اصفهان//

طرح های ایجادی و نوسازی برای دریافت واحدها تسهیلات نیازی به گردش مالی و مانده حساب بالا ندارد

مدیر سرپرستی شعب بانک صنعت و معدن اصفهان گفت:طرح های ایجادی و نوسازی واحدهای تولیدی برای دریافت تسهیلات نیازی به گردش مالی و مانده حساب بالا ندارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان ،«محمدحسن رهباریان»در نشست بررسی راهکارهای تعامل و همکاری بانک صنعت و معدن با فعالین اقتصادی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی ، صنایع و معادن اصفهان تصریح کرد: طرح های نوسازی واحدهای تولیدی به شرط نوسازی تجهیزات تولید و ماشین آلات و داشتن بازار محصول مناسب ،معیار اصلی پرداخت تسهیلات این بانک است.

وی از آمادگی کامل بانک صنعت و معدن برای کمک به فعالان اقتصادی استان خبر داد و گفت: عمده فعالیت این بانک در بین صنایع کوچک و متوسط متمرکز شده است.

وی یکی از وظایف این بانک را مشاوره به فعالان اقتصادی برشمرد و گفت: این بانک نسبت به این وظیفه متعهد است که در هر مرحله از تولید به واحدهای تولیدی مشاوره لازم ارایه شود.

مدیر بانک صنعت و معدن اصفهان یکی از مهمترین علل افزایش معوقات بانکی را عدم مطالعه صحیح بر روی صنایع ایجادی دانست و افزود:واحدهای صنعتی دارای معوقه بانکی تا جای ممکن از سوی بانک با تعامل و همکاری روبرو خواهند بود .


انتهای پیام

رهباریان اظهار داشت:بانکها واسطه پرداخت و دریافت وجوه می باشند و با واحدهای صنعتی در مشارکتند ، اگر این واحدها سودآور باشند در انتهای مشارکت سود بین بانک و واحد صنعتی تقسیم می شود.

وی اضافه کرد: بانک به دنبال ایده های نو است ، اما به لحاظ قانونی این اختیار را ندارد که میزان تسهیلات را برای این ایده ها افزایش دهد.

رهباریان خاطر نشان کرد:از ابتدای سال تاکنون 140 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که این میزان 140 درصد اعتبارات بانک صنعت و معدن را تشکیل می دهد و این اعتبارات بیشتر در سرمایه در گردش پرداخت شده است.

«مصطفی متین راد» رییس کمیسیون سرمایه گذاری و تامین مالی در این نشست گفت: بانک و مشتری به عنوان یک شریک در یک فعالیت اقتصادی مشترک باید همراه و کمک هم باشند ، به خصوص در شرایط رکود کنونی اتکا و همراهی بانک در همه فرایند فعالیت اقتصادی مشتری اهمیت ویژه ای دارد.

متین راد خواستار تجدید نظر در نرخ تسهیلات اعطایی به فعالان واقعی اقتصاد شد و گفت:نرخ بالای بهره بانکی ضربه جبران ناپذیری به بدنه تولید کشور می­زند.

وی بانک صنعت و معدن را بانک تخصصی صنعت و تولید کشور دانست و گفت:همکاری بانک و فعالان اقتصادی در همه مسیر تولید می تواند نقش موثری در رشد اقتصادی و صنعتی کشور داشته باشد و همانگونه که بانک در تامین مالی سرمایه ثابت به واحدهای صنعتی کمک می کند در تامین سرمایه در گردش نیز تسهیلاتی اختصاص دهد.

«مصطفی رناسی»رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست گفت:ده سال پیش بانک های مختلف در کشور برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی از هم سبقت می گرفتند ، اما در حال حاضر پرداخت تسهیلات با مشکلات فراوانی روبرو شده است.

وی از مهمترین علل این اتفاق را پرداخت وام های بدون نظارت و هدف مشخص در دولت نهم عنوان کرد و گفت:عدم همکاری بانک در تامین سرمایه در گردش و در نتیجه به ثمر نرسیدن تلاش واحدهای تولیدی به نتیجه مطلوب ، عامل افزایش معوقات بانکی طی هشت سال اخیر شده است .

رناسی تصریح کرد: اکنون که معوقات بانکی افزایش یافته بعضی از بانک ها با تعامل سازنده با فعالان اقتصادی نقش مهمی در احیا واحدهای تولیدی داشته و این در حالی است که عدم تعامل مناسب و برخوردهای حقوقی نامناسب نه تنها به فعالان واقعی اقتصاد ضربه می زند بلکه معوقات بانکی را کاهش نمی دهد.

عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان تاکید کرد:معوقات بانکی در بین دو گروه صنعتگران واقعی و سوداگران بازار تقسیم شده که این موضوع در دریافت مطالبات بانکی باید مد نظر قرار گیرد.

وی خواستار تعامل بانکها با فعالان اقتصادی شدو از بانک های خصوصی درخواست کرد به جای پرداختن به بنگاه­داری به بانکداری واقعی توجه گنند .

برچسب ها: اصفهان ، بانک ، صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.