"لاله افتخاری" در نشست جایگاه قرآن کریم در هنر ایران مطرح کرد:

وظیفه ماست که هنر قرآنی هنرمندان ایرانی را جهانی کنیم

نشست هم اندیشی جایگاه قرآن کریم در هنر ایران باحضور هنرمندان، استادان دانشگاه و مدیران عرصه هنر و قرآن کریم و به همت دبیر خانه دائمی پروژه جهانی جایگاه قرآن کریم در هنر ایران در مرکز آموزش و پژوهش های بین‌المللی وزارت امورخارجه برگزار شد.

به گزارش حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران؛ نشست هم اندیشی جایگاه قران کریم در هنر ایران، در مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت امورخارجه برگزار شد. در این نشست که باحضوراعضای شورای سیاست گذاری پروژه جهانی جایگاه قرآن کریم در هنر ایران به عنوان هیات رئیسه جلسه، متشکل از حسن بلخاری، سجاد محمد یارزاده، لاله افتخاری، استاد غلامحسین امیرخانی، محمدحسین هاشمی، علی‌اکبر رضایی، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصحی و حجت‌الاسلام والمسلمین زرگر و نیز حجت‌الاسلام و المسلمین مرقاتی بود هدف از برگزاری این جلسه ارائه گزارش اقدامات صورت پذیرفته و اعلام برنامه های آتی در راستای معرفی هنرایرانی اسلامی در خدمت قرآن کریم به جهان اسلام اعلام شد.

لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی در ادامه برگزاری این نشست به استفاده ازتمامی امکانات برای رساندن پیام الهی اشاره کرد و گفت: این نشست پاسخی است به دعوت قرآن کریم برای نشر و گسترش آن در عالم و یکی از رساترین روش ها که تاثیرگذاری و ماندگاری بسیار زیادی هم دارد هنر است.

وی اضافه کرد: هنرمندان تجسمی کشور ما در عرصه های مختلف ازجمله صنایع دستی، معماری، فرش، خوشنویسی، نقاشی و .. تخصص خود را درخدمت قرآن مجید قرارداده اند و ما وظیفه داریم این اهتمام را به تمام دنیا نشان دهیم.

دکتر لاله افتخاری در بخش دیگری ازصحبت های خود به تعریف جایگاه خاصی برای فعالیت های هنری مردم اشاره کرد و گفت: تمامی تلاش همکاران من در شورای توسعه قرانی آن بوده است که بتوانیم تلاشهای عموم هنرمندان در فعالیت‌های هنری را به گوش مسئولان امر برسانیم. وی از ساماندهی و شکل‌گیری تشکل‌های مردم نهاد قرآنی با تعدد بسیار خبرداد.

استاد غلامحسین امیرخانی،خوشنویس برجسته،سخنران بعدی این هم اندیشی بود.

وی گفت: اصحاب هنر در همه جای دنیا وظیفه خود را به خوبی انجام داده اند چراکه هنر تنها جایی است که در آن پذیرش قلبی و باطنی صورت می‌گیرد و کسی نمی‌پرسد این هنر از کدام سرزمین وهنرمندحاصل شده است.وی ادامه داد: فضائل انسانی در تنها جایی که رنگ و بوی عملی و کاربردی پیدا میکنددرهنراست وبایدازاین مقوله بیشترین استفاده را برد.

در پایان دکتر محمد حسین هاشمی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان آخرین سخنران برنامه به بررسی مبحث شناخت مخاطب در فعالیت های فرهنگی خارجی اشاره نمود.دکتر هاشمی در سخنان خود افزود: مهمترین عامل در موفقیت یک فعالیت فرهنگی برون مرزی انتخاب صحیح مخاطب و ارائه خوراک فرهنگی متناسب با ذائقه آن مخاطب با توجه به زمینه های فکری
و فرهنگی مربوط به آن است. این اقدامات موفق نخواهد بود مگر آنکه اشتراکات فرهنگی به خوبی شناخته شده و بر اساس تکیه بر آنها ارتباطات فرهنگی میان جوامع شکل گیرد.

یادآورمی‌شود؛ در پایان این نشست از دکتر محمد حسین هاشمی،معاون فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رایزن فرهنگی پیشین ایران در امارات عربی متحده از طرف دبیرخانه دائمی پروژه جهانی جایگاه قرآن کریم در هنر ایران به پاس خدمات طولانی و تاثیرگذار فرهنگی در عرصه بین الملل تقدیر به عمل آمد و لوح سپاس ویژه به وی تقدیم گردید.

انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار