رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت اعلام کرد

شناسایی یک واحد آلاینده و غیرمجاز ریخته گری سرب در یکی از باغات روستای توچال

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت از شناسایی و ابلاغ اخطاریه به یک واحد غیرمجاز و آلاینده ریخته گری ذوب سرب بازیافتی در یکی از باغات روستای توچال این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، محمودرضا سعیدپور با اعلام این خبر گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره روز گذشته  در پی گشت و کنترل شبانه صنایع شهرستان به یک واحد کوره ذوب سرب بازیافتی برخورد کردند.

وی افزود: صاحب این واحد آلاینده با اجاره ملکی در یکی از باغهای زیبای روستای توچال واقع در منطقه حفاظت شده جاجرود، نسبت به احداث سوله و نصب تجهیزات و کوره های ذوب ضایعات بازیافتی (پسماندهای حاوی فلز سرب) یکی از صنایع بزرگ استان تهران جهت تولید شمش سرب اقدام کرده است که دود آلاینده و ناشی از فرایند ریخته گری این واحد موجبات آلودگی شدید هوای منطقه را فراهم آورده است.

سعید پور با اشاره به اینکه فعالیت این قبیل واحدها در داخل شعاع 120 کیلومتری تهران ممنوع است اظهار داشت: این افراد مناطق بکر در طبیعت از جمله مراتع و بیابانهای لم یزرع و دور افتاده را بعنوان مکان امن تلقی و احتمالاً با هماهنگی قبلی با مسئولان روستای همجوار اقدام به این گونه تخلفها می نمایند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت تصریح کرد:این اداره در راستای وظایف محوله با صدور و ابلاغ اخطاریه قانونی با مهلت یک هفته ای به مسئول واحد مهلت داد تا نسبت به تعطیل و جمع آوری کلیه تجهیزات کارگاه مذکور اقدام نماید در غیراینصورت پس از پایان مهلت مقرر و عدم اقدام، محیط زیست با هماهنگی مراجع قضایی از فعالیت این واحد جلوگیری بعمل خواهد آورد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار