شفیعی در نشست «بررسی عملکرد یکساله وزیر علوم»:

خوشحالیم وزارت علوم به اهدافی سیاسی خود نرسید

نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه بزرگ‌ترین اشتباه دولت بعد از مذاکره این بود که به یک مرکز علمی یک نگاه سیاسی داشتند، اظهار داشت: البته اگر یک مدیر با تدبیر برای وزارت علوم وجود داشت می‌دانست که کلید دانشگاه در دست دانشجویان است نه در دست ریاست دانشگاه.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران"ابوالفضل شفیعی" نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در نشست خبری نمایندگان اتحادیه‌های دانشجویی که ظهر امروز با عنوان "بررسی عملکرد یکساله وزارت علوم" در دفتر انجمن مستقل برگزار شد، با اشاره به استیضاح وزیر علوم اظهارداشت: زمانی که هیأت‌های سه‌نفره به دانشگاه‌ها رفته و جو دانشگاه را متشنج می‌کردند،مطالبات خود را در رابطه با عملکرد وزارت علوم مطرح کرده و از نمایندگان مجلس خواهان توجه به این مسئله بودیم.

وی تجمع و تحصن‌های ساختارشکنانه در دانشگاه‌ها را نتیجه عملکرد وزارت علوم دانست و افزود: امروز خوشحالیم وزارت علوم به اهدافی که در گروه فکری خودش داشت، نرسیده چراکه گروه فکری وزارت علوم کاملا سیاسی بود.

نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه بزرگ‌ترین اشتباه دولت بعد از مذاکره این بود که به یک مرکز علمی یک نگاه سیاسی داشتند، اظهار داشت: البته اگر یک مدیر با تدبیر برای وزارت علوم وجود داشت می‌دانست که کلید دانشگاه در دست دانشجویان است نه در دست ریاست دانشگاه.

وی با اشاره به انتصاب افراد مسئله دار در دانشگاه‌ها گفت: خیلی از کسانی که به دانشگاه وارد می‌شوند رسالتی برای خود قائل نبوده و فقط می‌گویند آمده‌ایم تا فضا را آرام کنیم، واقعا در این مسئله کجا به مباحث علمی توجه شده است.

نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان  با بیان اینکه دانشجویان اولین کسانی بودند که خواستار استیضاح وزیر علوم شدند، گفت: دانشجویان به خاطر دغدغه‌هایی که داشتند این بحث را مطرح کردند البته از رئیس‌جمهور که دلسوزان را به جهنم می‌فرستد، بعید نیست که ما را هم که هدفی جز دلسوزی نداریم، به جای دیگر بفرستد ولی وظیفه ما رصد، تبیین و عمل است و این رسالت را انجام می‌دهیم.

وی بااشاره  به ورود عناصر فتنه در دانشگاه‌ها، افزود: زمانی که عوامل فتنه وارد دانشگاه شدند ما از نمایندگان مجلس خواستیم که استیضاح انجام شود ولی مجلس خواست که در این مورد صبر کند و فرصت بیشتری به وزیر علوم بدهد. البته این به خاطر خیرخواهی مجلس بود ولی از این پس عدم استیضاح را درست نمی‌دانیم البته بعید می‌دانم با این اظهارات امنیت درسی من در دانشگاه تامین شود.

شفیعی با بیان اینکه وزیر علوم برای غرق نشدن دستش را به هر چیزی آویزان می‌کند، ادامه داد: وزارت علوم از روی کار آمدن بدنه دانشجوی فرهنگی و مومن در سطح دانشگاه‌ها می‌ترسد.از نمایندگان تقاضا می‌کنیم با قوت استیضاح را انجام دهند و توصیه ما به وزیر این است که برای عدم استیضاح به بدنه مومن ضربه نزند.

وی در ادامه به لیست اسامی ۱۴ نفری که اخیرا در رابطه با بورسیه‌ها مطرح شده، ‌گفت: باید به جای برخورد سیاسی، آتو گرفتن و گرو کشی با این موضوع قانونی برخورد شود البته باید کسانی که غیرقانونی بورسیه شده‌اند را معرفی کرد، ولی باید قبل از هر چیزی این موضع دقیق بررسی شود.

 نماینده اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان افزود: زمانی به ما اعلام شد اگر کسانی در تشکل شما هستند که شرایط درج شده در قانون را برای بورسیه شدن دارند اعلام کنید و تشکل ما ۱۴ نفر از کسانی را که شرایط را داشتند معرفی کرد که ۱۰ نفر از آن‌ها به صورت قانونی بورسیه شدند و الان در حال تحصیل هستند.

وی ادامه داد : دانشجویان بورسیه امروز به خاطر اتهاماتی که به آن‌ها زده می‌شود بسیار دلگیر هستند و از مسئولان ذیربط درخواست بررسی این موضوع را دارند ولی‌ای کاش به جای مطرح کردن این موضوع قانونی با این بحث برخورد می‌شد.

شفیعی در پایان خاطر نشان کرد:برخورد وزارت علوم با دانشجویان بورسیه باعث شد دیگر اعتمادی به سیستم و وزارتخانه نداشته باشیم و دیگر اصلا نمی‌توانیم در موارد خلاف اسنادی را به وزیر علوم ارائه دهیم زیرا به آن‌ها اعتماد نداریم.

انتهای پیام/
برچسب ها: شفیعی ، وزیر ، علوم ، استیضاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار