"احسان کرمی" در نشست رسانه‌ای نمایش p2 مطرح کرد:

فردوسی نه تنها شاعر بلکه نمایشنامه نویس هم بود / تئاتر باید فایده داشته باشد

فردوسی نه تنها شاعر بوده بلکه نمایشنامه نویس هم هست اما نمایشنامه‌هایش را به طور منظوم نوشته است.

به گزارش خبرنگار تئاتر باشگاه خبرنگاران؛ صبح امروز نشست رسانه‌ای نمایش p2 سه نقطه کاری از گروه پارت با حضور مرتضی میرمنتظمی، کارگردان، عباس جمالی، نویسنده، آزاده صمدی و احسان کرمی بازیگران این نمایش در تالار وحدت برگزار شد.

مرتضی میرمنتظمی کارگردان نمایش p2 سه نقطه ضمن اشاره به اجرای جشنواره فجر این نمایش عنوان کرد: این کار در جشنواره تئاتر فجر با همکاری گروه ارمنستانی اجرا رفت اما اکنون با تغییراتی و حضور کامل عوامل ایرانی در تالار حافظ اجرا خواهد رفت.

وی ادامه داد: قرار است بعد از اجرا در ایران با گروه ارمنستانی اجرایی هم در ارمنستان داشته باشیم.

میرمنتظمی با اشاره به تغییر نام p2 به p2 سه نقطه بیان کرد: در واقع p2 یعنی پارکینگ دوم و اتفاقات نمایش نیز در این پارکینگ رخ خواهد داد. البته در اجرای جشنواره نام نمایش p2 بود و اکنون نامش را p2 سه نقطه گذاشتیم.

وی گفت: یکی از دلایل تغییر قصه و بازنویسی دوباره‌ی آن توسط نویسنده آن بود که بازیگران ارمنستان کار فیزیکی و بدن انجام می‌دادند، اما حالا که همه‌ی گروه ایرانی هستند تغییراتی در قصه ایجاد کردیم.
 
میر منتظمی خاطر نشان کرد: نمایشنامه در حین تمرین در حال بازنویسی و اتود است و امیدوارم کار مورد قبول مخاطبان قرار بگیرد.

احسان کرمی نیز در ادامه‌ی نشست عنوان کرد: p2 یک بار دیگر نشان خواهد داد که شاهنامه چه قابلیت‌هایی دارد و برداشت به روز از قصه‌ی ضحاک شاهنامه شجاعت و سلیقه می‌خواهد.

وی ادامه داد:‌ شاهنامه فقط شاهکار ادبی نیست بلکه شاهکار دراماتیک است و همانطور که جهان نمایشنامه ی شکسپیر را به روز می‌کند برای فردوسی هم باید این اتفاق بیوفتد.

کرمی تصریح کرد: به نظر من فردوسی نه تنها شاعر بوده بلکه نمایشنامه نویس هم است اما نمایشنامه‌هایش را به طور منظوم نوشته و از دلایلی که باعث شد من این کار را قبول کنم استفاده از ظرفیت شاهنامه و متن جذاب بود.

کرمی افزود: تئاتر باید فایده داشته باشد و به دردمان بخورد.

وی خاطر نشان کرد:‌داستان ضحاک همین الان در بسیاری از کشورهای جهان در سطوح مختلف اتفاق افتاده است.

آزاده صمدی بازیگر نمایش p2 در خصوص نقش خود گفت: من دو هفته دیر به کار رسیدم اما نقش یکی از دختران جمشید را بازی می‌کنم و به قصه‌ی شاهنامه در این نمایش نگاه کلی دارم.

وی خاطر نشان کرد: قصه‌ی ضحاک در این کار کاملا معاصر شده است.

عباس جمالی نویسنده‌ی نمایش p2 نیز در این نشست گفت: نمایشنامه p2 با توجه به سفری که کارگردان به ارمنستان داشت شکل گرفت و پیشنهاد شد تا روی قصه‌ی ضحاک شاهنامه کار کنیم اما از تکرار هراس داشتیم که خوشبختانه این اتفاق رخ نداد.

وی ادامه داد: ما تلاش کردیم که نمایشنامه ضحاک را به چالش بکشانیم چرا که هر متنی بخشی حقیقت و بخشی پنهان دارد و در قصه‌ی ضحاک به بخش پنهان آن پرداخته شده است.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.