در رشته های دانشگاهی ایجاد شود.

وی گفت: بر اساس بررسی هایی که در طرح ساماندهی مراکز آموزشی و دانشگاهی کشور صورت گرفته است، مهم ترین مشکل پیش روی حوزه آموزش تک بعدی بودن آموزش هاست که از کیفیت لازم بر خوردار نبوده و علی رغم اخطار به مراکز پژوهشی و آموزشی نسبت به خالی شدن دانشگاه‌ها، این موضوع از سوی وزارت علوم با جدیت دنبال نشد و در حال حاضر تبدیل به بزرگ‌ترین دغدغه آموزشی کشور شده است. 

وی با بیان اینکه آموزش کمی باعث شده است، تعدادی از رشته‌ها پر متقاضی و تعداد زیادی رشته بدون داوطلب داشته باشیم و این معضل به بدنه علمی کشور آسیب های فراوان زده است، بگونه‌ای که برخی از مراکز پژوهشی در سال‌های گذشته این موضوع را به وزارت علوم تذکر دادند، اما وزارت علوم به این موضوع هیچ توجهی نکرده و در حال حاضر دانشگاه‌های غیر انتفاعی که تنوع رشته‌ای کمتری داشته اند، بیشترین آسیب را از این موضوع خورده‌اند. 

وی یادآور شد: در حال حاضر در تلاشیم با رویکرد گرایش به سمت آموزش های کیفی و تنوع رشته های دانشگاهی بر اساس نیازهای روز جامعه بسیاری از این دانشگاه‌ها به علت نداشتن داوطلب در خطر تعطیلی قرار گرفته‌اند، را نجات داده و به بحران خالی شدن صندلی های دانشگاهی پایان دهیم.





انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار