ساری /

اجرای طرح پایلوت جایگزینی آب ژاول با گاز کلر در محمودآباد

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران گفت: برای نخستین‌بار طرح پایلوت جایگزینی آب ژاول با گاز کلر در سطح روستاهای مازندران در 14 پروژه آبرسانی روستایی محمودآباد اجرا شد.

مجید عبدالهی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود : طرح جایگزینی آب ژاول با گاز کلر از مدت‌ها پیش در دستور کار ما قرار داشت که پس از مطالعات انجام شده با توجه به مزایای مثبت این طرح، به صورت پایلوت در سطح روستاهای محمودآباد اجرا شد.

وی با اشاره به مخاطرات نشت گاز کلر افزود: آب ژاول همانند گاز کلر خاصیت ضدعفونی‌کنندگی قوی دارد اما کاربردش آسان‌تر است و نیازی نیست که آب‌داران همانند گاز کلر محلول تهیه کنند البته در تمام شبکه توزیع نیز پایداری دارد و هزینه نصب، نگهداری و تعمیرات دستگاه‌ها هم پایین‌تر است.

وی هزینه خرید آب ژاول را بسیار پایین‌تر از گاز کلر بیان کرد و گفت: هزینه خرید آب ژاول برای ضد عفونی کردن آب حدود یک چهارم هزینه گاز کلر است همچنین زمانی که این طرح را در سطح تمام روستاهای مازندران اجرایی کنیم یقینا صرفه‌جویی خوبی در اعتبارات خواهیم داشت.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی مازندران تنها عیب آب ژاول را محدودیت زمانی عنوان کرد و افزود: به دلیل اینکه طی مرور زمان از درصد خلوص آب ژاول محلول در آب شرب کاسته می‌شود باید در یک محدوده زمانی مشخص استفاده شود که البته ما تمام آبداران را به رعایت این نکته در آینده اجرای طرح موظف خواهیم کرد.

برچسب ها: طرح ، پایلوت ، جایگزین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.